Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

JUNI 2010

Hej på er!

Har läst lite i tråden från och till de senaste dagarna och eftersom vi ska gifta oss 12 juni så hoppar jag gärna på tåget/tråden här, om det är ok? =)

• Plutten2010

Tack! =) Vi ska gifta oss i Uppsala!

• Plutten2010

Tack! Det finns ju en annan JUNI-tråd men det händer lite mer här! =)

Här är listan;

5 juni
    MallaA gifter sig i Visby
    BrideBecks gifter sig vid Vätterns sydliga udde
    Trollia
    05juni2010 gifter sig i Göteborg
    April 99
    JBB gifter sig i närheten av Jönköping

12 juni
    Bischi gifter sig i Göteborg
    Chachounette gifter sig utanför Kristianstad
    Gumzan gifter sig på Öland i Vickleby
    Plutten2010 gifter sig i Dalby kyrka strax utanför Uppsala

19 juni
    Tausen gifter sig utanför Östersund

25 juni
    Ellabay gifter sig utanför Umeå

• Plutten2010

Men det gör väl inget..? =)

Vi kör på rosa (ingen specifik nyans), vitt och platina (ordval förklaras nedan).. =) Vi utgår dock från vitt i våra inbjudningar osv och gör sen detaljerna i rosa resp platinum (som vårt embossingpulver heter.. =) )

• Plutten2010

Har en bild i mitt galleri på vår inbjudan som ska ha ett hjärta embossat med platinum-pulvret. Bilden är dock tagen i dåligt ljus..

Annars hittar du exakta pulvret här;
    www.reprint.se/visa.asp&sida1=121&sida3=3756&PkatId=16

• Plutten2010

Jag har egentligen bara gjort våra save-the-date-kort och eftersom de ska gå i ton med våra inbjudningar så har vi ett exempel på inbjudan.. Kommer pyssla med de först framåt årsskiftet.

Låter som en roligt idé! =) Kul! (både med inbjudan och stenarna!)

• Plutten2010

Tack! Fast bilden i mitt galleri är vår "prototyp" på inbjudan. =) Save-the-date-korten har jag gjort långsmala (har delat ett liggande A4 på fyra) med ett rosa-glittrande hjärta upptill. Pappret är släkt med det kortet vi har till inbjudan och hjärtat är detsamma som på inbjudan. Har skrivit ett sött litet (eller snarare ganska långt)rim på också. Kan lägga in ett exempel om någon är intresserad.

Vi ska nog skicka de i mitten av oktober. Kuverten är frankerade och klara, köpte de här söta frimärkena till www.posten.se/i/ebutik/img/stor/S241827.jpg =)

Vad kul med de prickiga sakerna! Det är detaljerna som gör det!

• Plutten2010

Vi åker på drömresa till New York och sedan Hawaii.. Ska bli underbart! =)

• Plutten2010

För vår del handlar det till stor del om att vi hoppas på barn ganska snart efter bröllopet. Eftersom vi inte vet hur fort (eller långsamt) det går att bli gravid så känns det inte som att vi vill vänta med resan till hösten/vintern.

MallaA skrev 2009-10-13 17:39:43 följande:
    När det gäller bröllopsresa har vi inte riktigt bestämt oss ännu. Jag känner att då man gifter sig i början av sommaren vet jag inte om jag behöver åka utomlands då. Varför inte njuta av den härliga svenska sommaren och spara pengarna till en resa till solen vintertid? Måste man åka på bröllopsresa direkt, eller tycker ni att man kan spara den till t.ex. jul/nyår 2010/2011? Då hinner man ju i så fall även spara ihop pengar till en riktig drömresa :)Däremot åker jag nog gärna på en liten weekend någonstans under sommaren, jag vet dock inte riktigt var.
  • Plutten2010

Ja, det ska bli underbart! =) Vi ska bara vara på Oahu men göra lite utflykter. Var där för drygt 15 år sen så det ska bli kul att uppleva ön på "vuxet" vis.. =)

MallaA skrev 2009-10-14 15:43:14 följande:
    Det är klart att man ju säkert vill åka tidigare på bröllopsresa om man har planer på att försöka få barn direkt. Jag var på Hawaii för snart två år sedan och det är väldigt fint, ni kommer få det bra :) Vilken av öarna åker ni till?
  • Plutten2010

Men gud ja, det är ju inte så att man ska sluta leva bara för att man skulle vara gravid. Det är inte så jag menar. Jag tar det inte ens för givet att jag kan bli det.. I familjen har jag dock min syster som referens och hon spydde väl i 4-5 månader och låg inlagd på sjukhus med dropp.. Kul att åka på drömresan (ska ju till New York och Hawaii) då?? Njaaa... ; )

gumzan skrev 2009-10-14 18:31:52 följande:
    Vi kommer åka till Kreta i september nångång, inte värsta lyx resan men Emma är ju inte så gammal då och då känns det lite hemtamt med Kreta.Plutten2010, det går ju att åka utomlands gravid oxå, fast man vet ju aldrig hur man mår såklart. Sen beror det ju lite på vart ni ska i världen.
Svar på tråden JUNI 2010