Inlägg från: Anna Panna |Visa alla inlägg
  • Anna Panna

Bali-resenärer del 3

Fick tips om de tidigare två trådarna i detta ämne men att de båda är stängda så provar en ny!

Vi har planerat för vår bröllopsresa till Bali i januari 2010 och är inne på Sanur eller Nusa Dua.

Vad tror ni som varit där?

• Svar på tråden Bali-resenärer del 3
  • Anna Panna

Åh vad jag tycker det är är svårt!! ; o)

Vi vill ha ett fint hotel och bara ta det lugnt och mysa och äta gott och sola & bada. Så klart ska bröllops resan vara lite speciell och det var därför vi va inne på Nusa Dua men sen när jag har läst lite i tidigare trådar så får jag känslan av att det kanske blir segt att vara där i två veckor.
    Finns det mycket restauranger att välja på där också? Vi vill gärna ha lite variation och inte bara äta på hotellet varje dag..

• Anna Panna

Får jag fråga varför du inte gillar det? Var det du som hade bott en tid på Bali?

• Anna Panna

Är Gigli Islands mer att åka några dagar eller funkar två veckor där?

• Anna Panna

Nu känner jag att jag bara bombarderar dig med frågor.. hoppas det är ok! ;o)

Vet du om man kan boka hotell på Gili genom typ Ticket eller nåt sånt eller gör man det på plats eller innan avresa med hotellen direkt?

• Anna Panna

Har nu pratat lite med min sambo också och vi ska nog boka ett paket (önskar oss presentkot på Ticket i bröllopspresent) och sen kanske ta en natt eller två på Gili öarna. Snorklingen låter underbar!

Tusen tack för alla dina tips. Ska ut och kolla lite på hotellet du rekomenderade nu... ; o)

Något annat du tycker vi ska tänka på om vi ska till Bali?

• Anna Panna

Känner igen det där med prutning och taxi osv... Vi var i Marocco för ett par år sen och jag som alltid varit lite obekväm med att pruta kom in i det ordentligt och prutade som bara den! ,o)

• Anna Panna

Nu har faktiskt gått tillbaka till Mercur strax utanför Sanur... Dock hoppas jag på att det går att åka ut till Gili öarna därifrån också?
    Vi har bokat hotell för hela vistelsen för vi vill ha en "inte tänka semester" men har ändå tänkt åka ut till öarna och sova där en natt eller två. Tittade på länken du skickade och det ser så fint ut...

Vi har bara prel bokat än så länge så har någon vecka till på att fundera på saken men känns ändå som att Sanur är lite mer "real" än Nusa...

• Anna Panna

Flisa80 - vi har bokat delux rum på Mercur i Sanur nu. Det var där ni bodde va?

Svar på tråden Bali-resenärer del 3