• Mirey

    Är det ingen som HAR barn med på bröllopsfest?

    För d första så e barn helt underbara gåvor! Men på ett bröllop så vill man inte ha dom springandes, gnällandes osv. Man vill heller inte att någonting ska bli förstört fastän de inte gör d med flit. Sen vill man ha en fest för "vuxna" där man kan ta ngr drinkar o dansa o ha kul vilket man inte kan när man har barnen med sej. D blir svårt då. Modegrej tror jag verkligen inte att d e.

    D kan även bero på vilken slags fest man ska ha. Våra fester brukar hålla på till typ 4-5 på natten o man vill juh inte att ens gäster ska gå tidigt pga att barnen ska sova osv.

  • Mirey

    Jag kan räkna upp en hel del personer när jag säger man ist för jag pga erfarenhet från deras bröllopsfester o liknande så jag tycker inte att du har någon rätt alls o lägga orden i min mun lr dra slutsatser om vilka fester jag har varit på pga att du inte håller med mej ;)


    didis skrev 2009-09-29 23:53:33 följande:
    Inte "man" utan "du".Du har aldrig varit på våra fester, det hör jag!!
  • Mirey

    Vilka påhopp man får av människor som ska vara mogna bara för att man säger d man tycker, alla har juh rätt till en egen åsikt inte sant?! D e lite tråkigt hur människor kan bli förbannade över att man inte tycker samma sak o sedan dra slutsatser om vilka fester man vart på o inte. Alla har inte samma erfarenheter av allt.
    D e självklart upp till en hur man vill "festa" på ens bröllop o till skillnad från många andra här så respekterar jag andras åsikt o tycker inte d e fel bara för att d e olikt min åsikt =)


    pandis81 skrev 2009-09-30 09:26:17 följande:
    jag säger samma sak, du har inte varit på våra fester. VI HAR ALLTID barn med då dom är en sån stor del av våra liv, och jag önskar inget annorlunda till vårat stunande bröllop. SJÄLVKLART är barnen en del av det, och jag vill verkligen inte ändra på det. Då vi har en dotter själva och hon är en självklar del av våran stora dag. HON är ju våran ögonsten. Och min sambo har mindre små syskon och jag skulle känna mig som en värdelös mor och blivande fru om inte sambons bröder får vara med när deras storebror gifter sig. Det är ju ändå en sån stor dag. JAG SKULLE ALDRIG BOJKOTTA VÅRA BARN I FAMILJEN. Det är diskriminering. Dom ingår lika mycket i familjen som jag och min sambo gör. NÄ ETT STÖRRE GLÄDJE ÄMNE FÅR MAN LETA EFTER..
  • Mirey

    Håller med dej lule. Man väljer inte bort dom för att man e taskig lr så, av erfarenhet så vet jag att barn har kul en stund men sen blir de rastlösa o börjar ha tråkigt o blir trött osv. Hur kul e d för dom då att fastna på en fest? När jag va liten så kände jag exakt så, d va kul i början, sen fick vi sova på stolar i ett hörn på festen för vi va så trötta. Hur kul e d?


    lule skrev 2009-09-30 09:26:17 följande:
    Känns tråkigt att se folk skriva kommentarer som "vi vill ha med dem för vi tycker så mycket om våra barn och syskonbarn". Det handlar inte om det när man väljer bort barn på bröllop exempelvis.Jag skulle snarare i sådana fall säga att de som väljer att inte ha med sina barn och syskonbarn är de som "bryr sig". Är själv utbildad inom det sociala området, forskat kring frågor om barn och alkohol och vill bara göra en sådan enkel sak som att peka på all forskning som finns om hur barn känner ett stort obehag och oroskänslor inför berusade vuxna. Oavsett förälder eller ej. Så av den enkla anledningen skulle aldrig jag vilja ha mina barn i min närhet när jag väljer att dricka alkohol. Jag vill inte heller den dagen jag gifter mig, sätta dem i den miljön där många vuxna dricker alkohol(och en del blir berusade.)
  • Mirey

    KatjaB, tycker d låter om en jättebra ide d där med barnrummet, då kan de hålla sej sysselsatta o ha roligt på deras sätt. D skulle dock vara svårt för mej för våra fester börjar vid 9-10 o håller på till 4-5 på morgonen. Men barnrummet kommer nog att uppskattas jätte mkt!!


    KatjaB skrev 2009-09-30 08:19:18 följande:
    Vad kul att höra hur alla resonerar. Och nej, kanske är det inte en modegrej då, men min personliga åsikt är att jag överallt tycker mig höra att barn inte ska få vara med på bröllopsfester. I vår bekantskapskrets så har det formligen exploderat med bebisverkstan så det är många som har småbarn, både i släkten och hos vännerna. Vi hade nog aldrig kunnat tänka oss en fest utan barn då vi själva har barn och mina syskonbarn betyder oerhört mycket för mig. Sen så får våra vänner välja själva hur de ska göra men de får ta med sig sina barn om de vill. Vi ska ha ett rum med tv, papper, kritor o annat pyssel och så ska mina syskonbarn som är 9,10,13 år hålla i fiskedamm för de mindre barnen.Det enda "problemet" är att jag gärna skulle bjuda alla från min mammas sida av släkten, men då blir vi på tok för många, speciellt när det är familjer med 3-4 barn också. Så jag sitter och skriver om gästlistan ex antal gånger och blir inte riktigt nöjd med nåt, för hur jag än gör så blir vi antingen för många för lokalen eller så är det 25 barn med helt plötsligt, och där kan jag tycka att det börjar bli lite väl många småbarn.
  • Mirey

