Inlägg från: pandis81 |Visa alla inlägg
  • pandis81

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

jag kommer att köpa styckblommor och binda dom själv. Sen kommer jag bara att beställa corsagen färdig.
    och dom brukar ju ligga runt 60-100 kr styck beroende på vart man köper dom.
    Men styck blommor och binda själv blir ju billigare än att köpa färdigbunden. Så jag har köpt lite tillbehör som jag kommer att ha.

så tror jag att vi kommer att få ner kostnaderna,
    tänkte ju först köpa färska blommor till dekorationen men tänkte sen att när ska man ha tid att lägga ut dom så att dom håller sig fina till festen..
    så igår när vi var runt och kollade lite och uträttade lite ärenden i shoppingcentrat så hittade jag jättefina konstgjorda blommor som vi kommer att använda i stället och kan lägga dit kvällen innan så att dekorationen är klar helt.
    SÅ det är jag väldigt glad över och dom kostade 11 kr styck så det blev också billigare.

• pandis81

hur gör man när man beställer på ebay, betalar och så .???
    hur är det med storlekarna ??? vad köpte du för storlek till din dotter och hur stor är hon???

Bluebride skrev 2009-09-30 10:23:20 följande:
    Joy skriver ett lägre värde på paketet och då blir det ingen tullavgift Jag kan ta fram henne på ebay om du vill. Om hon har något ute nu, hon jobbar ju just nu. Hon är skolbusschafför
  • pandis81

okej men vad e det för storlek som dom anger då.. det står ju siffror som 2,4,6,8, m.m
    och jag är inte helt hundra på vad hon har i sånna storlekar och jag har inte mätt henne nu heller.
    Okej. paypal har jag men aldrig använt.

Bluebride skrev 2009-09-30 10:42:53 följande:
    Betalar gör du via paypal och ditt visakort. De brukar ha storlekarna efter ålder. Jag köpte min dotters klänning i 12-18 månader, hon kommer vara 17 månader, men hon är liten för sin ålder.
  • pandis81

okej så ska jag beställa så ska jag beställa 4 med andra ord.
    eftersom hon blir 4 några månaer efter bröllopet.

jag har hittat min klänning nu..
    Vill beställa den till henne på en gång.
    Men är så osäker.

Bluebride skrev 2009-09-30 10:47:54 följande:
    2-8 som du nämner är barnets ålder, oftast finns det mått-tabeller på auktionerna.Paypal är en säkerhet ifall du skulle bli lurad, för då fixar de tillbaka din betalning. En säkerhetsinstans. Jag har handlat på ebay sen 2005 och hittat många saker som inte finns i sverige, vilket alltid är roligare att ge
  • pandis81

jag har tagit hjälp av min moster och morbror som ofta beställer från ebay, dom har konto där, det har inte jag, så dom beställer åt mig och så sätter jag bara över pengar till dom och så får jag försöka att sätta mig in i ebay senare.
    Men nu kan jag i alla fall beställa hennes klänning under kvällen.
    Blev verkligen kär i den.

Bluebride skrev 2009-09-30 11:11:42 följande:
    japp det får du göra. lägg ut länken och förklara varför du är osäker så får jag se om jag kan hjälpa dig
  • pandis81

ja det är riktigt skönt, tur jag kom och tänka på det.
    Dom har i alla fall nu beställt den och den ska komma inom 2 vekor. Så det var ytterliggare en grej att bocka av på listan.
    Denna vecka har vi fått många saker klara.

Imorgon ska jag skicka mail till solisten,make upen och kyrkan. Ska fråga om man får strö blomblad i kyrkgången och hur man går till väga med städning av det efteråt.

Så jag kan börja planera om dottern ska strö blomblad eller ha blomma i handen.
    ååå vad jag är glad att det gick så smidigt med klänningen.. Den gick bara på 287 kr också. som hittat

Bluebride skrev 2009-09-30 13:52:51 följande:
    som sagt, bra att du har släkt som kan hjälpa till
  • pandis81

Jag fick hem våra slipsar och manschettknappar som matchar vårat färgtema till bestmännen och min pappa. (finns bild i galleriet)

Jag gav 200 kr för 4 st.

