• Martinaa

Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort

Jag är ju lite förälskad i Fröken Strössels inbjudningskort!

• Martinaa
    källerudd skrev 2009-11-12 10:27:55 följande:
    Jag har bilder på våra inbjudningskort i galleriet...Har tyvärr ingen text ännu..Då vi ska göra den senare.
    Hihi, va fina kort och VILKA FINA NAMN ni har! Vårt monogram ser ju nästan likadant som ert (heter också Martina och Johan! )
  • Martinaa
    källerudd skrev 2009-11-12 19:44:03 följande:
    Hehe va roligt =) Hur ser era kort ut då?? Hade varit roligt att se...När gifter ni er
    Är, som du kan se på min presentation, väldigt anonym än så länge. Vi håller det hemligt tills inbjudningarna går ut efter nyår, och då kommer det komma bilder. Vi gifter oss i juni.

Glömde ju dessutom säga att era kort var sjukt snygga!
  • Martinaa

Om inte ovanstående skulle funka (för så har jag aldrig gjort/kunnat göra), så högerklickar du på mappen och väljer "Extrahera alla" för att packa upp mappen som är en zip-fil. Sedan tar du den uppackade filen (alltså inte hela mappen nu, utan bara själva fontfilen) som har ändelsen .ttf och kopierar över den till din mapp för fonter. I windows finns den här: Den här datorn --> C: --> Windows --> Fonts.

• Martinaa
    AK2010 skrev 2009-11-30 15:28:28 följande:
    Vilka superfina kort ni har gjort :)! Har en fråga till flopsy32 - var har du hittat det fina teckensnittet som du använder på dina inbjudningskort? Superfint snitt, söker själv efter nåt liknande!
    Jag tror hon har använt sig av typsnittet Scriptina www.dafont.com/scriptina.font
  • Martinaa

Steinhammersfru:
    De var jättefina! Tycker absolut du kan ha dem som de är!

Sen har jag en till fråga till dig, lite OT. Du hade en bild på tre ringar, vart är de från? Jag gillade den längst till vänster av dem nämligen!

Svar på tråden Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort