• vifyra

Barnfri efterfest men våra egna barn då?;)

Vi kommer göra så att barn får vara med i kyrkan men sen blir det barnfritt men våra två barn då?(2 år och 3 1/2) Vi kommer ju bjuda alla nära och kära. Ja då kan vi ju inte ha dom hos barnvakt då alla är med oss. :)
    Hade inte tänkt på de innan.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Barnfri efterfest men våra egna barn då?;)
  • fjutjur brajd

Nu har vi iofs inga egna barn men jag har förslag ändå

Finns det någon förskolepersonal, granne, arbetskamrat, arbetskamrats barn el dyl som ni kan fråga om att vara barnvakt? Om barnen inte känner personen sen innan så kan de ju få träffas ett antal gånger innan bröllopet.

• Proserpina

Annars kan väl era egna barn vara med? Det är ju er fest!

• Proserpina

Fast å andra sidan, hur kul har barnen när det bara är de där och en massa vuxna som festar? Kanske bättre att fixa barnvakt om ni kan.

• vifyra

Hmm får klurra. Mina ungar (iaf nu) är rätt mamma pappa hängiga när de är mycket folk omkring. Så jag får se hur vi gör:)

• tattar-Emma

Vet att Magdalena Ribbing inte håller med, men jag tycker det är skillnad på egna barn och andras. Du kan bjuda dina men inte andras på samma sätt som dina föräldrar är bjudna men inte de andras.

• Vid havet

Nu är våra barn äldre än dina, men jag tycker inte att det "etikettsmässigt" är fel att låta era barn vara med och inte gästernas.
    Vi hade med våra barn (7 & 9) och min brorsdotter (9) men inga andra barn var välkomna. Funkade jättebra och våra gäster var alla glada över en fest där de kunde slappna av och ha kul med andra vuxna utan att behöva bry sig om sina barn.

Dock kan det vara lite svårt när barnen är så små som era - de är ju inte lika självgående.

• nano86

Låt dom vara med då om det inte finns någon som kan vara barnvakt. Kan de sova i vagn forfarande så blir det ju tom "ganska" enkelt alt. ha en madrass för dem i nåt lugnt rum där de kan få sova när de blir för trötta.

jag tycker det är självklart att brudparet får ha sina barn på deras egen fest fast det är barnfritt, som nån sa alla som kan vara barnvakt är antagligen bjudna

• gumzan

Vår dotter kommer få vara med, även att vi har ett barnfritt brölllop hon kommer vara 1 år o 3 månader. Anledningen till det är dels att alla de bästa barnvakterna är på bröllopet och att om vi skulle bjuda med barn då blir det helt plötsligt 13 stycken i åldrarna 1 -16 år där 2 är över 7 år. Det funkar inte helt enkelt, det blir dagis av det hela.

• Nasoleh

Hej

Vi bjöd inga barn, men vårt barn, då 2 år och mitt brorsbarn på 3 år, fick givetvis vara med. Det är ju familjen. Men våra vänners barn fick vara hemmma och ingen klagade på det, de ville ju kunna festa loss såklart.

Hur gick det då med vår 2 åring och hennes 3 åring till kusin?
    Jättebra! De lekte ju med varandra en hel del, dansade, åt och festade liksom de med. De hade sååå kul. När de var trötta var det någon som gick och lade dom bara. Sedan hade vi sån "babywatch", som någon höll koll på, så om de hade vaknat så hade någon gått in till dom. De var uppe till kl 23 ungefär, och stöp sedan i säng och tog sovmorgon dagen efter. De sov mormor. Kan tillägga att boendet för alla gäster låg precis intill festlokalen/restaurangen.

Lycka till med bröllopet!

• Fenixx

vi ska inte heller bjuda några barn. dock kommer våra egna vara med. då 3 och 6år gamla. min mamma sa med en gång att dem kan få sova hos henne på natten där och passar dem. men på själva dagen tror jag nog ändå att några kan dela på barnpassningen.

• EåN2010

Hej. jag tänkte bara säga att vi ska ha barn med. min m2b har 3 egna och alla sammanlagt så blir de 17 barn om alla kommer och vi har ordnat ett helt rum till dem där de blir bio visning. barnen är i åldrarna 17- 6månader å de äldsta har redan sakt att de hjälper till med de mindre så jag tror de bara blir kul med lite barn...
    ha de !!

Svar på tråden Barnfri efterfest men våra egna barn då?;)