• JL2b

Gravid under vigseln

Bebisverkstaden har börjat! Igår tog vi beslutet att nu ska det underbara arbetet med att bli föräldrar påbörjas! Detta innebär att jag då kan vara gravid under vårt bröllop den 29maj.
    Detta vet jag kan vara lite problematiskt så jag skulle vilja att ni kunde hjälpa mig med nackdelar som man måste ta itu med. Så som ring, svullna fötter, klänning och skor. Trötthet med mera.

Jag dricker inte annars och vill inte göra det under bröllopet heller så det ser jag inte som ett problem. Men jag funderar på ringen, man lär ju vara rätt svullen då och det känns tokigt att köpa en ring som kommer att vara för stor när väl graviditeten är över. Kan min m2b ge mig nått symnboliskt? Kanske knyta ett band kring min handled eller finger som bara symboliserar ringen? Eller ska man köpa en för stor ring och sedan förminska den efter hand?

Hoppas på många svar, för inte är jag väl själv om att gifta mig gravid? =)

• Svar på tråden Gravid under vigseln
  • jofmanytalents

Man behöver ju inte bli så fasligt svälld i fingrarna, alla drabbas ju inte
    Jag har gift mig när jag var gravid och den ringen är för trång idag, så jag hade faktiskt smalare fingrar som gravid än som icke-gravid (trots att jag inte lagt på mig några extrakilon)

• gumzan
    svxrt skrev 2009-10-01 21:06:22 följande:
    oooo, mera tips. jag kommer vara i typ v.34 eller nåt.. Galet fet. Men vi gör om våra förlovningsringar så storleksmässigt borde de passa efteråt.Har ett barn sen innan och samlade inte på mig ngt vatten utan kunde ha mina ringar hela vägen ut. Hoppas på liknade nu.Nå mera tips?
    Jag samlade hellr inget vatten, hade gärna gift mig som gravid fast då tänkte vi inte riktigt på det. Vi köpte hus o grejade iställt. Man boar ju ganska bra:)

Jag vet, se till att det finns lite "nödproviant"( med favoriten för veckan i såklart, vad nu de må va blomjord, fläskkorv bara skojar) man blir tokhungrig fort och finns det inget att äta DÅ kommer trollet fram ien ;) samt förstahjälpen kit med halsbränne tabletter, dricka.
  • JL2b

Hej, tack för alla svaren! Ja jag kommer att vara tok-stor då om det går vägen nu. Kommer att vara i vecka 36 då. Funderar på om det gör någon skillnad om man tar bröllopet den 1maj istället för den 29maj? Iofs blir det kallt att vara ute då, men då kan man vara inne istället kanske på nått fint ställe?

Nödproviant ska vi ha! Det har vi redan nu också iofs för trollet i mig kommer fram fort om jag blir hungrig!

• svxrt
    JL2b skrev 2009-10-02 09:16:19 följande:
    Hej, tack för alla svaren! Ja jag kommer att vara tok-stor då om det går vägen nu. Kommer att vara i vecka 36 då. Funderar på om det gör någon skillnad om man tar bröllopet den 1maj istället för den 29maj? Iofs blir det kallt att vara ute då, men då kan man vara inne istället kanske på nått fint ställe? Nödproviant ska vi ha! Det har vi redan nu också iofs för trollet i mig kommer fram fort om jag blir hungrig!
    Det gör nog inget att du tar det tidigare. Du behöver ju förstås hitta en lämplig lokal och det. Men maj kan ju vara väldigt fint ändå. Inte så att ni kommer frysa rumpan av er tiden ni går från vigsellokalen och festlokalen.

Å bra tips med nödproviant. Det skriver jag upp
  • gumzan

Maj brukar vara fint, det finns ju vackra tjockare sjalar, och boleros.

