• svxrt

Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

uppdatering
    jag har skickat iväg ringarna
    bokat tid med prällen
    ska ringa igen ang maten, kocken har inte hört av sig. Tror det blir kalaskulan i annat fall. Eller smaka eller lottas kök och matsalar.
    ska ringa ang. bröllopstårtan. Sambon tyckte vi skulle ta några extra bitar. Får höra vad de säger...

• svxrt

mars2010
    jodå, jag är nöjd. trots allt :) Blir säkert ännu nöjdare när allt små fix är klart.

Jobbar som resurs åt en pojke på en skola här i stan. Han är utåt agerande och behöver hållas koll på mest hela tiden.

Men å vilken bra present! Jag har inte kommit till tårtbiten än. Kocken hade visst personliga problem så tyvärr har vi tvingats tänka om. De löser sig, vi beställer från lottas kök och matsalar. Ska ringa på onsdag! De var jättetrevliga när jag pratade med dem sist.

O, roligt med att beställa ring. Hur har du tänkt den ska se ut? Hur ser din förlovningsring ut?

Ska ni till USA? Jag har lite dålig koll.

Roligt med boleron, jag ska låna av en kompis som gifte sig för ngt år sen. Har fixat ljus grå skor.

Å jag vet gällivare är sjuuuukt långt bort. sambon jobba relativt ofta i kiruna när vera var liten. gaaaalett.

Vi har med fått papperna där ifrån.

Vad jobbar du med?

• svxrt

Mars2010
    Tack tack :) fast jag har börjat räkna ner till julledig och sen sjukskrivning. Tungt att jobba med magen i vädret. Men på fredag blir det julbord gott!! Jag ska äta tills jag blir blå ... ha ha.

Det blev Lottas. Jag ringde och fixade maten idag, blir klassiskt med oxfilé till huvudrätt och sen nåt litet att tugga på innan, ingen förrätt utan mer småplock... Laxröra på grovt bröd och gorgonzola på päron. Alla får två sånna plockisar var. Så vi hamnade nästan inom budget på maten trots allt. Stolt över mig själv. :) Jo jag gillar oxå kalaskulans mat men han jag pratade med där var så tradig att jag sket i det...
    Aha, skoj att vara engagerad i kåren. Det var väl det roliga med studenttiden tycker jag.

Shit, ritar byggnader ojsan det var inget dåligt jobb det, har du arbetat länge med det?.

Vilken flott vigselring, den kommer glittra fint mot förlovningsringen. Vi ville båda bara ha en ring så jag har lagt till tre små diamanter i min, Bengt ska bara ha ett till datum.

Vad tänkte ni ha för smaker på tårtan?

• svxrt

Nu så, bokat tårta. Ska åka dit och kolla lite på vilka formar och så hon har. Samt lite annat.
    Har gjort en till budget och ja det kommer nog gå det här med.

• svxrt

Mars2010
    Nu rullar här på i rasade takt. Vi har pratat med prästen i måndags. Bengt (sambon) tyckte hon var jättetrevlig och sa att men henne kan vi väl ha när vi döper Liten oxå... Så det ser jag ju som ett gott betyg inte sant? Vi ska ha den där klassiska bröllopsmarschen vid intåget och ut blir det värmlandsvisan. Den tycker jag är riktigt fin, om än den går i moll.

Tårtsmaken blev choklad-apelsin. Å sen skiter jag i att det är mitt i vintern, det ska vara vårigt utan på med vitsippor och grönt gräs. Så det så! Inget bröllopspar på toppen men en liten "skylt" med våra namn och datum. Sen ska vi gömma en liten liten nalle puh i gräset nånstans till Vera. Hon är galen i de där barnprogrammen.

Nix, har inte hunnit få ringarna än, men det är ju nån vecka kvar trots allt.

Jo, barn är omvälvande både roligt och jobbigt.

Så efter jul drar det igång på allvar för er då :) Skoj

• svxrt

arcnix
    så klart :) När och hur och var? Vi är inte så många som skriver här men kanske blir vi fler eftersom?

• svxrt
    arcnix skrev 2009-12-17 18:52:29 följande:
    Hej svxrt!Vi gifter oss den 12 juni i Gammelstads kyrka (min hemkyrka) och festen blir på Kaptensgården. Hur långt har du hunnit i din planering? Tema på bröllopet? Bor du i Luleå med omnejd eller på annat håll i landet?
    Vi har kommit in på slutspurten. Vi gifter oss den 5 jan. I Bergnäs kyrkan. Inte min hemkyrka men nära och behändigt. Kommer från smålandstrakterna från början.
    Vi ska ha festen hemma hos oss, vi bor på bergnäset (i en lägenhet)...
    Men ni har ju allt det roliga fram för er.
  • svxrt

OOOO
    nu är det jättekort kvar. Kära hjärtanes.

