• jofmanytalents

    Djur (!?) på bröllopet... NEJ tack!

    En släkting till mig har katter istället för barn och de följer alltså med på kalas o allt möjligt, de står med på julkort, födelsedagskort osv. Tänk om de även kommer med till kyrkan? Det låter ju som taget ur en dålig komedi men jag tror faktiskt att risken finns och hur tar man upp det problemet utan att skapa en konflikt för all framtid? Eftersom att vi inte kommer att ha barnfritt...

  • Svar på tråden Djur (!?) på bröllopet... NEJ tack!
  • P0M

    Ring till henne och säg att du ringt till kyrkan och hört om katter är välkommna eftersom du vet att hon så gärna vill ha med sina katter men tyvärr så är det strängt förbjudet.

    Herregud vad märkliga människor det finns!

  • ario

    Djur hör absolut inte hemma i kyrkan!

  • Pälsboll

    Vi har inga barn, men två katter. Julkorten vi skickar är bilder på katterna, på julklappar och presenter skriver jag med katternas namn. Men aldrig att jag skulle komma på tanken att dra med dom på kalas!
    Jag tror knappast att dom får ut nåt roligt av det.
    Men dom flesta borde väl förstå att man inte tar med husdjur på offentliga platser, som t.ex kyrka.

  • Brud på resande fot

    Eftersom du skrev att hon brukar ta med katterna på kalas och dylikt så finns det ju en viss risk att hon tar med dem till festen med. I kyrkan kommer de inte in som flera påpekat tidigare...dock finns ju alltid chansen att hon försöker så jag tror det bästa hade vart att ta tjuren vid hornen och förklara läget snällt men bestämt.

    Har också två katter som jag avgudar och skämmer bort extremt mycket. Dock vet jag bättre än att släpa runt stackarna på kalas! Men kan ju tillägga att det är tyvärr inte alla som gör det. Jobbade tidigare som vakt på GeKås Ullared och jag kommer väldigt tydligt ihåg en incident med en äldre dam som inte kunde förstå varför hon inte fick ta med sig katten in i varuhuset...trots att vi rabblade upp livsmedels lagar och allt. Under tiden satt den stackars katten och pressade sig så långt in den kunde i buren, den var ju livrädd för allt oväsen som alla kundvagnar kan åstadkomma tillsammans. Det hela slutade med att vd'n fick tillkallas och han och kvinnan kunde slutligen komma överens om att katten skulle få vara i villan där busschaufförer vilar upp sig medan kunderna handlar. Tyvärr är damen i fråga inte den enda som vill ha in djur på ställen där de inte får vara...har flera historier som involverar både papegojor och halv-meters-långa ödlor. Ja nu blev det här inlägget väldigt långt, men du fattar poängen. Även om de flesta husägare förstår att det finns ställen man helt enkelt inte tar med sina husdjur till...så på nåt vis får jag känslan av att din släkting inte hör till dem. Men man kan ju alltid hoppas att jag har fel :D

  • kikel

    Har själv katt och hon är väl min lilla bebis kan man väl säga. Men inte tar man väl med katten? Stakars katt.

  • PennyJenny

    Efter att ha hängt här i över 2,5 år inser jag att jag fortfarande kan bli redigt överraskad. Ursäkta, men ta med sin katt på bröllpå?!?!? Den var ny. det finns verkligen folk till allt.

  • gumzan

    fniss fniss, jag vet inte vad jag ska säga, men pga allergi skäl så bör ju inte katterna få följa med.

  • Chris24

    Nej,nej och åter NEJ! Djur på bröllop?? Men herregud!

    Kör på allergi skäl som alla säger och va ärlig mot henne direkt, du vill slippa evnt bråk sen..

  • Soldemor

    Men stackars katter! Vad skulle de ha för glädje av att vara med? De mår bättre hemma hos sig i lugn och ro!

  • elinville

    Kan du inte fråga henne nästa gång ni pratar vem som ska passa katterna eller om de ska vara själva hemma? Så kanske hon förstår att de inte är bjudna. Och skulle hon säga: "Nej, de ska följa med" så får du säga att det "tyvärr" är förbjudet med djur i både kyrka och festlokal.

  • Martinaa
    elinville skrev 2009-10-16 11:21:20 följande:
    Kan du inte fråga henne nästa gång ni pratar vem som ska passa katterna eller om de ska vara själva hemma? Så kanske hon förstår att de inte är bjudna. Och skulle hon säga: "Nej, de ska följa med" så får du säga att det "tyvärr" är förbjudet med djur i både kyrka och festlokal.
    Det var ju ett bra tips! Ett lätt och "oskyldigt" sätt att glida in på ämnet!
  • jofmanytalents
    Martinaa skrev 2009-10-16 20:17:18 följande:
    Det var ju ett bra tips! Ett lätt och "oskyldigt" sätt att glida in på ämnet!
    Precis vad jag tänkte säga själv! Det var jättebra
  • Soldemor

    Spännande tanke egentligen, att ta med katterna på bröllop. Kan se Amaretto i fin frack och Solde i något rosa med spets. Så söta de hade varit!

  • jofmanytalents
    Soldemor skrev 2009-10-19 09:59:08 följande:
    Spännande tanke egentligen, att ta med katterna på bröllop. Kan se Amaretto i fin frack och Solde i något rosa med spets. Så söta de hade varit!
    Haha och vi drar med oss flocken med hundar, alla sju! Låter nog fint med sjustämmigt skall i en gammal stenkyrka
  • J plus A likamed JA
    jofmanytalents skrev 2009-10-19 10:09:40 följande:
    Haha och vi drar med oss flocken med hundar, alla sju! Låter nog fint med sjustämmigt skall i en gammal stenkyrka
    hahaha, jaa, varför inte???;)
  • lecaroline
    MV85 skrev 2009-09-19 09:58:29 följande:
    Någon av gästerna kan fortfarande vara allergiska även att inte ni är det.I kyrkan får man inte ta in pälsdjur av allergiskäl. Hur många offentliga platser får man ta med hunden in på?
    Nej man får INTE ha djur i kyrkan pga allergier.
    Har aldrig hört något så dumt.
    Sedan sår väl inte katternas namn med på inbjudan eller??!
Svar på tråden Djur (!?) på bröllopet... NEJ tack!