Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
L är pigg som en mört och har varit hela tiden. Jag mår också bra, har kunnat äta normalt sen igår kväll. Och febern är ju borta.
L är pigg som en mört och har varit hela tiden. Jag mår också bra, har kunnat äta normalt sen igår kväll. Och febern är ju borta.
God eftermiddag!
Här är vi pigga och alerta igen! Sköööönt! Vi har varit på sångstund och Lovisa tyckte det var såååå skoj att leka med sina kompisar igen. Vi har gått en promenad också, verkligen skönt med frisk luft!
I eftermiddag ska vi till BVC och vaccinera lillskruttan. Tänkte vaccinera mig själv också, men vaccinet för vuxna är slut på vår VC.
Det gick bra med sprutan för Lill-Nibla. Hon skrek till vid sticket och skrek i fem sekunder. Sen såg hon leksakerna under bordet mitt emot där vi satt, då glömde hon nog bort att det gjort ont. Men hon blängde lite på BVC-tanten. Känns skönt att ha det gjort! Och hon verkar inte fått några direkta biverkningar heller, men det kanske visar sig mer imorgon.
Snart är det DH!
Carma, vi gick dit själva. Det var drop-in.
Ab, sushi och spel lät mysigt!
Cliff Richard, trodde han var död.
Är precis hemkomna från lekplatsen där vi var i vår ensamhet i spöregnet. Fy vilket pissväder! Men det är skönt att ha kommit in efter att varit ute i friska luften ett tag.
Ska snart leka Bree, har en massa tvätt, det ska dammsugas och plockas iordning. Ska försöka göra så mycket som möjligt medan L leker så jag kan göra mig en caffe latte och lägga upp benen på soffbordet medan hon sover.
N är i Stockholm så vi blir ensamma i kväll och i natt. Funderar på att åka till Eriksberg och köpa sushi. Lång omväg, men såååååå gott!
För er som undrar så har jag inte märkt av nånting på L sen gårdagens spruta. Skönt med tanke på att de ska dra in vaccinet för barn under 1,5. Märkligt!
Jo, jag vet. Men det märkliga är ju att de kommer på det NU, och inte när det blev klart att alla barn över 6 mån skulle vaccineras. Tycker det är lite veligt.....
Läste det på Aftonbladet.se igår eftermiddag. Vet dock inte vad man ska tro på längre. Man kan ju liksom inte blunda för alla rubriker.
www.aftonbladet.se/nyheter/article6134559.ab
Här är artikeln jag läste om att vaccinet stoppas i vissa landsting.
Carma: Nej, det uppfattade jag det inte som heller.
Jag tror att det är ganska kaosartat på landets vårdcentraler när det gäller vaccinering så t.o.m vårdpersonalen har svårt att hänga med i de olika turerna.
Gääääääääääääääääääsp.....
Kom inte i säng förrän vid 1 inatt, satt uppe och gjorde julkort. När jag skulle gå och lägga mig vaknade L så jag lyfte över henne till vår säng (N är i Sthlm så det fanns gott om plats) men då trodde hon nog att det var morgon för hon ville inte alls sova utan var hur pigg som helst. Och jag var INTE pigg. Hon tyckte det var mycket roligare att peta mig i näsan och när jag sa nej, började hon tokfnittra. Sista gången jag kollade på klockan var den 3.30........
Nu ska vi åka och bada, sen blir det lunch hemma här tillsammans med min kompis och hennes lille grabb.
Fast Tez, men om det var fullbokat så frågar man väl inte om tid eftersom det just är fullbokat? Eller?
Får mig att tänka på när vi var i Bangkok och servitrisen frågar svärmor vad hon vill ha att dricka:
Svärmor: A singha beer, please.
Servitris: Small or large?
Svärmor: Large please
Servitris: Sorry, no have.
Men om det inte fanns nån stor variant, varför då fråga?
Ab, jag har ju helt glömt bort stolsöverdraget. Kan jag kommer över ikväll och hämta/pröjsa?
Jag får hoppa fika om det blir den 6/12. Är bjudna på glöggmingel.
Frujj: Samma som hon alltid haft, BabyTravel Jogger. Tycker den funkar bra än så länge. Vi ska nog köpa en paraplysulky lite längre fram i vår.
Vad har ni?
Frujj,
har också funderat på en Carena paraplysulky!
Vi är jättenöjda med vår trehjuling, den är bra att gå långpromenader med. Lätt att manövrera och stabil.
Fast blir det ett barn till så köper vi nog en ny vagn, har spanat in en annan trehjuling med vändbar sits, kommer dock inte ihåg märket.
God morgon!
Idag var vi uppe tidigt för en gångs skull. Kl 7.30.
Lillan vaknade inatt och var ledsen så jag lyfte över henne till oss. Hon är som en propeller i sängen så imorse väckte N mig försiktigt och bad mig kolla in Lillan. Då halvsatt hon och sov mot N's rumpa. Hahah!
Idag ska jag till en gammal kollega och hennes son. Har inte träffat dem sen valborgsmässoafton och de bor bara en mil härifrån.....Konstigt att det är så med vissa! Man trivs jättebra när man väl träffas, men det blir inte så ofta. Och när man väl träffas så säger man att nu ska det inte gå så långt emellan.
Förresten, var är Linum? Har inte sett till henne här på ett tag.
Bauti,
Jag bakade som bara den de två sista veckorna innan Lovisa föddes. Det var väldigt behändigt att ha frysen full med fikabröd, för man orkar inte direkt baka när bebben väl kommit. Inte den första veckan i alla fall!
Vi har länsförsäkringar. Just för att alla våra andra försäkringar är genom dom.
Nedan är inlägget jag skrev efter att jag och en kompis var och hälsade på en annan kompis i Stockholm.
Behöver lite input i ämnet. Maja, som jag och värdinnan tyckte betedde sig lite konstigt SMS:ade tidigare idag Lisa (värdinnan) där hon undrade om nåt var på tok eftersom det var så stelt och krystat sist vi träffades.
Lisa skrev tillbaka att det kanske berodde på att vi inte setts på länge utan barn, bara på tu man hand som förr.
Hon fick då tillbaka: "Ja, det enda vi har gemensamt är väl just barnen". Inget mer. Hur ska man tolka detta? Jag har inte hört ett ord från Maja sen jag släppte av henne. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta nästa gång jag antingen pratar eller träffar henne. Gjorde hon slut med Lisa? Eller hur ska man tolka det?
Usch, jag är bara förvirrad just nu, fattar ingenting. Har aldrig varit i så här stora konflikter med vänner så jag vet inte hur jag ska agera, vad jag ska säga, i synnerhet inte när jag står i mitten (känns det som i alla fall)
HJÄLP!!