Inlägg från: saga 2010 |Visa alla inlägg
  • saga 2010

Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

Hej på er!

Ser att ni diskuterar make up och frisyr. Jag var själv runt en liten snabbis igår. Var in på Presenta och jag höll bokstavligen på att svimma när frisören sa att de tar 3500 kr för att göra brudhår och då var det ändå lite besvärligt eftersom att vi ska gifta oss under semesterperioden och det är en lördag eftersom att de inte jobbar på lördagar. Det skulle i så fall vara om någn kinde ta på sig att komma in och fix håret då (!). Jag skulle inte tro att de är så många brudar som vill gå dit och styla sig för de priserna och trots dem de uppenbarliga besväret. Nej, mitt sökande går vidare. Var och talade med personalen på Nikita efteråt (den nya salongen son ligger på entréplan i Smedjan) och deras bruduppsättningar gick frn 700 kr och uppåt... lite bättre rimligare priser måste jag säga! Ska leta vidare och se vem det blir och så vad förståss =)

Mars 2010> hur mycket kostar det att göra håret på Hairteam?

Skulle oxå vilja sminka mig på makeup store, tror jag ska önska mig det i julklapp :) känns lyxigt och så vet man att det verkligen sitter.

• saga 2010

Bra tips! Håret är ju oxå det som måste göras först så man vill ju börja tid för att hinna med sminkning och fotografering innan vigseln. Ska gå in och tala med Kicks imorgon! Det lät klart prisvärt!

Konstigt med Presenta ändå... fick nästan känslan av att de inte vill göra brudhår. Nåja, jag lovar att säga till om jag hittar nåt bra ställe. Vad har du tänkt göra med ditt hår? Vem skulle frisera dig?

• saga 2010

Hihi, nej det vore kanske inte så roligt att vara knallröd på dagen DET. Sa du att det var sminkning till brud och de hade det priset? Fantastiskt bra måste jag säga!

Har ringt runt lite idag till några salonger och bland dem låg priserna från 1600 kr och uppåt. Då verkade Hairteam rätt bra kostnadsmässigt. Har inte bestämt ännu om jag ska göra en uppsättning eller om det blir att "bara" locka håret i korkskruvar. Kan bli lika dyrt ändå om de behöver lägga hårt och om man har mycket hår som i mitt fall. Verkar vara tiden som styr de flesta salongerna.

Hur har ni gjort med inbjudningskort? Egna eller beställt? Från var i så fall?

• saga 2010

svxrt> Vi gifter oss den 24 juli klockan 15 i Domkyrkan. Både jag och min blivande har rätt stor släkt så vi har hamnat på 81 vuxna plus några barn. Hoppas på att det blir några bortfall dock... he..

Har oxå funderat på det där med tårta och blommor. En vän till mig vann en brudbukett på Växtriket för 1500 kr i somras. Det var en jätte vacker bukett stor och fin. Tänkte på det som tips om ni inte tänkt på dem?! Kan vara värt att kolla upp deras priser jämfört med de som ligger i stan. Jag kommer själv att kontakta dem lite närmare! Var och fikade på BO´s idag och de gör ju oxå tårtor. Tittade i deras lilla pärm på foton och de såg fina ut. Har ingen aning om vad tårtorna kostar per styck, vad som räknas som prisvärt?

• saga 2010

Nej absolut inte :), det vore trist! Jag hoppas verkligen att det blir en stor och glad fest med våra nära och kära.

Har upplevt Domkyrkan lite så förut men har faktiskt ändrat mig. Ville vara i Gammelstads kyrka först men när vi var runt och gjorde studiebesök så kändes Domkyrkan bäst för vår del. Detta bla för att det är väldigt svårt för gästerna att se brudparet då det är någon form av staket och pelare i vägen. Det passar om man är lite färre men om man e fler så sitter några horisontellt och resten vågrätt. Det var väldigt avgörande för oss. En häftig känsla som uppstod när vi var i Domkyrkan var att när vi gick fram till altaret tittade jag och min blivande på varandra och blev skakiga. Vi visste bara att det var där det skulle ske på nåt sätt, det var en häftig känsla :)

• saga 2010

Arcnix> vilken frisör har du bokat? Har kollat runt lite men ännu inte bestämt mig. Börjar bli tid att boka både frisör och fotograf snart.

svxrt> ååå vad spännande! Snart är det dags för dig och din blivande att bli man och fru. Känns det som att ni har allt under kontroll? Hoppas ni har tid av att varva ner nu och att ni börjar njuta av stunden som komma skall:)

• saga 2010

Vi släppte nyheten på julafton. Vi hade gjort en film med musik och bilder på oss, alla trodde att det var ett fotoalbum till dess att kyrkmusiken och bilder på domkyrkan dök upp. Snacka om att de blev förvånade, hihi =). Känns väldigt roligt nu när vi äntligen får prata högt om bröllopet. Vi har fått väldigt glada reaktioner.
    Annars har vi inte så mycket mer är kyrka och lokal bokat, ja vi har skickat ut inbjudningskorten oxå. Ska ta itu med med frisör, blombukett, fotograf och klänning efter nyår. Känns som att allt kommer börja ta fart i januari.

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010