Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

Kristna seder och bruk

wiicky skrev 2009-10-02 13:34:28 följande:
    Då förstår jag. Skulle snarare säga som du, att det är flr bröllopsrelaterade saker. Jag har aldrig hört talas om det BV han menar, och jag är troende.
    OT: Det är ganska lattjo, för i Skåne och Småland så känner de flesta kristna till bv. De som är med där tror nog att alla i Sverige är lika bekanta med denna organisation som skåningarna är.
  • shakynose
    Aleta skrev 2009-10-02 17:18:47 följande:
    Jag bor i Småland och har inte hört benämningen BV förut.
    Är du aktiv kristen?
  • shakynose
    Aleta skrev 2009-10-02 19:39:40 följande:
    Njae, men jag umgås i sådana kretsar, har släktingar som tillhör alla möjliga frikyrkor t ex. Här i Småland kommer man inte undan. Dessutom finns det enligt Stefan09 bara ca 0,01% kristna i Sverige och det vore ju förmätet av mig att tro att jag skulle tillhöra den exklusiva skaran.
    Hehe, nej det är sant, Småland är ganska kristet och de kanske står för hela den där tiondels promillen utan dig.
    Men det verkar som om BV är ganska så känt inom iaf den skånska kristenheten. Själv hade jag aldrig hört talas om dem innan augusti i år.
  • shakynose

Fröken,fröken,föken! Jag hade väl rätt? Visst är det en tiondels promille, fröken?

Aleta skrev 2009-10-03 09:20:09 följande:
    Nej, tillbaka till skolbänken. Dessutom så skrev du väl att 99,99 % inte var kristna i Sverige?"Har ni glömt att 99,99 % av Sverige inte är troende?" (saxat ur tråden "Vänta med sex", inlägg 369).Då blir det bara 0,01 % kvar (100-99,99=0,01).Om vi säger att det är 9000000 som bor i Sverige och vi ska ha 0,01 % av dem så får vi:9000000 x 0,0001 = 900(När man ska ha fram en procentsats så måste man dela den med hundra innan man multiplicerar med den önskade siffran. Prova gärna med att ta 1 % av 100. Där vet vi ju att svaret måste bli 1. Om vi multiplicerar 100 med 1 blir svaret 100, dvs 100 %. Så då inser vi genast att procenttalet måste delas med 100 för att vi ska kunna få fram det korrekta svaret. Det är nämligen så finurligt att just % betyder en hundradel (pro cent - per hundra).)Jag antar att ni är just 900 i bibeltrogna vänner eftersom i princip alla andra enligt dig är ateister. Det är ju inte så väldigt många. Kan det vara därför så få har hört talas om förkortningen BV i detta sammanhang?
  • shakynose
    Aleta skrev 2009-10-03 09:38:33 följande:
    Visst!
    Yes!!!
Svar på tråden Kristna seder och bruk