Platanias eller Agia Marina 2010?
Platanias eller Agia Marina på Chaniakusten på Kreta?
Vilken ort av de två är "bättre", och då menar jag storleken på byn, stranden, utbudet av restauranger, etc. etc. Berätta ni som varit där!
Platanias eller Agia Marina på Chaniakusten på Kreta?
Vilken ort av de två är "bättre", och då menar jag storleken på byn, stranden, utbudet av restauranger, etc. etc. Berätta ni som varit där!
Tack för svar!
Några tips på bra restauranger på båda ställena?
Har forskat lite nu om Chania-området, genom bekantas bekanta bekanta.
Man ska bo antingen i själva staden Chania, t ex i den romantiska gränden Theotokopoulou street i den gamla hamnen, eller väldigt nära Chania, ca 10 min västerut med buss eller bil, och då vid beacherna i Daratso, eller i Agii Apostoli, eller i Chryssi Akti.
Vi har varit flera gånger på Kreta, men faktiskt aldrig tidigare väster om Chania, så det ska bli spännande.
Vi har fått höra nu att t ex Agia Marina är en gammal och sliten turistort. Platanias är lite mera nybyggd men ändå samma typ av turistort, med en massa krims-krams-affärer runt en huvudgata.
Till Daratso går det enligt uppgift bussar 3 gånger i timmen från Chania, och taxi kostar 6 euro, och någon sa att "Yannis beach" är en underbar liten och lugn lagun i Golden Beach-området där.
Vi kommer att välja att bo inne i staden Chania.