Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

bara ordet bröllop är att priserna skjuter i höjden, är väl därför jag satsar på en oäkta, hur dålig eller bra andra tycker, det är mitt val och jag har fått brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsager för 509Kr med frakt.

• Bluebride

en vit och mörklila bukett då kanske?

nano86 skrev 2009-09-28 17:58:38 följande:
    Jag -tror- att jag kommer lägga runt 300 på bukett och köper den dan innan/samma dag. Det får lixom bli vad det blir för dom pengarna, är väldigt okräsen så länge det inte skär sig med min klänning som ska vara i typ plommonlila Vill inte ha nån stor bukett heller.
  • Bluebride

praktiskt. vi kommer ha blommor från trädgård och skog om det växer några då

Zia 20090618 skrev 2009-09-29 10:41:23 följande:

När det gäller blommor hade vi tänkt överlåta det till min mamma. Hon band sin egen bukett tidigare i år och den blev otroligt fin! Jag visste ju att hon är väldigt intresserad av blommor och trädgården men jag blev verkligen överraskad:)Så till min + tärnors buketter får hon fritt köpa blommor och sedan binda. Sedan kom vi på att hon ju faktiskt har en enormt vacker trädgård med hur mycket blommor som helst i, så vi tänkte ta bordsblommorna därifrån:) I augusti står ju de flesta blommor riktigt fint;)
  • Bluebride

av en tjej på ebay i USA, fick min skräddarsydd för att få mitt färgtema. Hon heter Joy ochär jättetrevlig

Trollia skrev 2009-09-29 20:51:07 följande:
    Med frakt vart beställer du då?
  • Bluebride

Joy skriver ett lägre värde på paketet och då blir det ingen tullavgift
    Jag kan ta fram henne på ebay om du vill. Om hon har något ute nu, hon jobbar ju just nu. Hon är skolbusschafför

Trollia skrev 2009-09-30 09:26:43 följande:
    Ok, man kanske ska kika på mer grejer därifrån har ju beställt klänningen från ebay nu iaf.Hur blev det med tullen när du fick hem grejerna eller har du inte fått hem det ännu?
  • Bluebride

Betalar gör du via paypal och ditt visakort. De brukar ha storlekarna efter ålder. Jag köpte min dotters klänning i 12-18 månader, hon kommer vara 17 månader, men hon är liten för sin ålder.

pandis81 skrev 2009-09-30 10:34:35 följande:
    hur gör man när man beställer på ebay, betalar och så .??? hur är det med storlekarna ??? vad köpte du för storlek till din dotter och hur stor är hon???
  • Bluebride

2-8 som du nämner är barnets ålder, oftast finns det mått-tabeller på auktionerna.

Paypal är en säkerhet ifall du skulle bli lurad, för då fixar de tillbaka din betalning. En säkerhetsinstans. Jag har handlat på ebay sen 2005 och hittat många saker som inte finns i sverige, vilket alltid är roligare att ge

pandis81 skrev 2009-09-30 10:45:54 följande:
    okej men vad e det för storlek som dom anger då.. det står ju siffror som 2,4,6,8, m.m och jag är inte helt hundra på vad hon har i sånna storlekar och jag har inte mätt henne nu heller. Okej. paypal har jag men aldrig använt.
  • Bluebride

japp det får du göra. lägg ut länken och förklara varför du är osäker så får jag se om jag kan hjälpa dig

• Bluebride

som sagt, bra att du har släkt som kan hjälpa till

pandis81 skrev 2009-09-30 12:21:12 följande:
    jag har tagit hjälp av min moster och morbror som ofta beställer från ebay, dom har konto där, det har inte jag, så dom beställer åt mig och så sätter jag bara över pengar till dom och så får jag försöka att sätta mig in i ebay senare. Men nu kan jag i alla fall beställa hennes klänning under kvällen. Blev verkligen kär i den.
  • Bluebride

nä' det tror jag inte, tror joy skrev $30 på mitt paket

Trollia skrev 2009-09-30 22:44:41 följande:
    Ok, ja säljaren som jag köpt o beställt min klänning av via ebay är från Kina och ska kryssa i värde ca 10 dollar tyckte jag han skrev, då borde väl det inte bli någon tullavgift?
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här