• Nikajo

CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

Någon som vet om man kan äta Omega 3 och antioxidantkapslar när man går på ren kur? Börjar återigen en ny kur idag. Skall ner minst 10 kilo tänkte jag.

• Nikajo

LÄNGD: 168cm
    ÅLDER: 35
    MAX VIKT: 75,2
    VIKT START C.K: 75,2
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 2 v tänkte jag, ev längre...
    SLUTMÅL: 59kg
    DELMÅL: 62kg
    BELÖNINGAR: Ev ett kokt ägg, nån räka, lax eller kyckling på helger
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Med lax och kykling. Kombikur ett tag.
    MOTION: Crosstrainer hemma 30 min 3 ggr i veckan och trappas upp till 45 min 5 ggr i veckan.

• Nikajo

Tack för svaren. Jag fortsätter med mina kosttilskott då fast jag kör ren kur from idag och minst två veckor framåt då.

• Nikajo

-2,5 kilo sen söndag kväll! Börjar bra dethär!!!

• Nikajo

Ni som provat ketostix. Var brukar ni ligga på skalan på stickorna när ni är i ketos och hur många dagar dröjde det innan ni hamnade där? Jag testade redan för skojs skull nu på andra dagen och ligger redan på 1,5 -låg ketoshalt.

• Nikajo

Apropå träning...Jag är såååå omotiverad och kondisen noll. Skulle vilja ut och promenera men har ingen promenadkompis. Nån i Trollhättan här som vill bli min PT/ promenadkompis?!

• Nikajo

Jo "knvjoy" det har du rätt i, men jag har svårt att komma ut själv. Hittar på en massa annat jag bara "måste" göra istället. Idag städar jag, men det bränner ju lite kalorier det med.

• Nikajo

Dag tre och jag är helt utmattad och såååå yr! Skall ut och ta lite luft nu. Kanske hjälper. Hoppas att hungern lugnar sig snart då jag borde komma i ketos strax. Smakar aceton i munnen så det är väl på G...

• Nikajo

fruNils: Har du testat? Finns ketosstickor på apoteket för en hundring för ett storpack. Alla känner inte acetonsmaken. Heja dig som har klarat 6,5v. Skulle jag aldrig fixa. Inte ren kur iallafall. Jag kommer att köra två veckor och det käns tungt. Sen kombinerat med två cb och ett mål om dagen tänkte jag.

• Nikajo

När man är i ketos så bränner kroppen fettet man lagrat på sig och det snabbt. Iom du går ner i bra takt så är du i ketos gissar jag. Att man mår bra och känner nästan som ett rus är också tecken på ketos.

• Nikajo

Dag 5 idag. Vikt -3,4kg och -3cm runt magen!

• Nikajo

Skall man inte äta två påsar och en tallricksmodell med kombinerad kur? Eller har jag missförstått? Kan vara därför du går upp? Värt att kolla upp.

samoa skrev 2009-11-13 10:44:55 följande:
    Magknip och liknande fick jag tidigt i kuren. Hade förbannat ont men det släppte. Kanske du ska äta nåt omväxlande? Typ kyckling som du gjorde sist. Jag är ingen expert på sånt där dock. Men det kanske hjälper.Själv lever jag efter en vecka utan ren kur på nån slags kombinerad variant. Jag trappade up på några dagar trots pekpinnar, men jag blev så himla otålig. Jag äter nu 3 påsar om dagen och en tallriksmodell. Har inte gått ner ett jota utan smyger upp istället. Vet inte om det beror på vattenvikt eller nåt annat men det känns ju inte kul.Jag funderar på att avbryta helt och köra typ viktklubb ett tag så jag får äta riktigt. Men då vill jag ha vattenvikten också. När kommer den tillbaka, nån med erfarenhet?
  • Nikajo

Jag har fuskat lite i helgen och ätit ett mål mat och två påsarper dag. Skall köra så nästa vecka med och se vad vågen säger. CB till frukost och kvällsmat och lunch skall jag äta enl. tallriksmodellen.

• Nikajo

Det kommer du att fixa ganska så snart. Jag gick på ren kur i knappt en vecka och gick ner 3,6kg, sen orkade jag inte köra rent mer och nu kör jag kombivarianten CB morgon och kväll och riktig lunch. Promenerar minst en timme per dag numer också. Riktigt skön ny vana. Lycka till med viktnedgången!
    Fru i juli 2010 skrev 2009-11-15 23:39:51 följande:

Jag har gått ner 6,6 kg med CB tidigare i höst. Sen tröttnade jag, men nu har jag bestämt mig att gå ner mina sista kg med CB igen. Så imorgon börjar jag med ren kur igen och ska kämpa tills jag når min "drömvikt" på 65 igen. Det är faktiskt bara 4 kg dit! Peppkram till mig och till er alla duktiga!
  • Nikajo

Vågen hoppar ner 0,4kg en dag och upp 0,2kg nästa dag igen. Går en timma om dagen numer och äter två CB påsar och en bra lunch. Äsch! Har bestämt mig för en livsstilsförändring istället för snabb viktnergång, men lik f-bannat står man på vågen varje morgon...

• Nikajo

Jag känner att det är MYCKET lättare att köra kombinerad kur. Jag kan hålla på såhär en längre tid tror jag. Bara jag får smaka och tugga ett mål mat om dagen så överlever jag. Igår blev det kycklingfilé och tomatgratinerad aubergine till lunch. Minus 0,5kg imorses! Precis kommit in från min dagliga 1h promenad. Skönt!

• Nikajo

Nej det är lätt faktiskt. bara lunch och en nyttig sådan. Det är min morot att få äta en gång per dag.

knyjoy skrev 2009-11-19 10:41:13 följande:
    Jag skulle tycka att det är svårt att hålla det till bara ett mål... att inte fika och sånt liksom...
  • Nikajo

Jo det verkar vara lite olika. Jag har kört ren kur i omgångar och då klarar jag inte mer än 2 v max!

fruNils2b skrev 2009-11-19 13:03:22 följande:
    Tänk vad olika det kan vara - jag tyckte just ren kur var så mycket enklare än kombinerad (som jag testat tidigare). Matsuget försvann mer på ren kur än det har gjort när jag äter om bara så lite.
  • Nikajo

jag har helfuskat i helgen och idag då mamma var på besök, men kör på imorgon igen. Så är det...Nya tag!
    Fru i juli 2010 skrev 2009-11-23 18:33:30 följande:

Jag har ätit mat i helgen, det blev så!Men ändå har har idag ett fint minus på 2,4 kg (förra måndagen 69,6, nu 67,2) Dock visade fredagen på 66,4... Men snart är jag där igen! Nu kör jag ren kur må-fr och äter i helgen igen! Det är inte optimalt, men det är det som fungerar för mig nu!Kram på er alla!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!