Inlägg från: pandis81 |Visa alla inlägg
  • pandis81

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Är gärna också med här..
    vi har satt 20 000 kr, men då vi har handlat det mesta redan så är det inte mycket kvar som är stora poster att lägga ut pengar på.
    Det är bara hyra för lokalen 3600 kr (med bord,stolar och porslin)
    maten (hemlagad buffé)
    dryck (bag in box upphällda i billiga karaffer från ikea)
    blommor (köper lösa blommor och binder själv, dom tillbehören är köpta, köper dock färdiga corsager)
    sen min dotters klänning, men det är ju inte så svårt att hitta någon billig fin.

• pandis81

ja det tror jag också att vi har max att lägga ut, även om det är lokal och mat,dryck.

Bluebride skrev 2009-09-21 10:36:40 följande:
    här är det väl max 10.000 kvar att lägga ut. tror vi kan få köttet gratis
  • pandis81

här är det lokal,dryck,blommor som e dom stora.

ring och kläder till oss båda är redan klara.

Bluebride skrev 2009-09-21 10:52:07 följande:
    här är det ring, mat, dryck och porto, gubbens kläder också
  • pandis81

hur får ni dryck för ca 500 kr.

Bluebride skrev 2009-09-21 11:01:02 följande:
    största utgifterna är ring 2400:-, mat ca 1000:- (om vi får köttet gratis), dryck ca 500:-
  • pandis81

ja det är det helt klart..
    det är ju en del man vill ha, men man vet inte vart man ska dra gränserna heller riktigt

Tausen skrev 2009-09-22 20:11:59 följande:
    Ja vi kollade budget idag..blir till att kapa ännu mer.Är svårt att hålla nere summan
  • pandis81

transport är något som jag också velar mellan.
    Make up tror jag dock att jag har hittat någon som kanske kan göra. Ska skicka ett mail till honom och fråga om han även kan göra ordning håret eller om han har några kompisar som kanske kan göra det.

KatjaB skrev 2009-09-22 21:25:34 följande:
    En onödig grej som vi velar mellan är ju transporten till och från vigseln. Funderar faktiskt på att önska sånt i julklapp och födelsedagspresent. Samma sak med make up.. jag velar mellan att sminka själv eller att ta det på salong.
  • pandis81

vi kommer inte heller att ha kuvertavgift, däremot så kommer vi ha en bar till självkostnads pris (dock med symbolisk summa). Att en drink kostar 20 kr eller något. Och att dom får lägga det i en fin låda som jag ska göra.
    Så bidrar dom ju till oss. Men samtidigt så finns det dricka att förse sig med.

Men det tycker jag inte riktigt är samma sak, det tar emot här också att begära kuvertavgift, men jag har full respekt för dom som gör.
    Men jag är nog också lite gammaldags, att bjuder man själv upp till bröllop så ska man kunna bjuda på det också. Sen tycker jag det med drickat är upp till var och en hur mycket dom vill dricka och då betala. Det kan ju vara både ett sätt att kanske sätta en gräns på hur mycket man vill lägga ut på drickandet men också ett sätt att få in lite extra pengar.

Nä nu är det natt om 6 timmar är det dags att gå upp och jobba lite igen. Som tur är så kan jag sova lite på pendeln dit. Det tar ju ändå 47 minuter.

Sov gott

Bluebride skrev 2009-09-22 23:18:48 följande:
    är jag ensam om att inte ta kuvert avgift? jag tycker inte om ideén alls, det tar emot att begära det.
  • pandis81

våran toastmaster kommer att göra våran tårta.
    Det kommer att bli en våningstårta med fasta våningar inte på ställning.
    och blir det lite krisigt med tiden så kommer en nära väninna till mig att göra tårtan istället.

• pandis81

vi kommer att bli ca 50 personer.

• pandis81

våra ringar kostade 2900 kr tillsammans.

vi kommer att önska oss en del till julklapp och så fyller jag år i december också. Så då kommer jag också att önska mig lite små saker som jag kommer att behöva.

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här