Jag har även köpt näbbklänning till våran dotter och den kostade 280 kr på Ebay (med frakt, finns också bild i galleriet)

Har även köpt ljus som vi ska ha på borden.
    27 stycken för 75 kr. (finns också bild i galleriet)

Ja det var mina senaste inköp.
    Det vi ska köpa kring nyår är skor till m2b och dottern.
    Och även underkläder till mannen.

I helgen ska jag se om jag kan åka till ikea och köpa dukar sen är det bara mat,dryck och blommor kvar.

• pandis81

ja visst är det spännande.
    Det ramlar in saker hela tiden eller att man pratar med folk runt om kring än som har något med sakerna att göra.

det är verkligen så roligt..
    våran tårta kommer våran toastmaster att göra och vi kommer bara behöva betala materialet.
    Och så kommer vi ge henne något i gengäld sen..
    Något värdefullt för dom.

LuckyD skrev 2009-10-05 13:59:22 följande:
    Hakar på här också då vi försöker pressa budgeten till bröllopet till omkring 20.000!Idag fick vi hem mannens kläder, en smoking med både skjorta & fluga (tror dock vi byter den till en slips) som anlände ifrån USA! Weehoo vad roligt det är när det börjar trilla in lite saker som man beställt! Var ju tvungen att öppna den och kika trots att mannen inte kommit hem än, var lite orolig att byxorna skulle vara för stora men mätte dem nu med hans "gamla" kostymbyxor och de var exakt lika stora! :) Omkring 1400:- tror jag vi gav med frakt och allt!Har även lagt bud på "min" klänning nu på Ebay och jag hoppas jag får den, speciellt det priset som nu gäller, 110$! Passar budgeten perfekt! :)
  • pandis81

det är bra,, jag har redan köpt mina underkläder..
    det är bara mannen som ska köpa nya

Tausen skrev 2009-10-05 14:20:08 följande:
    Hittade fina underkläder på cubus idag till 20% rabatt. De är sexiga..fast jag tror ju iof inte att det kommer vara så svårt att få komma till den natten ändå :D
  • pandis81

Vi betalar allt själva och vi kommer också att vara 50 personer. Och vi passerar inte över 20 000 kr.
    Så det känns riktigt skönt.

majsan801 skrev 2009-10-09 08:13:36 följande:
    Jag hänger på och läser av alla era tips. Vi betalar också bröllopet helt själva och kommer ha 50pers. Blir ju mer än 20000 snarare 50000 kanske men jag hoppas på så billigt som möjligt.
  • pandis81

Jag satt igår och kollade vad vi hade handlat och vad vi hade betalat.
    Vi har betalt allt utom

*Mat
    *Lokal
    *Dryck
    *Skjorta till m2b
    *skor till m2b
    * Skor till dotter
    *blommor

Det är det som är kvar och vi har hitills handlat för 7800 kr.
    Så alltså har vi 12 200 kr kvar.

• pandis81

den var jättevacker.

Blivandefrueriksson skrev 2009-10-11 11:53:49 följande:
    Åh titta in på denna klänningen, så underbart vacker.
    så fin.. www.brollopstorget.se/Annonser/ in hela länken för att kunna se den.
  • pandis81

I våran budget finns ringarna,kläderna,allt smått runt omkring, blommor,mat,dryck och lokal..
    Eller ja allt utom resan. Då vi önskar oss resan i present istället.

• pandis81

Jag tycker nog faktiskt att ringarna ska ingå i budgetten. Det tillhör ju ändå till bröllopet.

Att man inte tar med resan i beräkningarna det kan jag också förstå. För det är inte alla som reser i samband med själva bröllopet.
    Och det är det ju många som gör.
    Eller som önskar sig den i present och då är det ju inte med i budgetten för då betalar man ju inte den själv.

• pandis81

vi har nog spikat våran gästlista och vi kommer att bli 50 personer.

Jag är glad att våra ringar är köpta och att dom är klara. Inget kul att ha saker på avbetalning. (bara en personlig åsikt)

Hurtbullarna skrev 2009-10-11 20:50:25 följande:
    Hej!Ni som har budget på 20.000.. hur många gäster ska ni bjuda?Vi håller på att planera vårt bröllop vi ska ha i juli nästa år och vi vill komm undan så billigt som möjligt men ändå inte har något "tråkigt" bröllop.
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här