JUNI 2010
Hej på er!
Har läst lite i tråden från och till de senaste dagarna och eftersom vi ska gifta oss 12 juni så hoppar jag gärna på tåget/tråden här, om det är ok? =)
Hej på er!
Har läst lite i tråden från och till de senaste dagarna och eftersom vi ska gifta oss 12 juni så hoppar jag gärna på tåget/tråden här, om det är ok? =)
Tack! =) Vi ska gifta oss i Uppsala!
Tack! Det finns ju en annan JUNI-tråd men det händer lite mer här! =)
Här är listan;
5 juni
MallaA gifter sig i Visby
BrideBecks gifter sig vid Vätterns sydliga udde
Trollia
05juni2010 gifter sig i Göteborg
April 99
JBB gifter sig i närheten av Jönköping
12 juni
Bischi gifter sig i Göteborg
Chachounette gifter sig utanför Kristianstad
Gumzan gifter sig på Öland i Vickleby
Plutten2010 gifter sig i Dalby kyrka strax utanför Uppsala
19 juni
Tausen gifter sig utanför Östersund
25 juni
Ellabay gifter sig utanför Umeå
Men det gör väl inget..? =)
Vi kör på rosa (ingen specifik nyans), vitt och platina (ordval förklaras nedan).. =) Vi utgår dock från vitt i våra inbjudningar osv och gör sen detaljerna i rosa resp platinum (som vårt embossingpulver heter.. =) )
Har en bild i mitt galleri på vår inbjudan som ska ha ett hjärta embossat med platinum-pulvret. Bilden är dock tagen i dåligt ljus..
Annars hittar du exakta pulvret här;
www.reprint.se/visa.asp&sida1=121&sida3=3756&PkatId=16
Jag har egentligen bara gjort våra save-the-date-kort och eftersom de ska gå i ton med våra inbjudningar så har vi ett exempel på inbjudan.. Kommer pyssla med de först framåt årsskiftet.
Låter som en roligt idé! =) Kul! (både med inbjudan och stenarna!)
Tack! Fast bilden i mitt galleri är vår "prototyp" på inbjudan. =) Save-the-date-korten har jag gjort långsmala (har delat ett liggande A4 på fyra) med ett rosa-glittrande hjärta upptill. Pappret är släkt med det kortet vi har till inbjudan och hjärtat är detsamma som på inbjudan. Har skrivit ett sött litet (eller snarare ganska långt)rim på också. Kan lägga in ett exempel om någon är intresserad.
Vi ska nog skicka de i mitten av oktober. Kuverten är frankerade och klara, köpte de här söta frimärkena till www.posten.se/i/ebutik/img/stor/S241827.jpg =)
Vad kul med de prickiga sakerna! Det är detaljerna som gör det!
Vi åker på drömresa till New York och sedan Hawaii.. Ska bli underbart! =)
För vår del handlar det till stor del om att vi hoppas på barn ganska snart efter bröllopet. Eftersom vi inte vet hur fort (eller långsamt) det går att bli gravid så känns det inte som att vi vill vänta med resan till hösten/vintern.
Ja, det ska bli underbart! =) Vi ska bara vara på Oahu men göra lite utflykter. Var där för drygt 15 år sen så det ska bli kul att uppleva ön på "vuxet" vis.. =)
Men gud ja, det är ju inte så att man ska sluta leva bara för att man skulle vara gravid. Det är inte så jag menar. Jag tar det inte ens för givet att jag kan bli det.. I familjen har jag dock min syster som referens och hon spydde väl i 4-5 månader och låg inlagd på sjukhus med dropp.. Kul att åka på drömresan (ska ju till New York och Hawaii) då?? Njaaa... ; )
Kika in här så ser du.. =)
brollopstorget.se/Forum-1-22/m3569459.html