Luleå brudar 2010
Hej! Tittar in i tråden som jag troligtvis kommer spendera en del tid i framöver :). Kul att vara här!
Lycklig81: Vi har bokat kyrka, samma som ni :). Vad gäller lokalen så är det inte klart ännu med vad det blir. Är fortfarande i undersökningstagen ;0).
Jag har funderat på det där med brudklänningen en hel del, gissar att det är ett av de svåraste valen bland alla val som ska göras framöver. Har tittat en heldel på e-bay som har otroligt fina klänningar till förmånliga priser. Nackdelen är att det kan vara svårt att veta de exakta måtten som gör att klänningen sitter som gjuten. Å andra sidan så om man beställer en i tid finns det möjlighet att lämna in till sömmerska alternativt sälja den om det känns helt fel. (Förhoppningsvis blir det ingen större förlust kostnadsmässigt). Det kan vara väldigt svårt att välja en modell bland alla tusentals varianter så jag har beslutat att göra följande. För att få en bättre känsla av vad för modell känns bra på mig, kommer jag att prova brudklänningar i olika butiker. Ska till Stockholm i oktober och besöka en god vän till mig, ett ypperligt tillfälle att kombinera nytta med nöje och testa klänningar i butiker med ett brett sortiment. På så sätt hittar jag förhoppningsvis ungefär vad jag letar efter och kan med det utgångsläget bestämma om jag vill handla ur butik eller via nätet. Hur ska du göra?
Har hört att Gammelstads konditori gör de bästa tårtorna. Du kan hitta ett litet urval på www.gammelstadskonditori.se
Var på ett bröllop i somras som hade beställt sina tårtor därifrån och de var väldigt goda! Personligen gillar jag inte princesstårta alltför mycket så vi kommer nog att välja någon hallonmousse variant tror jag. Syrligt och gott under sommartid.
Transporten har vi knappt hunnit fundera på. Hur tänker ni göra?