• 091128

Hej och grattis!
    Med tanke på vad en graviditet innebär....varför inte lägga bröllopet i typ augusti? Som ni tänkt nu så kan ni vare sig njuta av att vara gravida eller att planera erat drömbröllop! Hade jag varit er så hade jag först njutit av graviditeten och det underbara detta innebär och sedan njutit av förberedelserna inför bröllopet.

• JL2b

091128; Jag har alltid drömt om ett bröllop utan egna barn *skratt* och då får jag göra en liten kompromiss och har bebben i magen istället. Jag vill kunna njuta av tiden med den lilla bebisen utan att behöva tänka på att jag ska gifta mig och förbereda för dop/namnfest också. Men jag förstår verkligen människor som tycker att man ska skjuta upp det.

Vet inte om jag har skrivit det tidigare men jag har en sjukdom som ligger lite på lur som gör att jag kan komma att få väldigt svårt att skaffa egna barn sen. Och min gynekolog sa att om vi vill ha barn ska vi börja tänka på om det inte är en bra tid nu. Annars hade vi väntat till efter bröllopet med att skaffa barn, men nu vågar vi inte vänta längre.

Tack ännu en gång för alla svar!

• gumzan

Om man ser hur mycket tid som planeringen tar så hade jag nog aldrig orkat greja med ett bröllop några månader efter jag har fått Emma, visst kan graviditeten vara jobbig men, den gigantiska omställningen som blir när man blir föräldrar det kan man inte beskriva i ord.

• Holmbride

vi fick barn i april i år.. och ska gifta oss 24oktober..
    är oplanerat gravid igen!!!!.. kommer att vara i hm.. v16 tror jag? när vi gifter oss..
    är redan trött som jag vet inte vad.. orkar inte planera eller nåt alls.. :(
    dessutom vaknar ju vårt första barn f.f om nätterna och äter som en hungrig varg så vi är slutkörda bägge två....
    vår son ska även döpas när vi gifter oss..
    blir säkert en fin dag.. men kommer vara skittrött!.. :/

• JL2b

Hej allihopa igen, fick plus i fredags så om allting går bra så kommer jag stå brud som höggravid!

• Mrs Ida

Grattisssssss

JL2b skrev 2009-10-18 08:18:20 följande:
    Hej allihopa igen, fick plus i fredags så om allting går bra så kommer jag stå brud som höggravid!
  • svxrt
    JL2b skrev 2009-10-18 08:18:20 följande:
    härliga tider!
    Du ska se det går bra. Vi kommer vara i samma sits. Smäll-feta och överlyckliga tror jag
  • JL2b

Tack allihopa!

svxrt skrev 2009-10-18 14:18:54 följande:
    härliga tider!Du ska se det går bra. Vi kommer vara i samma sits. Smäll-feta och överlyckliga tror jag
    Ja vi kommer att vara vackrast med vår fina kula! =)
  • viktualia
    JL2b skrev 2009-10-02 09:16:19 följande:
    Hej, tack för alla svaren! Ja jag kommer att vara tok-stor då om det går vägen nu. Kommer att vara i vecka 36 då.
    I vecka 36 är det väl hög risk att planera något?!? Ungar kan ju komma förtidigt....

Själv skulle jag inte vilja göra något så stort som gifta mig under en graviditet av min variant... måste säga att det är skönt att bröllopet klarades av för tre år sedan...
  • svxrt

Äsch, händer det att ungen kommer förtidigt så blir det väl så. Man kan ju inte sluta leva bara för att man är på tjocken.
    Men sen igen. Beror ju helt hurdan graviditet man får oxå.
    Jag har haft ganska lindriga (eller vad man ska säga) graviditeter. Var uppe och knallade på ett berg dagarna innan jag var beräknad förra gången och mår fram tills nu (är i v. 25) likadant som förra gången.
    Folk har nog förståelse ifall det skulle bli inställt.

Till TS, kör på. Bröllop är kul, ska ni ha ett stort eller litet?

Svar på tråden Gravid under vigseln