KatjaB, tycker d låter om en jättebra ide d där med barnrummet, då kan de hålla sej sysselsatta o ha roligt på deras sätt. D skulle dock vara svårt för mej för våra fester börjar vid 9-10 o håller på till 4-5 på morgonen. Men barnrummet kommer nog att uppskattas jätte mkt!!
KatjaB skrev 2009-09-30 08:19:18 följande:
Vad kul att höra hur alla resonerar. Och nej, kanske är det inte en modegrej då, men min personliga åsikt är att jag överallt tycker mig höra att barn inte ska få vara med på bröllopsfester. I vår bekantskapskrets så har det formligen exploderat med bebisverkstan så det är många som har småbarn, både i släkten och hos vännerna. Vi hade nog aldrig kunnat tänka oss en fest utan barn då vi själva har barn och mina syskonbarn betyder oerhört mycket för mig. Sen så får våra vänner välja själva hur de ska göra men de får ta med sig sina barn om de vill. Vi ska ha ett rum med tv, papper, kritor o annat pyssel och så ska mina syskonbarn som är 9,10,13 år hålla i fiskedamm för de mindre barnen.Det enda "problemet" är att jag gärna skulle bjuda alla från min mammas sida av släkten, men då blir vi på tok för många, speciellt när det är familjer med 3-4 barn också. Så jag sitter och skriver om gästlistan ex antal gånger och blir inte riktigt nöjd med nåt, för hur jag än gör så blir vi antingen för många för lokalen eller så är det 25 barn med helt plötsligt, och där kan jag tycka att det börjar bli lite väl många småbarn.