• Dottersion

Umeåbrudar 2010

Hej hej!

Ny brud i farten=) Hoppas att jag få klämma mig in med alla!! Vad ni har stått i med era bröllopsplaner. Vi har inte kommit så jättelångt. Bara bokat kapell och knåpat på min vigselring. Hade lite guld så jag fick göra en egen. Känns spännande och kul!
    Får se hur det blir tillslut haha. Har bestämt gästlistan oxå och min blivandes kläder. Tur nog sydde han upp en fin kostym då vi var i Thailand, han tänker använda den. En kostnad mindre, puh!!
    Nu ska det bestämmas i vilken lokal vi ska härja i och vilken mat osv. Man kan ju bli snurrig av allt. Inbjudningskort gör jag inte själv, hade varit kul men min konstnärliga ådra är inte så bra=) Får väl se det som så att vi sparar lite tid,pengar det vete katten=) När det gäller tårtan har jag fått direktiv från min sambo att det är jordgubbar som gäller. Längre än så har vi inte kommit. Lite lösa trådar som hänger i luften....=)

Någon som har några bra tips på lokal inne i stan? Har varit och surfat på Mässens hemsida och Aschanska.

Nu får jag hasta till min lilla tjej som vaknat!

På återseende!!!!

• Dottersion

Björnisarna: Tack så mycket!! Jajamän det är Svedjans kapell i Tavelsjö som gäller=) Den 19 Juni är det tänkt att allt ska gå av stapeln!! Just nu känns det som om vi är ute efter någon form av helhetslösning. Min sambo sa att han ville känna lugnet på vår dag, att allt skulle vara omhändertaget och att våra mödrar skulle få sitta ner och njuta av dagen. Håller med honom där=) Så vi får spana vidare!!
    Jag har beställt min klänning idag=) Hittade en fin en som sys upp efter mina egna mått. Lite lyxigt sådär. Spännande, hoppas att det blir bra. Annars vete tjyven vad jag gör. Men superfin är den=)
    Måste erkänna att jag är nog bland de få tjejer på hela jorden som inte tycker om choklad=( Mina vänner tycker jag är helkonstig men så är det. Illa illa=) Vi får klura ut hur vi ska få till det där. Det låter så gott med chokladmousse, att det liksom smälter i munnen men när det ska ner i magen tar det stopp.

Eardif: Kul att inbjudningskorten ska iväg!! jag undrar om ni är nöjda med resultatet? Vad har ni beställt för typ av kort? Med bilder på er el mer traditionella? Köpte ni festprogram oxå? Blev det dyrt? Är lite nyfiken då vi oxå ska köpa kort. Hittade ett kort på romance.se som vi gillade. Då landade det på runt 1200:- utan festprogram. (ca 70st)

Sov så gott !!

• Dottersion

Hej tjejer!!

Nu har det stått still i planeringen ett tag. Dock har vi bokat vår lokal. Det blev Aschanska villan. Känns bra. Han var supertrevlig och hade många ideér på hur vi kunde fixa allt. De hjälper till med allt från duknig,mat,servering,städning och porslin. You name it!!
    Det börjar arta sig. Alla de stora sakerna är bokade. Min frissa är införstådd sedan länge=) I princip är det bara tårtan,fotografen och inbjudningskorten som fattas. Allt annat krimskrams får vi ta efter jul.

Ha en skön 1:a advent.!!

• Dottersion

Vi tänkte låna en kpmpis bil om den är ledig. Min sambo vill så gärna åka i ett snyggt vrålåk, det vore läckert med en jyst bil.

Någon som har bra tips på vart man kan hitta billiga men fina klänningar till sina tärnor? Kanske det finns någon rea nånstans?

Svar på tråden Umeåbrudar 2010