• Hannaz

CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

Hej alla!

Har kört LCHF några veckor, gått ner nåt kg och mått utmärkt så det blir nog det jag kommer att äta i fortsättningen, dock behöver jag gå ner 10 kg (då ligger jag ca 5-7 kg över drömvikt vilket är helt acceptabelt)och det vill jag göra FORT! Nåja, har testat strikt cambrige för ca 2 år sedan och gick då ner ca 7,5 kg på 3 veckor, tyvärr har jag ätit upp mig igen (som man bäddar får man ligga) och nu väger jag nog tom nåt kg mer än när jag började då.

Så from idag är det bara att bita ihop. Ska a gäster på måndag och då blir det nog avsteg men i övrigt är planen att köra fram till jul och då tänker jag inte äta pulver (men man behöver ju inte vräka i sig för det). Får se hur jag ligger till då, ev behövs ju ytterligare några veckor på pulver.

Nåja, detta är planen, ska göra mitt bästa för att hålla mig till den.

förresten hittade jag denhär länken. Styrketräning verkar vara viktigt vid VLC-diet för att man inte ska förlora muskelmassa och minska viloförbränningen (tur för mig att jag kommit igång och gå på skivstångspass på friskis mao).

www.fitmama.se/index.php/vikt/strategier/654-styrketraning-nodvandig-vid-vlcd

• Hannaz

För att förtydliga om studien i inlägget ovan: "Att kombinera konditionsträning och lågkaloridiet resulterade i signifikant förlust av kroppsvikt, viloförbränning och muskler". Man gick visserligen ner mer i vikt om man konditionstränade men man förlorar muskler och viloförbränningen går ner vilket bör leda till att man lättare går upp i vikt efteråt.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!