Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
Vi kommer hamna under 20 000:- Det blir en intim vigsel kl 16 den 4 december som är dagen före vår nyfödde sons dop. (Samma kyrka och samma präst) Vi blir 19 personer varav 5 är barn. Min mamma betalar maten som kommer att tas från en väletablerad cateringfirma för 160 kr/kuvertet. Vi bjuder på ett glas bubbel till skål och sen vin till maten, kommer inte ha någon bar eftersom vi lånat lokal i kyrkan för middagen. En god vän gör håret. Likaså foto. Brudbuketten och den blivande makens ros beställde jag idag, blev 695:- totalt - kom ner bra i pris eftersom jag valde en liten, mer tärnlik bukett bestående av 10 mörkröda rosor i bollform med hjärtan på tråd och vita stenar.
Klädbudgeten fanns redan avsatt till sonens dop så vi kompletterar bara den med en klänning till mig. Är rätt nyförlöst, sonen är endast 2 veckor ännu så jag väntar lite med att leta... tänkte få liiiite snyggare format först men tänkte kolla butiker som Mq, Sisters, Joy och liknande efter en cremefärgad enkel klänning. Blivande maken kommer att ha mörk kostym. Ringarna köper vi från 24karat.se - detta blir den klart största posten för oss eftersom vi ännu inte är förlovade. Men tre ringar, varav vigselringen med 7 stenar för 11500:- tycker jag känns helt okej. Vi valde att ta dem i Palladium som är så gott som underhållsfritt vilket ju också får räknas in i totalekonomin. Klart slut.