• Skogshuggarbrud

Hobbykartong...

Hejsan alla!
    Sitter här hemma och är lite småkrasslig och tankarna försvinner iväg till en mycket roligare plats, nämligen planeringen inför vårt kommande bröllop!
    Satt och pysslade för ett tag sedan på små lådor/kartonger som vi tänkt ge till gästerna på deras platser vid bröllopsfesten. Har nu stött på en del problem, tyvärr...
    Vårt färgtema kommer att gå i ljuslila, silver och ivory, med någon stänk grönt (typ murgröna som dekoration på borden och ev i håruppsättningen). Problemet är dock att jag inte kan hitta någon hobbykartong i ljuslila. Har tittat på panduro, antingen så har dom inte haft det hemma eller så har vårt panduro mindre varor inne i butik. Finns de någon annan stor hobbykedja som kan ha? Känns lite tråkigt att göra dem i ivory, när vi ska ha vita linnedukar. Vi har tänkt ha silversnöre runt.
    Sen kan jag inte heller komma på nått bra att lägga i dem, risken är att choklad smälter. Någon som har en annan idé?
    Hade varit snällt med lite förlag, har lite idétorka just nu :P!
    Mvh Skogshuggarbrud

• Svar på tråden Hobbykartong...
  • Pomparet

Kolla alla scrapbookingsidor som finns!!!!!!!!!

• Kirsto

Kolla in cardstock från Bazzil, alldeles lagom tjockt för små askar (ca 230g/m2). Jag snabbsökte bara och hittade denna färg www.formahantverk.se/shop/produkter/cardstock/heather, men det finns MASSOR av nyanser så det går säkert att hitta nån annanstans i ljusare färg om du vill det.

• Bluebride

du kan ju beställa direkt från panduro eller be din panduroaffär beställa hem det samtidigt som de beställer.

Svar på tråden Hobbykartong...