Inlägg från: Alexxxi |Visa alla inlägg
  • Alexxxi

Kristna seder och bruk

Kul att du startat denna tråd=)

Jag skulle inte kunna tänka mig att gifta mig på något annat sätt än enligt den kyrkliga. BV skulle inte ens komma på tal. Inte för att det inte skulle va äkta men det är nånting helt annat när man är troende.

Jag är ortodox men killen latin, latin tillhör den katolska kyrkan så vi kommer nog bli vigda av en katolsk präst OM inte killen går med på att ta en syrianortodox präst men vi kommer då inte fatta ett enda ord av vad han säger=S hehe.

• Alexxxi

Hur lång tid tar den katolska vigseln, vet du det? =D

Fofinha skrev 2009-09-28 19:07:49 följande:
    Vi kommer att gifta oss katolskt eftersom jag är katolik. Mannen är inte det och inte alls troende men eftersom jag är det så "ställer han upp". För mig finns det inget annat alternativ till en katolsk vigsel och skulle förmodligen aldrig ha en BV. Men alla är vi ju olika & tur är väl d :)
  • Alexxxi

Misstänkte det=D Helt ok, våra ortodoxa kunde sträcka sig runt 2-3 timmar förr i tiden, hehe. Otroligt länge!

• Alexxxi

Haha, ja ellerhur! Jag vet faktiskt inte ifall man får sitta ens=S Men hur som helst så är det väldigt långt och som moirie nämnde nåt om bestman håller nåt. Vilket om jag inte minns fel är kors. 1 timma räcker=)

Moirie skrev 2009-09-28 19:57:43 följande:
    Det vore väl nåt för tjejen i en annan tråd som ville ha tips på hur man kunde få vigseln att vara längre . Hur orkar man man med det fysiskt undrar jag? Antar att det är lite variation på stående och på knä men i alla fall?
Svar på tråden Kristna seder och bruk