    Jag har inte hoppat på dej alls ang dina åsikter om att ha barn på bröllopet. D jag tar åt mej av är att du hoppar på mej personligen när du säger att du tycker att d e så fel med vad jag tycker. Vem säger vad som e rätt o fel? När du drar slutsatser om vilka fester jag har vart på o inte vart på, d e oxå ett personligt påhopp, för vad vet du om d? Tycker bara att d e löjligt, trodde att denna sida bestod av mogna människor där man disskuterade saker o ting normalt utan att folk börjar dra slutsatser om en personligen för man tycker en sak. Anmäla? Men herregud så allvarligt tar jag inte detta... tycker ba d e tråkigt o löjligt.


    pandis81 skrev 2009-09-30 12:34:03 följande:
    det är väl lika mycket påhopp från din sida som från min i så fall.. jag säger också mina åsikter i frågan och att jag vill ha mitt barn eller andra barn i familjen nära mig på min stora dag det är väl min åsikt och det ska väl andra också då respektera lika mycket som vi ska respektera att vi ska vara sånna dåliga förebilder för att vi har barn och alkohol i samma rum... eller på samma fest.Det är lika mycket påhopp det, men tycker du att jag har hoppat på dig så visst anmäl mig du.. det är väl det ända rätta i så fall.
  • Mirey

    Folk verkar inte förstå mej här =) Påhoppet är när folk drar slutsatser om en personligen, som att "du har verkligen inte varit med på våra fester". D e påhopp, sen är alla välkomna o skriva d dom tycker absolut för vi alla e olika med olika åsikter =) Ibland spårar folk ur tråden o d e tråkigt.


    Tess80 skrev 2009-09-30 12:29:18 följande:
    Vad är påhoppet?? Jag ser tyvärr inge påhopp, bara en massa människor som säger vad dom tycker och har erfarenheter av...men om det är det så att du fått påhopp så får du kontakta en moderat här inne. För det får man absolut inte göra här inne.
  • Mirey

    Ja d har jag verkligen märkt, tråkigt.


    Alexxxi skrev 2009-09-30 12:29:53 följande:
    Bra Mirey =D Håller med. Det är inte bara på den här tråden. Folk har svårt att respektera andras tycke på många andra trådar med.
  • Mirey

    Klart man får d! Men vad hör "du har inte vart på våra fester" till ens stora dag?! =S


    pandis81 skrev 2009-09-30 12:50:53 följande:
    tycker också det är tråkigt och löjligt att man inte får ha olika åsikter om saker som rör ens stora dag..
  • Mirey

    D kommer o säkert o bli jättefint för er! D kommer säkert komma massa barn till mitt bröllop med, d e inget man kan förbjuda men önska. Lycka till.


    pandis81 skrev 2009-09-30 12:57:23 följande:
    det är parallellen till att våra fester med barn, är alltid lika roliga.. och vi kommer ha barn med på vårat bröllop... ja det hör ihop. Men jag tänker inte disskutera detta mer.. vi kommer ha med våra barnoch jag är inte varken dålig förälder eller förebild för det,,tänker inte ta någon av kritiken som finns för att jag väljer att ha barn på mitt bröllop..jag vet att jag kommer få en underbar dag.. inte alls orolig för stoj,stim,sönderslagna saker eller ledsna miner.. det gör mig inte ett dugg.Jag längtar snarare..
  • Mirey

    Vad e d som e så oklart? Jag reagerade på din slutsats om mej personligen, inte din åsikt.
    Sen e jag inte så emot att ha barn där, men däremot är d en önskan, d e en skillnad. Jag vet inte vilken tid du ska ditt bröllop men min fest börjar ca 22-05 på morgonen o d e nog inte så kul för ett barn o va där så länge, så sent. Fick sj gå på sånt när jag va liten o vet hur d kändes o har själv sett på bröllopsfester hur tråkigt o trötta barnen blir sen måste föräldrarna åka hem tidigt pga d. D blir inte roligt för nån av dom.


    pandis81 skrev 2009-09-30 13:04:38 följande:
    men en fråga då.. varför reagera så starkt och vara så emot att det ska vara barn på bröllop om du ändå själv ska ha barn på ditt bröllop.. det är väl ändå ni som bestämmer vilka som ska komma på ert bröllop.. du som verkar vara så emot att ha barn där varför ska du då ha barn på bröllopet???
  • Mirey

    Kl 19 e viseln! Ni då?


    Alexxxi skrev 2009-09-30 13:21:57 följande:
    Mirey, Hur sen ska ni vigas egentligen?Hehe
  • Mirey

    KatjaB, jag hänger med! Tack för tipset =) Ett enda ord kan göra så att man kan missuppfattas mkt, ska tänka på d ;)


    KatjaB skrev 2009-09-30 13:19:11 följande:
    mirey: nu kanske jag har fel, men jag uppfattade det första inlägget mot dig som var "inte man, utan du" inte som ett påhopp, utan mer en psykologisk grej. Många säger "man" istället för att säga "jag" för att få med andra i sin egen åsikt, istället för att säga såhär tycker jag.. Ja du förstås säkert hur jag menar. Jag brukade själv säga "man" i många sammanhang, men när jag fick det påpekat för mig så har jag nog börjat tala mer ur mitt perspektiv och inte om vad alla andra med mig tycker.. Hoppas du förstår nåt av mitt svammel, hehe
  • Mirey

    Men våra bröllopar brukar juh va ganska sena... 18 e juh "vanligt". Ni kan juh flytta tiden bara om d e d du vill lr?


    Alexxxi skrev 2009-09-30 19:14:33 följande:
    Allvar? kl 16. Tycker det e fööör tidigt så jag hoppas vi kan lösa det på nåt sätt=(
Svar på tråden Är det ingen som HAR barn med på bröllopsfest?