• svxrt
    Mars2010 skrev 2009-12-21 11:01:42 följande:
    svxrtTiden bara springer iväg. Börjar oxå känna av att det närmar sig och vi har mkt kvar att stå i.Tårtan lät gd och den bli säkert snygg. ser gärna en bild senare.Jag har börjat drömma konstiga saker om bröllopet. Igår drömde jag att de gav mig fel ringar från butiken och de blev inte allas bra. En annan natt drömde jag att min M2B kom på att han var bög och ställde in bröllopet. Hjärnan kan verkligen spela en ett spratt.
    haha, ja du, jag har de mest märkliga drömmarna jag med.

Fast igår ringde facket! En söndagskväll liksom, de sa att uppsägningarna inte riktigt gått rätt till. En kille med samma meriter som mig hade fått behålla sitt jobb trots att han var anställd efter mig. Hm. Som plåster på såren får jag en slant, som kommer hjälpa oss rätt bra med bröllopet!!! Tjoho liksom

Hoppas ingen av dem var sann drömmar, fast det där om ringarna låter ju som ngt som skulle kunna hända. Vart har du beställt ifrån? Du har säkert sagt men glömska som jag är...
  • svxrt

nu har ringarna kommit. skit fina. Jag blev så glad :) Nu har nedräkningen börjat

• svxrt

Mars2010
    Nämen jättegrattis! Gud vad skönt slippa leva på olika håll.

Jo, ska få tummen ur vad det gäller ringarna. Vi har ju samma som innan skillanden att jag lagt in tre små små stenar i mina. Så för en oinvigd skulle det nog se ut som en förlovningsring tror jag... men jag är en sån där praktisk typ...

• svxrt

saga2010
    japp japp, det hela känns som om det är under kontroll. Vi ska lämna bort vår lilla trollunge här under mellandagarna så kan vi kroncentra oss på att fixa med det sista. Prata en gång till med fotografen, fixa sista med klänningen och nå kläder till sambon. Han har en kostym sen innan så det blir nån lite finare slips och skjorta. Vi hinner nog med en tur till Haparandra oxå är det tänkt.

Hur går det för er?

• svxrt

Mars2010
    jo, läget är under kontroll. Drar en sväng till Happis och IKEA imorgon. Blir till att handla porslin och lite små plock. Var och skulle ta ut klänningen men den satt som en smäck och behövdes inte ändras, köpte underkläder i rena lyckoyran eftersom jag slapp lägga ut nå på sömnaden :)

De hade fina pälsboleros på briarrose med ett pärlspänne fram. De passade inte alls till min klänning eller figur dock. Såg ut som en tunna typ. Så nu blir det utan då den boleron jag fick låna inte heller passade. Men skitsamma gummimamma. Det blir nog bra trots allt.

Du får nog vänta på kort tills efter vi gift oss. Men oj oj vad bilder det kommer då

• svxrt

Mars2010
    ingen aning den fanns både i vitt och ivory jag frågade inte efter priset men den var inte långärmad hur som så om du ska ha den för att det ska vara varmt och skönt fungerar den nog inte...

Jo, en halvtimme ute blir galet kallt annars. (eller hur lång tid det nu tar för er) Vi har fixat klart programmen för kyrkan nu idag skulle eg. färgat håret oxå men tiden tog slut. Får fixa det imorgon, är ju en sucker för rött hår så det blir en ganska mild röd nyans på barret. Hur går det för er? Har du kommit något längre i planeringen?

ALLIMA
    jovars, äntligen fick vi tag i fotografen. Hon har ingen telefontid och jobbar rätt mycket. Men nu har vi bestämt tid och plats att börja fota på och skulle det vara sviningt kallt (under 20) får vi komma till hennes hemma ateljé. Vi satsar annars på att ta ute innan vigseln. Ganska länge innan så vi ska hinna käka innan. Är man gravid så är man Det gäller att hålla blodsockret på topp annars lär jag väl svimma av fel anledningar i kyrkan. Ha ha.
    Men ni skulle gifta er om ungefär ett år va? Har du börjat styra upp vilken kyrka och festlokal och det? Tänker ni gifta er i kyrkan förresten? Har ni nån favorit att viga er? Jag har hittat ett guldkorn till prälle till och med min skeptiska sambo gillar henne och det är inte illa

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010