• flassan

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Hej allihopa!
    jag å min sambo tänkte gifta oss i vår och kommer ha MAX 20 000. 'Vad tror ni om dess menyförslag? Vi blir ca 50 pers.

förrätt
    trattkantarellsoppa med baconcrisp (plockar svampen själv) max 300:-

Varmrätt
    Ungsgrillad laxfile med kokt potatis och en HIMMELSKT god sås gjord på grädde och wermoth blandannat.. MAX 1500

Efterrätt Bröllopstårta (egen eller någon budgetvariant MAX 600

Alternativt

Förrätt Skaldjurssoppa

varmrätt kallskuren fläsfile med helstekt potatis och grönpepparsås

tårta

VILKET TROR NI PÅ?

kram påer

• flassan

KatjaB nej vi köper fisken och jag räknar med 100:-/kg och att det går år 10kg ca. Vi blir ungefär 50 personer vilket då ger 200g per pers vilket är absolut mer än tillräckligt eftersom ett par är barn också.
    Sen tänkte jag potatis och sås (grönsaker) inte blir särskilt mycket dyrare än 500:-

Jag tycker med att fläskfile är ett säkert kort.. till saken hör den att vi hade en stor fest nyår och DÅ hade vi tre rätters med kallskurenfläskfile (fast med potatisgratäng och kantarellsås till) Det VAR uppskattat men exakt samma folk i princip kommer på bröllopet.... hmmm...

• flassan

Och sen är jag rätt grym på mat med
    Gick en kockutb för ett gäng år sen och lagar mycket mat...

• flassan

jaa fast det är ju inte SAMMA mat som sist bara kallskuren fläskfile... aah är i valet å kvalet...
    så är vi på gång och ska flytta nu med (inom samma stad men ändå ganska långt bort från kyrkan) så vi ska boka om kyrka... hade ändå inte ngn präst ännu...

Vi skickar nog inbjudningskorten runt jul och folk får svara typ 30 januari. Då har vi en månad på oss och de flesta kommer ju tacka ja det vet vi ju redan...

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här