• Nasi Lemak

Hur skrivs inbjudningskort för välsignelse akt

Kan man skriva bröllop på inbjudningskorten fast än man redan har gift sig och inbjudan är egentligen för en kyrklig välsignelse akt? Eller hur skriver man när det gäller kyrklig välsignelse, är det någon som har gjort det?

• Svar på tråden Hur skrivs inbjudningskort för välsignelse akt
  • jofmanytalents

Den här tråden hänger jag på! Är en sak jag också funderat på och behöver veta nämligen...
    Fast jag hade tänkt skriva såhär om inte det finns något finare förslag:
    Den xx/xx 2004 vigdes vi borgerligt. Den 25/9 2010 inbjuder vi ........ att närvara vid den kyrkliga välsignelsen av denna vigsel.
    Jag är bara orolig för att vår släkt ska tycka att vi är löjliga som gör en kyrklig välsignelse och inte se det som den stora fest vi vill göra det till

• a n n a

jag tror att jag skrev "välkommen till kyrklig välsignelse" om folk undrar vad det betyder får de väl fråga ;)

• Nasi Lemak

Det låter enkelt och bra med " Välkommen till kyrklig välsignelse" Tänkte att skriva så också men tyckte först att det såg "tråkigt" ut.
    Finns det fler tips där ute?!

• Duchess

Klart du kan skriva bröllop! Bröllop är ju själva festen, och den har ingenting att göra med hur/när ni vigts. Om du sedan vill skriva något om akten i kyrkan (att det är en kyrklig välsignelse) kan du göra det, men det är ju inget måste.

Nasi Lemak skrev 2009-09-29 06:00:15 följande:

Kan man skriva bröllop på inbjudningskorten fast än man redan har gift sig och inbjudan är egentligen för en kyrklig välsignelse akt? Eller hur skriver man när det gäller kyrklig välsignelse, är det någon som har gjort det?
Svar på tråden Hur skrivs inbjudningskort för välsignelse akt