• Björnisarna

Hur mycket betalade ni?

Hur mycket betalade ni för era inbjudningskort och varifrån beställde ni dem då? Eller gjorde ni egna?

• Svar på tråden Hur mycket betalade ni?
  • sandraniklas

Jag lejt bort de till en vän, 1000 kr för 60 kort....då ingår material o jobb i de....

• Hemlig2009

Var beredd på att göra betydligt fler tackkort eftersom det brukar dyka upp telegram, blommor och presenter från andra än bara gästerna. Hade räknat med några stycken men jag fick göra 20 st fler tackkort än inbjudningskort...

Bara ett tips!

shamrock skrev 2009-11-22 22:06:10 följande:
    Känns nästan som jag har skrivit detta men..Jag valde bort att använda tapet, hittade fina dekorpapper istället. Organzaband blev sidenband och kuverten blev cellofankuvert. I övrigt väntar jag på den egen designade stämpeln som ska embossas på inbjudan och festprogram. Vi ska skicka 25 inbjudningar och 25 tackkort(såsmåningom), göra 50 festprogram och placeringskort.Var precis som du orolig för att de skulle bli dyrare än färdiga. Jag räknade på det och upptäckte att de 100 korten gick på knappt 2000 kr inkl. porto. Förvånad och glad.
  • shamrock

Hemlig 2009: Bra tips så långt har jag inte tänkt. Som tur är, är det lätt att fixa fler.

• BlivandeFruPettersson

25 inbjudningskort gick på 1000 kr.

• BlivandeFruPettersson

Och såklart missade jag att lägga till att de är beställda från Calligraphen. Hade tänkt göra dem själv, men insåg att som den perfektionist jag är hade det bara krävt för mycket tid, material och tandagnisslan att få till önskat resultat

• Sebastiána

Jag gör alla trycksaker själv. Det gör jag på vanligt, men lite tjockare papper anpassat för färglaser. Pappret kostar väl c.a 160-200kr för 250st så det blir ganska billigt per styck. Inbjudningskorten landar väl på max 40:- utan porto. Jag dekorerar dem inte med band eller speciellt papper utan dekorerar dem i datorn så att säga.

• Shiosan

Har gjort mina själv och för ca 60 kort + kuvert har jag betalat 900 kr ungefär.

• KatjaB

vad dyra allas egna inbjudningskort verkar bli.. när vi gjorde våra save the date kort så köte jag ett stort ark papper som jag skar med pappersskärare själv till rätt storlek, pärlemorssskimrande papper, breda svarta sidenband och smala vaniljfärgade siden band, vaniljfärgade kuvert och så skrev jag ut hemma från datorn. Så om jag räknar bort det bläck som gått åt i skrivaren så kostade våra save the date kort oss 200 kr inkl. porto.

Själva inbjudningarna blir likadana fast större, räknar med att det går på 300 kr.

Festprogrammet kommer gå på 150-200 kr.

Våra save the date kort finns i mitt galleri. Inbjudan bli likadan fast större och med konvolut istället för kuvert och rosblad som ligger över själva inbjudan.

• Shiosan

Vad har du för kuvert och hur många inbjudningar får du ihop för 300 kr?
    Jag tyckte det var kuverten som gjorde att det stack iväg i pris!!

KatjaB skrev 2009-12-17 08:55:30 följande:
    vad dyra allas egna inbjudningskort verkar bli.. när vi gjorde våra save the date kort så köte jag ett stort ark papper som jag skar med pappersskärare själv till rätt storlek, pärlemorssskimrande papper, breda svarta sidenband och smala vaniljfärgade siden band, vaniljfärgade kuvert och så skrev jag ut hemma från datorn. Så om jag räknar bort det bläck som gått åt i skrivaren så kostade våra save the date kort oss 200 kr inkl. porto. Själva inbjudningarna blir likadana fast större, räknar med att det går på 300 kr. Festprogrammet kommer gå på 150-200 kr. Våra save the date kort finns i mitt galleri. Inbjudan bli likadan fast större och med konvolut istället för kuvert och rosblad som ligger över själva inbjudan.
  • KatjaB

kuverten gav jag 50 kr för totalt, behövde 35 st. Dessa är fodrade och i vaniljfärgat med lite struktur. Från bookia tror jag att de var

Shiosan skrev 2009-12-17 12:39:34 följande:
    Vad har du för kuvert och hur många inbjudningar får du ihop för 300 kr? Jag tyckte det var kuverten som gjorde att det stack iväg i pris!!
  • Malla och Mojje

Vi har gjort allting själva. 55 save the date och 55 inbjudningskort. Sen ska vi gör festhäften och vigselprogram också. Med alla olika papper, band, stämpel, stämpelpulver så har vi nog redan lagt ned flera tusen, har inte vågat räkna..

• Sebastiána
    Sebastiána skrev 2009-12-17 07:53:48 följande:
    Jag gör alla trycksaker själv. Det gör jag på vanligt, men lite tjockare papper anpassat för färglaser. Pappret kostar väl c.a 160-200kr för 250st så det blir ganska billigt per styck. Inbjudningskorten landar väl på max 40:- utan porto. Jag dekorerar dem inte med band eller speciellt papper utan dekorerar dem i datorn så att säga.
    Ja, sedan tillkommer kostnad för kuvert. Vad det blir vet jag inte. Vi har tänkt ha "vanliga" vita kuvert i standardstorlek.
  • KatjaB
    KatjaB skrev 2009-12-17 13:27:03 följande:
    kuverten gav jag 50 kr för totalt, behövde 35 st. Dessa är fodrade och i vaniljfärgat med lite struktur. Från bookia tror jag att de var
    nej, jag minns fel, 60 kr var det.
  • Mirey

Vi fick ett kostnadsförslag på 2300kr för ca 150 kort plus kuvert.

• Maskros2010

Oj vad mycket pengar ni lägger ner på inbjudningskorten?! Vi kommer att beställa från brollopsbubblor.se Dels tycker jag att det är bra att alla kostnader syns tydligt redan när man går in och tittar på korten, dels tycker jag att dom är jättefina och sedan känns det rätt både att gynna någon som faktiskt behöver det genom FairTrade koncept och att det finns ett miljötänk. Och sedan är jag väl inte så kreativ att jag kan pyssla ihop något som blir snyggt:)

• marguerite2010

Hej,

Jag tycker det beror på vad du vill ha för kort, handgjorda eller färdigtryckta!
    Min bästa vän hade ett tema som var fjärilar och hon köpte sina hos dininbjudan.se, de har handgjorda kort med olika priser och kort, kuver, och text ingår i priset!
    Calligraphen har också fina kort men det blir lite dyrt i slutet.
    Kolla lite runt och jämför!
    Lycka till!

Mag

• wiicky

Vi gör våra själva. De är svarta, stående a6 som man viker upp som en bok fast uppåt, vit ilaga. Finns bild på testinbjudan i galleriet. Längst ned är det nu även svart satinband som vi knyter en rosett av. Svarta kuvert till det. De kostade totalt (baserat på 40 kort) blir 9 kronor styck inkl. porto och kuvert.

• jensol

Vi köpte ett kit på panduro med kort, kuvert o dekorationer som man fick pyssla ihop själv. Blev jättefint :) 10st per ask för 99:-

• pettan

Våra gick på 10kr styck så 420kr för 42inbjudningar inkl kuvert! Ser kanske inte superproffsiga ut men väl hemmagjorda och personliga!

Svar på tråden Hur mycket betalade ni?