Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
Usch vad knäppa dom är på Ws dagis. På de två senaste föräldra- och föräldrarådsmötena så har frågan om cykelhjälmar tagits upp. Barnen åker nämligen runt som galningar (ja och där är en backe) på stora trehjulingar, (inte den där vanliga sorten man har hemma utan en större variant) en del av den är dessutom tvåsitsiga, (en unge bakom den andra, den kan ju inte säga till om nåt heller..). På senaste mötet så sa de att om man vill att ens barn ska ha en hjälm, får man ta med en o lägga på dagis så fixar fröknarna det. Idag tog jag med en hjälm o la på Ws plats. När jag sen hämtade W så pratade vi om cyklandet o då säger han att han inte hade fått cykla idag för fröken hade sagt att han får cykla hemma för dom vill inte ta på honom hjälmen!
Ehh?? Ok.. dom kringgår alltså beslutet på senaste f-mötet genom att säga att man inte får cykla om man ska ha hjälm på sig. Vilken bra förebild för våra barn vårt jä..la bajdagis är!! (ok nu kan det ju vara så att W hittar på hela historien men det tror jag inte , ska fråga imorgon för säkerhets skull men jag kan inte tänka mig att han hittar på det)