Inlägg från: wiicky |Visa alla inlägg
  • wiicky

Kristna seder och bruk

Stefan09 skrev 2009-10-02 09:52:52 följande:
    Vilka samfund tillhör folket här? Själv kommer jag från BV och Pingst, ja jag vet att de är två olika sidor av kristendomen men det fungerar bra.
    Vad är BV?
  • wiicky
    Aleta skrev 2009-10-02 12:42:53 följande:
    Jag tror att Stefan09 menar det här:sv.wikipedia.org/wiki/Evangelisk_Luthersk_Mis...Men annars står BV för borgerlig vigsel på detta bröllopsforum.Stefan09 skrev i inlägg 6 att det beror på att forumet är skrivet för ateister, jag tror att det beror på att det handlar om bröllopsrelaterade saker. Men tro är ju en sådan individuell sak.
    Då förstår jag. Skulle snarare säga som du, att det är flr bröllopsrelaterade saker. Jag har aldrig hört talas om det BV han menar, och jag är troende.
  • wiicky
    Duchess skrev 2009-10-14 14:27:19 följande:
    Jag håller helt med dig om att det bara finns en Gud, men förstår inte riktigt vad det har med den aktuella frågan att göra?Visst kan vi tycka oss se skillnad på hur människor lever, men det vi ser är bara ytan. Gud är den ende som ser allas hjärtan. Vår uppgift är inte att bedöma vilka som är kristna eller inte - vår uppgift är att peka på Jesus.
    Har följd den här diskussionen utan att ingripa och vill bara hålla med dig Duchess.
Svar på tråden Kristna seder och bruk