• Bluebride

Tärnan har nu tackat NEJ

Fick ett sms att min ena tärna "tyvärr inte kan vara tärna", vet inte vad hon grundar det på, men sen i somras så har hon varit konstig och vill inte alls träffa oss. Hennes kille är min killes bästa vän så det känns lite konstigt. + så är hon vår dotters gudmor och det känns olustigt allt ihop. Det är tur att min andra tärna engagerar sig, fast hon bor flera mil bort.

Känner mig ledsen, tror det mest är för att hon har dragit sig undan och ändå är dotterns gudmor. Att jag redan fixat hennes tärnbukett gör inget, det kan äldsta brudnäbben ha istället i så fall.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 19:34
    Hmmm, verkar som Bestman också vill dra sig ur.

• Svar på tråden Tärnan har nu tackat NEJ
  • burberry

Jag tycker du ska fråga vad som hänt,och varför hon ångrat sig så plötsligt...

• Ellabay

Min ena brudtärna som även vart min bästa vän har betett sig enormt konstigt och verkligen svikit mig. När jag försöker få tag på henne vägrar hon svara i mobilen och svarar endast per sms. Hon har sagt två gånger att "bröllop inte är det rätta forumet för henne", "allt känns fel" "jag orkar inte mer" osv osv osv.... Hon blev sur över minsta lilla och nu har jag fått nog och avsagt hennes plats som första brudtärna. per sms.

har inte hört något från henne sen dess. Men jag är trött på att det alltid är jag som ska be om ursäkt och vara försiktig med vad jag säger så hon inte ska må dåligt.
    Hon har tom sagt att "allt handlar inte bara om mitt bröllop"

känner mig så sviken av henne. men jag är less på hru hon beter sig. Så jag förstår hur du känner dig.

• Bluebride

ja inte nog med det, nu har bestman dragit sig ur.

• Emmy1982

Men så konstigt, ni måste ju ta reda på varför!

• Ellabay

ja, prata med dom. något måste det ju vara.

• 090208

What?? Varfor tackar man ja fran borjan undrar jag?!

Ar bestman hennes kille?

Bluebride skrev 2009-10-07 19:51:27 följande:
    ja inte nog med det, nu har bestman dragit sig ur.
  • Björnisarna

Ojojojoj, det här är ju en av de värsta sakerna som kan hända en angående bröllopsplaneringen!! :S Ni måste väl få veta varför? Finns tid att hitta ngn annan? Fast jag vet inte vad ja ksu gö om min tärna helt plötsligt ångrade sig, man har ju dem man har pga en anledning.. hoppas verkligen det löser sig för er!!!!

• Svanboet

för båda er som har tärnor som på nåtgot sätt dragit sig ur eller drar sig tillbaka. Det kanske är så att det har hänt nått i deras liv som de vill men inte förmår prata om nu när det är så lyckliga stunder pågång i era liv. De kanske känner att ni inte ställer upp på dem?!

Prata med dem, hör varför de har ändrat sig och försök kanske träffas mer som vänner istället för att bara prata bröllopet varje gång ni hörs och ses.

Lycka till!

• soon and very soon
    Svanboet skrev 2009-10-08 08:22:08 följande:
    för båda er som har tärnor som på nåtgot sätt dragit sig ur eller drar sig tillbaka. Det kanske är så att det har hänt nått i deras liv som de vill men inte förmår prata om nu när det är så lyckliga stunder pågång i era liv. De kanske känner att ni inte ställer upp på dem?!Prata med dem, hör varför de har ändrat sig och försök kanske träffas mer som vänner istället för att bara prata bröllopet varje gång ni hörs och ses.Lycka till!
    så vettig du är !
    om man mår dåligt själv så kan just bröllop få en över "kanten " har jag hört.
    lycka till!
  • Bluebride

ja, det är hennes kille. De säger att vi inte frågat dem

090208 skrev 2009-10-07 23:58:15 följande:
    What?? Varfor tackar man ja fran borjan undrar jag?!Ar bestman hennes kille?
  • Bluebride

Jag hade två tärnor, så nu har jag bara en. M2b har frågat en annan vän som ställer upp som bestman.

• Björnisarna

Ok, tur att det löst sig för er.. tråkigt med missförstånd :S

• Ne11ie

Tråkigt, men hellre ett ärligt nej än ett slingrande ja.

Förstår visserligen er frustration om de tidigare har tackat ja till uppdraget, då vill man gärna få reda på hur det kommer sig att de ångrat sig.

Däremot får man inte glömma att ens bröllop inte gör att världen stannar upp, och att det kan finnas andra orsaker till att folk inte har möjlighet att ställa upp till 100 %. Exempelvis kan det vara så att det är osäkert i deras förhållande eller finnas helt andra orsaker till att de ej orkar lägga energi på detta, behöver ej vara något negativt mot er, med andra ord, gå varsamt fram.

• Avalon75
    Ne11ie skrev 2009-10-08 11:19:23 följande:
    Tråkigt, men hellre ett ärligt nej än ett slingrande ja. Förstår visserligen er frustration om de tidigare har tackat ja till uppdraget, då vill man gärna få reda på hur det kommer sig att de ångrat sig.Däremot får man inte glömma att ens bröllop inte gör att världen stannar upp, och att det kan finnas andra orsaker till att folk inte har möjlighet att ställa upp till 100 %. Exempelvis kan det vara så att det är osäkert i deras förhållande eller finnas helt andra orsaker till att de ej orkar lägga energi på detta, behöver ej vara något negativt mot er, med andra ord, gå varsamt fram.
    Hear hear!
    Fråga lugnt och sansat, det finns antagligen något större i deras liv just nu än ert bröllop.

Hoppas det blir bra med nya tärnan och marskalken.
  • Ellabay
    Svanboet skrev 2009-10-08 08:22:08 följande:
    för båda er som har tärnor som på nåtgot sätt dragit sig ur eller drar sig tillbaka. Det kanske är så att det har hänt nått i deras liv som de vill men inte förmår prata om nu när det är så lyckliga stunder pågång i era liv. De kanske känner att ni inte ställer upp på dem?!Prata med dem, hör varför de har ändrat sig och försök kanske träffas mer som vänner istället för att bara prata bröllopet varje gång ni hörs och ses.Lycka till!
    jo du har rätt. Det kan mkt väl vara något men när man försöker ringa och ringa och ringa och försöka lösa och reda ut varför hon säger som hon gör och samtidigt be om ursäkt för något jag inte gjort för att sedan höra hur hon mår osv och sen bara få skit tillbaka tycker inte riktigt jag att jag förtjänar. Att man som vuxen människa inte svarar i telefonen och sen skickar ett sms och säger att hon valde att inte svara i telefonen just den dagen och det var inte bara jag tycker jag är väldigt märkligt. Speciellt om man skickar ett sms två på natten och skriver att bröllopet inte är hennes rätta forum.

nej, jag har fått nog helt enkelt.
  • Björnisarna

Ellabay: Hittat ngn ersättare då?

• Ellabay
    Björnisarna skrev 2009-10-09 14:05:16 följande:
    Ellabay: Hittat ngn ersättare då?
    tveksam om jag ska ha två. men om jag ska ha en till så vet jag precis vem det ska vara. :)
  • Bluebride

för mig blir det bara 1 tärna, vet ingen som jag vill ha även om det vore kul

• Björnisarna

Jag har också 1, och hon är den bästa och räcker gott och väl :)

Svar på tråden Tärnan har nu tackat NEJ