Umeåbrudar 2010
Hej alla!
Kom ju på att man kanske kunde hitta andra som ska gifta sig det kommande året och bolla lite idéer med...Och här verkar det ju finnas några. :)
Jag och min sambo ska gifta oss den 6 Mars 2010 i Umeå Stadskyrka, och sedan ha festen med middag på Stöcke Bygdegård!
Jag hoppas på en vinterdag med sol och gnistrande snö och sedan en klar kväll med massa snö på marken och stjärnor på himlen. Temat är ljus, (ljusslingor i taket och överallt annars :)massor av blockljus på borden, facklor på väg upp till festlokalen osv., vitt och gnistrande (dukning, bukett osv.), kristaller i fönstren och i buketten och i håret osv...Jaa...
Jag har köpt klänningen på Högtidskläder, en Forever yours..Hon var väl sådär trevlig. Men jag klarade mig själv eftersom jag visste vad jag ville ha. :)
Kyrkan, festlokal, fotograf, frisör, makeup och limo är bokade. Så jag håller mest på med en massa finlir just nu.
Inbjudningskorten t.ex. Har givit upp tanken att göra dem själv. Funderar på att beställa från Calligrafen...Någon annan som ska beställa?
Sen har jag ju gått och köpt på mig en massa vit ljung som jag tänkte dekorera med men nu får jag höra att att ta in ljung är att ta in döden, tydligen en gammal skrock. Så nu är ju frågan om jag ska använda dem eller inte...
Ring har jag hittat på Kjellins, en "egen" design med en lite större sten i mitten och fem små på vardera sida. Ca. 7.000kr!!
Vad mer...Musikalkompaniet ska underhålla, sambos brors flickvän är med där. De kommer köra lite blandad musik.
Jo, vi kommer förmodligen att catera Annas fest och mat, ska dit nu imorgon och proväta deras julbordsbuffé, fast även kallad västerbottensbuffé. Den har tjälknöl och annan mat som vi tycker skulle passa på ett vinterbröllop, så vi hoppas på dem! Överkomligt kuvuertpris skulle det bli iallafall. För jo, vi kommer ta ett kuvertpris på 400kr/pers, 300kr/barn och ej alkohol. Då ingår brudskål, förrätt med vin, varmrätt buffé med 2 glas vin, efterrätt med dessertvin, tårta kaffe och avec.
Nämen huvva vad jag tjatar på...
fråga om ni undrar över nått, det kommer jag att göra! :)