• elnnon

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Vad roligt med denna tråden! Vi tänkte oss också en maxgräns på 20 000 kr.
    -Vi ska gifta oss på nyårsafton 09, borgligt med efterföljande fest på en liten bygdegård (billig hyra) inne i stan.
    -Vi önskar oss inga presenter utan ordnar ett knytkalas tillsammans med gästerna. Tänkte ha chokladtema på menyn, vi skickar ut uppgifter och recept till gästerna (blir lättsamt för gästerna och vi får en buffe som vi vill ha). Känns lite lyxigt med chokladtema! Tårtan står vi för. Har hört att det är otur om bruden bakar tårtan, men jag har ett recept som är så fantastiskt bra. Blir nog min blivande som bakar och jag garnerar. Han är en hejare på att baka han också!
    -En av mina vänner är frisör och en annan makeup artist, så deras uppgift blir att fixa mig och behöver då inte bidra till knytkalaset.

Får själv känslan av att det blir en mycket trivsam tillställning! Så eg är våra kostnader lokalhyra, dekoration, blommor, kläder och ring. Tror att vi klarar 20 000kr... men man vet ju aldrig.

• elnnon

Jag tycker att det är fint med en rund bukett med brudslöja. Passat på sommaren tycker jag. Du kan säkert spara pengar på att binda ihop den själv, kanske med satinband? Jag har ingen aning om priset, men jag antar att det är relativt billigt.

Tausen skrev 2009-09-29 13:23:22 följande:
    Vi funderade först på ängsblommor, men i mitten av Sverige har det nog inte kommit så mycket blommor i juni. Nästa tanke var björkris, men det gick inte för några var allergiska. Sen tänkte jag vita tulpaner men de finns tydligen inte heller i juni....Nån som har nåt förslag(mina är slut) Vi ska ha vitt, grönt och silver som färgtema.
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här