Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

Någon mer som känner sig så jäkla barnsugen???

Jag vill egentligen inte ha barn av en massa anledningar, men ibland så tänker jag helt egoistiskt att det kanske är korkat att inte skaffa barn? Jag hade ju gärna blivit en gammal tant med vuxna barn och barnbarn sedan när det är dags för pension... Vill ju inte bli ensam helst. Kanske kan jag adoptera en tonåring sedan någon gång när jag är i 50-årsåldern?

• shakynose
    Duchess skrev 2009-10-06 22:06:44 följande:
    Jag tycker absolut att man ska försöka bli förälder om man har en stabilitet i vardagen och längtar efter barn. Själv har jag stabilitet men ingen barnlängtan Jag har också funderat över att det skulle vara trevligt med barnbarn när jag blir äldre. Men det finns ju ingen garanti att jag får barnbarn även om jag får barn, och även om jag har barnbarn så finns det inget som säger att de bor i närheten av mig. De kan lika gärna bo i Australien...
    Haha! Det var precis vad min mamma sa när jag tog upp det med henne!
    Jag: Jag vet inte om jag har all tid och kraft det kräver att skaffa barn, men jag tänker ändå att det kanske vore smart att liksom "investera i den relationen" och skaffa barn så att man inte blir så ensam sedan när man blir äldre?
    Mamma: Ja, fast tänk om dina barn blir såna otacksamma egoister så att de flyttar till Australien! Då blir du ju ändå ensam!

Cynisk morsa... Skönt att hon inte utnyttjar mina tvivel i sin egen längtan efter barnbarn iaf!
Svar på tråden Någon mer som känner sig så jäkla barnsugen???