Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Är det verkligen mitt ansvar?

Det ligger inte på dig att serva honom i alla lägen ? även om han anser att det är bekvämast för honom.
    Om han upprepat undviker att ta sitt ansvar och dessutom konsekvent uteblir utan en bra förklaring brister han i sitt vuxenansvar.

Jag tycker att du ska ta kontakt med familjerätten för råd hur du ska hantera situationen.

• TinkerBelle

Har också varit flera svängar i familjerätten med mina barns far.
    Inte en enda gång fanns det något som helst tvivel om att han måste ta sitt ansvar. Jag är inte på något sätt är skyldig att planera, köra skjutsa m.m. för att han vill det när barnen är med honom ? vi är separerade!

Om ditt ex. mår så dåligt och behöver bli omhändertagen är han då kapabel att vara en bra far och se till barnens bästa? Är det dags för enskild vårdnad?
    Observera att enskild vårdnad inte innebär att den andra föräldern inte har rätt till umgänge, men det gör att du vet vad det är som gäller. Du slipper trassel med läkartider, underskrifter och annat som är viktigt att det fungerar för ditt barns hälsa.

Jag vet att det är tufft och enormt tungt, men stå på dig han måste själv ta vuxenansvaret det kan ingen annan göra åt honom.

Vad du kan göra är att:

1.Se till att alla instanser har hans kontakt information.
    2.Informera alla berörda som sänder ut information, kallelser till undersökningar m.m. att ni är separerade sedan länge och att ni båda MÅSTE informeras. Myndigheter, skolor, sjukvård etc. är skyldig att skicka dubbelt om föräldrarna inte bor tillsammans och än viktigare när man som i ert fall har problem att kommunicera.
    3.Börja föra dagbok över när han inte dyker upp.

Kram på dig!

Svar på tråden Är det verkligen mitt ansvar?