• viktualia

Omgång 14

fniss... jaa och sånt är jag ju rätt bra på.... det handlar nog mer om svenssonfaktorn i att sälja/köpa bostad, flytta, hitta barnomsorg och alla andra miljaders saker man måste tänka på när det är en familj som flyttar och inte Vickan.... har liiiiite svårt att se mig själv i allt detta...

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-12-07 10:53:20 följande:
    tjoho jag är på tjocken igen!
    Panda - Blow Kiss

Grattis!!!!!!!!!
  • viktualia

Muffins - tre timmar sömn.. blir matt bara vid tanken... håhåjaja...

Här är allt helt ok. Jag ser ut som en tjockval, är astrött och vill mest ha jullugn!

• viktualia

Mc2 - småbarnet Trollet ska inte komma förrän efter 17 februari om jag får bestämma. Nennes Prick vet jag inte riktigt när h*n ska titta ut, eftersom h*n just fastnat på kroken.

Själv känner jag mig som en strandad tjockval, jobbar för mycket, sover halvrisigt och siktar också på tre veckors semester! Najs värre!!!

Skoj att se dig här!!

*vinkar*

• viktualia

Nenne - nääe men jag blir ju så uttråkad om jag inte får jobba som en galning.. det är mitt knark!

• viktualia

mc2 - näeee konstigt nog kommer inte ungar på beställning... Värst kamp och mest värd att lyckas är Nenne som kämpat oöverstigligt länge. För egen del "räckte" det med två tidiga missfall innan det ville sig på riktigt. Nu är jag i v31 och får väl säga att målgången både känns nära och avlägsen.

Här händer f ö inte ett skvatt. Är hemskt trött och vill mest komma på nån smart julklapp till maken....

...det framstår dock som lätt omöjligt eftersom han antingen redan har allt eller vill vara med och välja....

• viktualia

Mc2 - googlade lite på den åkomman och kan nog konstatera att min bästis har den också... hon äter i alla fall sån där medicin och det är tydligen ett livslångt projekt.

Själv grubblar jag över om det inte finns nån unge i min omgivning som behöver en sån här.. www.ekokul.se/se/art/baby-hugg-a-planet.php

• viktualia

anne på grönkulla skrev 2009-12-18 21:56:40 följande:

o jag som haft så många tips vickan!
    jaaa KÄRA NÅN vad tapper du var!!!! *tackkramar*
  • viktualia

Mc2 - fast jag tycker mycket mer synd om Nenne som kämpat i åratal och med div metoder. Själv verkar jag vara fertil men det tog sig liksom inte på riktigt förrän på tredje försöket. Och japp, du läste rätt - jag har bara haft oskyddat sex dagarna runt ägglossning tre gånger i mitt liv.. och testat positivt efter alla tre.... så hm.. det är lite man vet om sig själv och sin egen kropp...

Och det där med att vila - inser jag att jag måste ägna mig mer åt.. men du pratar med arbetsnarkomanen Vickan som ÄLSKAR sitt jobb.. hm... separationsångesten är enorm!!

• viktualia

anne på grönkulla skrev 2009-12-18 22:15:46 följande:

o jag överväger om vi ska våga oss på oskyddat nu när det blir dags, får se om o hur det då funkar... livet ska ju ändå ändras nästa år sägs det... om jag inte hittar på nåt nytt bus!
    ändras lär det väl göra...

Och huruvida jag rekommenderar nån att hoppa.. tjaaa.. hm... får jag återkomma senare?!?!?
  • viktualia

Anne - jaa det är tur att du finns så att jag varken behöver tro att jag är ensam eller värst... *garvar*

• viktualia

mc2 - åååååå hjortronsylt.....ååååå vill HA!!!!!!!!! hm..... får nog ta lite tranbärsjuice och sen gå och sova... maken har påpekat att det är dags för det...

*godnattkramar*

• viktualia
    mc2 skrev 2009-12-18 22:19:31 följande:
    Vickan:hihi, jag älskar oxo mitt jobb och min familj. Det är det som får en att gå runt. :D Men du kommer troligen inte ägna en tanke på jobbet när du varit hemma några dagar. :) Jobbet finns kvar, hoppas jag. :)
    Jag har extremt svårt att förstå att jag skulle klara av att inte tänka på jobbet... men det är väl en av upptäckterna jag får göra när ungen väl är ute antar jag...
  • viktualia

Muffins - själv är jag van vid en speciell sorts jul, stiligt anpassad efter min lustiga familj.. I år är första gången nånsin som jag ska fira jul någon annanstans... känns mest som att jag kommer vara gäst i ett julfirande som jag inte förstår mig på... men men.. jag är ju gravid och trött så jag får väl gå och gömma mig och skaka på huvudet åt deras konstiga traditioner....

God Jul på er!

• viktualia

Mc2 - vi har haft under 20 minusgrader några dagar här.. urkans!

APG - var inte inom Svea rikes gränser... för SÅÅÅÅ dålig luft är det inte i Sthlm... fniss fniss!

Personliga meddelande på BT: Gå till "Medlem" och sedan "inbox", skicka meddelande och sen adresserar du till personens nick. När personen loggar in blinkar "inbox" överst på sidan.

Gott Nytt År till er alla!! Nu drar jag hem!

Svar på tråden Omgång 14