Hur mycket betalade ni?
Hur mycket betalade ni för era inbjudningskort och varifrån beställde ni dem då? Eller gjorde ni egna?
Hur mycket betalade ni för era inbjudningskort och varifrån beställde ni dem då? Eller gjorde ni egna?
Jag gjorde egna tror det slutade på ca 250 kr för 25 kort
Hade också gjort egna om jag haft en skrivare el fin handstil..:/ Haru bild så man får se?
Sitter och gör embossingstämplar till våra kort just nu, så jag gör egna. Vill knappt räkna på vilken summa vi är uppe i... Antagligen mer än att köpa färdiga, men ville ändå ha egna för det känns mer personligt och jag tycker det är skoj att göra dem.
Vi valde en silvertapet á 400:- rullen, köpte två rullar, men denna tapet används även till festprogrammet, placeringskorten och eventuellt tackkorten. Sen har jag köpt organzaband, kuvert, papper och beställt en specialdesignad stämpel med våra namn samt köpt stämpeldyna och embossingpulver.
Många av sakerna ska ju precis som tapetrullen användas även till festhäfte och vigselprogram. Totalt har jag säkert köpt material till trycksakerna för över tusenlappen, men slår man ut det på 25 inbjudningar plus 50 festhäften och lika många placeringskort så blir det inte så mycket per pryl. Korten är kanske 20-40 kronor styck??
Okay, toppen när man kan göra egna ju!
Jag har tuvär ingen bild på korten men jag använde stämplar och så själva texten är skriven på dator, jag har heller ingen skrivare men min kompis fick skriva ut det på sin dator sen så har jag kopierat det pappret till fler på färgkopiator och klistrat in i korten sen.
Jag har också ett organzaband runt korten gör att det blir lite fin effekt på dom =)
För allt; inbjudningskort inkl porto, vigselprogram, festhäfte och placeringskort, blir det 1500 kr. Jag gör dessa själv.
Beställde från kortdesign.se och betalade 16:- för korten och 3,50 för kuvert. Verkligen jättefina kort som vi är mkt nöjda med. Kommer även beställa festprogram o placeringskort med samma tryck.
Jag gjorde allt själv (utom tackkort som beställdes på nätet), inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och bordesplaceringskort, gick på runt 1500-2000:- för papper och annat material, finns bilder i galleriet. Jag skulle dock inte klarat det utan min färgskrivare, hade inte kunnat skriva det för hand!
35:- st har jag för mig
Jag gjort mina själv tror det blev ca 27kr per kort med kuvert