• kikel

Ensam

Jaha det här är bara jag som tycker synd om mig själv. Vill bara skriva av mig lite. Min festman jobbar i britiska armen och åker till Afganistan på lördag. Vi sa hejdå till varandra igår. Nu får jag inte se honom tills nästa år. Killens jobb han ska ta över dog i en attack förra veckan. Och min festmans camp blev bombade i går igen vet inte hur många som dog.
    Men nu ska han åka dit och jag är här och ska planera hela bröllopet själv. Jag kan väl inte vara den första som får göra detta. men jobbigt satan är det.

• Svar på tråden Ensam
  • Alexxxi

Ohh jag lider med dig, min va i Kosovo 2006-2007 som inte ens va lika farligt som Afghanistan och jag mådde skitdåligt.

Har han varit iväg förr?

• kikel

Ja men då var vi inte tillsamns han har varit i afagnistan, iraq, och nått mer som jag inte kommer ihåg nu vad det heter hehe. Och han var i kenye för några månader sedan men bara i 3 månader.

• Alexxxi

Oj så han e iväg hela tiden typ. Ska han sluta med det när ni gift er?

• kikel

Jo briska armen då har man inget val tyvärr och han varit där i 11år så han har hunnit med en del. Vi har inte riktigt bestämt oss. Vi får det ganska bra om han stannar i armen och om han slutar vet han inte hur länge han måste gå utan jobb.

• Alexxxi

Så ni bor inte ens här, aa det e ju ganska bra betalt på sånt. Men ändå, han riskerar ju livet.

• kikel

Nja just nu kommer jag bo i Sverige tills han kommer hem ingen ide att bo där ensam. Jag har ett hus nära mina föräldrars hus i Sveige så jag kommer bo här i 6 månader nu.
    Mmm det är ju det får se vad han säger när han kommer hem. tror faktiskt han är lite rädd för ett "vanligt" liv då han alldrig har haft det. Om du förstår vad jag menar. Där han är nu har alla varit med om samma sak och vet vad det handlar om

• Alexxxi

Ja det kommer säkert va en stor omställning för honom, då han inte e van. Men vad är han? Svensk eller britt?

Och soldater av alla slag har alltid det i sig oavsett. Det kommer säkert bli tufft men samtidigt skönt, han e bortom fara och såna grejjer.

• kikel

Han är skotte. Ja men att hantera det han har gjort och varit med om det är det dom är rädda för men håller dom ihop så behöver dom inte prata om det för dom behöver inte. Han har en del mardrömmar men mest när han har drukit lite. Han var första gången i Afganistan när han bara var 16,5år bara lilla pojken.
    Jajaj vi får se vad han säger om att lämna armen när han kommer hem men han har ett års uppsägning tid.

• pettan

jag kan säga att jag lider med dig! Min fästman ska till Kosovo om en vecka och förlåt mig men de känns skönt att det inte är till Afganistan han ska!
    Han har varit i Stockholm på utbildning i ca två månader nu och kommer vara i Kosovo i 6månader!
    Hur nära bröllopet kommer din kille hem?

Förstår om du tycker synd om dig själv det skulle jag oxå göra, jag känner mig redan ensam utan någon att prata med varje dag om all planering och alla vardagssaker man pratar om med sin sambo!

• a n n a

varmt deltagande fr ännu en blivande "militärfru"

Svar på tråden Ensam