Inlägg från: junibrud2010 |Visa alla inlägg
  • junibrud2010

presenter till gästerna eller ej?

Vi kommer att skriva allas namn på deras glas o så våra namn o datum.. Det blir som bordsplaceringsgrej. Glaset får alla ta hem sen som ett minne från vårt bröllop

• junibrud2010
    Optimia skrev 2009-11-03 12:18:36 följande:
    Tycker presenter till gästerna är rätt onödigt.Okej om det är en pralin eller något annat ätbart, men glas, nyckelringar, kylskåpsmagneter osv vill jag som gäst *inte* ha. Förlåt om jag trampar någon på tårna, men jag är faktiskt inte SÅ intresserad av att ha en nyckelring med bild på brudparet och så datum för deras bröllopsdag. Det är ju inte direkt så att jag kommer att fira någon annans bröllopsdag (dvs. dagen som infaller 1, 2, 3,...,n år efter dagen då de gifte sig).Lägg pengarna på något annat istället, det är få gäster som är intresserade av att få "små söta presenter" som tack för att de äter och dricker på parets bekostnad. Som gäst är man glad och nöjd oavsett om det ligger en pralin bredvid tallriken eller ej.(Ok om man kommer från en kultur där 'favors' är ett måste, då är det ju en annan sak, men svenska brudar behöver inte stressa med detta, tycker jag).
    Glas behöver man ändå ha till drickat. Så gästerna får göra vad dom vill med glasen sen.. Ta hem eller slänga
  • junibrud2010
    lecaroline skrev 2009-11-03 16:14:34 följande:
    vad betalar man för att få ett graverat glas??När jag kollade förra året var det rätt dyrt eller så hittade jag inget bra.. :-S
    Vi ska skriva själva..
  • junibrud2010
    lecaroline skrev 2009-11-04 10:09:32 följande:
    Okej, ja det blir ju bara kostnad för glasen då typ..
    Ja finns billiga på Ikea 6stycken för ca 40kr.. Alla får ha ett o samma glas vad dom än dricker. Panduro säljer pennor man kan skriva på glas med
Svar på tråden presenter till gästerna eller ej?