Inlägg från: Zia 20090618 |Visa alla inlägg
  • Zia 20090618

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Vi har också tänkt oss ett bröllop i 20.000 kronors klassen. Men då kommer ju vi köra på kuvertavgift (rätt vanligt här och knappast någon som skulle rynka på näsan åt det av våra gäster) och så den fina vännen Ebay.com ;) Tror vi kommer få till ett riktigt fint bröllop "trots vår lilla budget":P

• Zia 20090618

Vi står i valt och kvalet när det gäller kuvertavgift (som sagt, rätt vanligt "här uppe") eller resebidrag. För oss spelar väl det kanske inte så stor roll, eftersom resan nog ändå blir en rätt dyr historia hur som helst, (inget som räknas till vanliga budgeten)

Får se hur vi gör..är ju ett tag kvar innan vi behöver bestämma oss (aug 2011:P)

• Zia 20090618

När det gäller blommor hade vi tänkt överlåta det till min mamma. Hon band sin egen bukett tidigare i år och den blev otroligt fin! Jag visste ju att hon är väldigt intresserad av blommor och trädgården men jag blev verkligen överraskad:)

Så till min + tärnors buketter får hon fritt köpa blommor och sedan binda. Sedan kom vi på att hon ju faktiskt har en enormt vacker trädgård med hur mycket blommor som helst i, så vi tänkte ta bordsblommorna därifrån:) I augusti står ju de flesta blommor riktigt fint;)

• Zia 20090618

Vi tänkte först solklart ha kuvertavgift. Men nu har vi börjat tveka, vet inte om det är någon idé, kanske lika bra vi betalar allt för festen och istället önskar bidrag till bröllopsresan istället..? Vad pengarna betalar gör desammma för oss, om det är mat eller resa. Vi kommer ändå behöva både två och just pengarna är inget problem för oss (inte i den prisklassen iallafall). Får se hur vi gör.. Min mamma var visst till vår förvåning ivrig att bidra på något sätt. Klänning och taxi till alla gäster som ska till stan sen på natten. (5 mil ifrån om vi gifter oss i "vår" kyrka där jag växt upp). Vi hade inte alls väntat oss något ekonomiskt stöd, det var en självklarhet att stå för allt själva.

• Zia 20090618

Hmm..vi har ju inte börjat spendera än, och knappt börjat planera:P Är 2 år kvar till bröllopet men tror inte att vi kommer hamna under 20.000:- Det för att vi ändrat oss i matfrågan, vi kör nog på resebidrag istället för kuvertavgift som vi tidigare sagt. Och då blir det ju genast typ 10.000-15.000:- dyrare..

Well, får se när det närmar sig, vi vet att det förmodligen inte blir några problem att samla ihop pengarna, handlar mer om att lägga pengar på en enda dag..

• Zia 20090618

Jo det känns kanske lika bra att köra på resebidrag, i och med att vi inte har några problem att få ihop de pengarna då vi har så lång tid på oss.

Hmm vi har ju inte alls börjat kolla upp priser än, räknade väl i överkant när jag räknade med 150 kr/person. Då är vi ungefär 60 personer har vi tänkt oss och så dryck till maten.. Med 150 kr per person blir det 9 000:-
    Ja självkostnadsbar har vi absolut tänkt oss, det är ju himla bra tycker jag:)

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här