Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
wow då är du snart klar
Luring skrev 2009-10-01 18:12:44 följande:
Mina budgetfynd den sista veckan: Halva reapriset på Elegantens bröllopsbutik i Sundsvall - hittade drömklänningen och betalade ...750 spänn. Grävde fram ett gammalt pärlhalsband i mormors smyckeskrin som stämde exakt i färg med brudklänningen men tyvärr visade sig vara både oäkta och trasigt. Med med en omträdning av pärlorna hos guldsmeden för ynka 240.- blev det ett vackert och billigt brudsmycke.Bokat tid för brudfrisyren hos en lärling på ett erkänt bra ställe i stan för 950:- sminket gör en annan lärling på samma ställe för 320:- Bokat tid hos samma tjej ngr veckor innan för toppning och toning till lärlingspris.Inbjudningskorten köpta i ark på bokhandeln, dekorerade med blingbling för 95.- från Panduro och upptryckta i vaktmästeriet på syrrans jobb. Ringarna beställda från 24karat.se - kom på att jag kunde välja en slät förlovningsring och en likadan vigselring med en princessten. Enkelt och stilrent och fullt mjligt att sedan kombinera med drömringnen, en helallians, som jag kan sätta emellan dem. T ex senare när jag t ex fyller år eller maken har varit i Dubai på genomresa. Vi kom ner åtskilliga tusenlappar på så sätt. Pärldiadem inropat på tradera för 78:-Hittade ett par oanvända ljusbeiga stay-ups från en extremt lyxig leverantör i England som legat och skräpat några år pga av de varit för ljusa för att användas. (Fått av en gammal beundrare - "nånting fått")Bokat lokal intill kyrkan - helt gratis gnm pastorsexpeditionen - för middagen. (Mamma står för cateringkostnaden)Ekiperat den blivande maken med ny kostym, väst och slips från Brothers för 2 500:-Kvar att fixa: - Tårta (ska ringa konditorgymnasiet)- Brudskor- Strumpeband- Underkläder- Bordsdekorationer (Lutar åt glaslyktor från Indiska, såna med krakelerat gnistrande glas och silver alternativt guldhjärtan från Panduro som ska strös över bordet. Endast. Punkt. Hör du det mamma! )