Inlägg från: Blivandefrueriksson |Visa alla inlägg
  • Blivandefrueriksson

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Vet inte om jag får hoppa in här vi VILL ha en budget på ca 20,000 men hur jag än räknar så hamnar jag på 28.000.
    Jag tycker det räcker med en grekisk buffe som middag medans fästmannen prompt vill ha 2 rätters. Och det är där det sticker iväg.

Vi gifter oss för övrigt 31 dec 2010

• Blivandefrueriksson
    Bluebride skrev 2009-10-02 11:29:23 följande:
    kanske finns något annat ni kan dra ned på annars? du är välkommen ändå
    jag vet inte vad det skulle va i sådana fall men jag hoppas på bidrag från mina och hans föräldrar på ca 8000 tusen ihop, förra gången jag skulle gifta mig så ville pappa betala maten och jag hoppas han vill det denna gången men och det skulle underlätta så mycket. Och då hamnr vi under 20,000 och då skulle det var perfekt men våra föräldrar får inte reda på bröllopet förns nästa sommar, då är det ca 6 mån kvar
  • Blivandefrueriksson

ja maten är jätte trixigt.

jag vill ha grekisk buffe som finns att köpa för 69kr per person när man beställer över 12 pers och det är ju lugnt vi ska ha ca 30 pers på mat. sen blir det tårta för 50 pers och så är det vickning/tapas för 50 pers framåt 12 slaget då vi gifter oss på nyårsafton

• Blivandefrueriksson

Jönköping, pallas atena.. Men fästmannen vill ju ha 2 rätters men kanske man kan hitta en förrät hos dem med. För vad vi skulle spara pengar om vi tog från dem

• Blivandefrueriksson

Ne inte för oss

Bluebride skrev 2009-10-02 22:40:05 följande:
    jönköping e läte väl långt bort.
  • Blivandefrueriksson

Luring det lät ju jätte bra, vi kan hamna på det med om sambon inte ger med sig.

Ica maxi ligger ju lite billigare om man tar vanlig tårta, vi ska ha bröllopsbakelser

• Blivandefrueriksson

Idag har vi varit och kollat på lokalen, tror det blir jätte bra. Finns 2 matsalar en mindre och större. Så i den stora kommer vi duka upp för sittning, i den lite mindre kommer buffén stå uppdukad och senare blir det dansgolv där inne. Fanns många toaletter så det behövdes inte oroas för.

Vek ett prov kort idag och det vart jätte bra, så någon som vet en bra sida att hitta stämplar på förutom panduro? Hittade ingen som jag ville ha där inne.

• Blivandefrueriksson

chokladmonstret hur har du frostat glas?

Ceke de hade en del där. tack

• Blivandefrueriksson

En fråga brukar inte IKEA sälja ut sina champagne glas billigt runt nyår? Det fanns inga i lokalen och det lär ju behövas i och med att det är nyårsafton det sker, sen kommer ju välkomst bålen serveras i dessa glas me.

• Blivandefrueriksson

bluebride om ikea säljer ut som de gjort andra år eller öb för 1 kr eller 2 kr så blir det billigare än att köpa plastglas.

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här