• Cantaton

Tantvarning6

Ååååååh så skönt!!

MV85 skrev 2009-10-21 14:12:41 följande:
    Vad alla är duktiga o kämpar på här med viktminskningar och jobb, studier och barn!Själv kan jag glatt meddela att Han har fått ett smärre utbrott på sitt ex efter att jag berättat om mailen jag fått skickade till mig och att dessa nu slutat trilla in
  • Cantaton

Jag har jobbat galet bra idag Nu blir det bara en kort stund till innan jag ska iväg till Xtravaganza.

• Cantaton

Nu har jag blivit vägd. Grämer mig över ett hekto ungefär Hade gått ner 1,9kg sedan förra veckan, vilket gör 9,9kg på fyra veckor. Fatta om jag hade kunnat få vågen att stanna på ett ynka hekto mindre.

Och hade det varit tre hekton hade jag kommit under ett tiotal. Men DET får jag helt enkelt vänta till nästa vecka för att se Bra att ha nåt att se fram emot, även om jag hade hoppats på idag....

• Cantaton

Haha, nä, det gör jag inte egentligen. Hade jag bara tagit av tröjan jag har på mig över klänningen hade det där hektot varit borta

dfk skrev 2009-10-21 18:16:04 följande:
    Cantaton ett stort grattis till din viktnedgång, gräm dig inte för det där hektot vetja, det kommer du ta till nästa gång!
  • Cantaton

Absolut, håller tummar!!

passionsblomman skrev 2009-10-21 18:24:06 följande:
    Gissa vad? Jag mailar just nu med en kille som är jätteintesserad av mina kattungar! Jag lobbar för fullt för att han och hans sambo ska ta två... Håll tummarna är ni snälla! i Mulles fall knäna då i vanlig ordning.
  • Cantaton

O förutom att jag nu gått ner typ 10kg på fyra veckor, fick jag idag helt spontant TVÅ jobbförfrågningar. Alltså om jag vill börja jobba hos dem... Och det är inte så att jag har sökt nåt. Tjolahopp liksom. Det enda sa jag blanknej till, för jag kommer inte hinna i kombination med sådant jag redan åtagit mig och jag vet att den arbetsplatsen kommer ta mer energi av mig än vad det kommer ge. Men det var typ som teaterproducent på en fast teater.

Det andra var en lärartjänst i datorkunskap på 70 min i veckan Tisdagmorgnar 8.30-9.40. Med min favoritklass Jag vikarierade i matte och naturkunskap för dem i 6 veckor förra vintern och för ett par veckor sedan var jag gästföreläsare i företagsekonomi. Tydligen tycker eleverna så mycket om mig att rektorn hellre såg mig på den tjänsten än den lärare hon redan hade tillfrågat... Den tjänsten sa jag ja till på obestämd framtid

• Cantaton

Usch. Henne hade jag inte litat på...

dfk skrev 2009-10-21 18:42:46 följande:
    Jag måste bara berätta något. Jag skulle handla på blocket och skickade iväg ett intressemail till säljaren. Jag fick ett telefonnummer av henne, hon ville prata mer per telefon.När jag ringde så lät hon smått otrevlig! Frågar misstänktsamt varför jag ringer och vem jag var.Jag förklarade att du ville att jag skulle ringa och du mailade mig för 10 minuter sen."Det kommer jag inte ihåg, men vad vill du då?" Berättade att jag ringde om annonsen hon lagt ut på Blocket och att jag var intresserad. När jag frågade vad frakten kostade för att få det skickat, säger hon att "det tänker inte jag lägga ner tid på, det får faktiskt du själv ta reda på" Då frågar jag henne om vad hon trodde att paketet skulle tänkas väga. Då säger hon "det vet inte jag och jag tänker inte heller jobba ihjäl mig för att ta reda på det" What!!!Jag förstår ingenting alls? Hon ville ju att jag skulle ringa.Jag sa då att det blir ju svårt för mig att gissa hur mycket det väger och betala in en summa för något som kanske inte alls stämmer."Jag säljer ju det här billigt och det står många på kö, hur ska du ha det!"säger hon.Jag blev helt stum. Så det blev inget köp för mig, jag vågar inte betala in något till hennes konto, då får jag väl inget paket. Jag kan fortfarande bara inte förstå hur man kan vara så otrevlig. Fy vilken människa!
  • Cantaton

Jag ska vara lucia i kyrkan i år.

passionsblomman skrev 2009-10-21 19:39:30 följande:
    Fjosok: Åh vad roligt! Jag älskade att lussa och skulle gärna göra det nu med!Det strååååååålar en stjärna, glänsöversjöochstrand, stalledräääng stalledräng*sjunger allt i en salig blandning*
  • Cantaton

Tinker, vad gott det låter. Jag kanske skulle ta och äta min halva shake som återstår idag...

• Cantaton

Vilka som ingår i mitt luciatåg får jag veta när jag kommer dit, hihi. Det är öppet för alla barn, så de får klä sig luciatågsaktigt o komma o sjunga med mig för föräldrarna. Så dels leder jag barnen i lite luciasånger, dels ska jag framföra luciasånger själv.

passionsblomman skrev 2009-10-21 22:45:12 följande:
    Tyst med dig jag blir avundsjuk! Fast jag fick faktiskt vara körens lucia en gång i tiden då jag var 19.(något av en upprättelse för den mörkhåriga med glasögon och överbett som INTE kom på tal någonsin under skoltiden, om nu någon annan vet hur det kändes)
Svar på tråden Tantvarning6