Tantvarning6
Daa, visst påverkar det när snön kommer,som ljusar upp mer i det gråa dystra.
Speciellt när man är höstdeppig och lider av mörkret.
Men jag tycker synd om dig ändå med snöröjningen....
Daa, visst påverkar det när snön kommer,som ljusar upp mer i det gråa dystra.
Speciellt när man är höstdeppig och lider av mörkret.
Men jag tycker synd om dig ändå med snöröjningen....
Aleta, hoppas att dottern snart mår bättre!
Liz, varma kramar till dig!
Fjällbruttan, förstår att ni är oroliga, vilket otäckt fall!
Känner mig matt och slut men åt det positiva hållet. Jag har lyckats att lösa en konflikt på jobbet. Alla spänningar börjar släppa men istället för att jubla och slå kullerbyttor så skulle jag kunna bara lägga mig ner och sova istället. Det går åt så mycket tråkig energi av att vara orolig och ha ont i magen.
Men nu hoppas jag att det ska förbli konfliktsfritt framöver.
Nu vill jag bara fira jul med min familj och mysa!
Sonja, jag förstår dig helt och fullt!
Det blir ju alltid annorlunda när man har gäster. Det är svårt att vara trevlig och värdpar samtidigt som man man vill ha en mysig julkänsla och slippa stressa samt att packa inför en resa på det. Synd att din man var så snabb att bestämma utan att fråga dig om vad du tyckte först. Kram Sonja!!!
Frulle, stackars Bella! Hoppas att hon snart mår bättre. Men dricka mycket är bra både mot febern och uvi. Hoppas att hon snart kryar på sig!
Aleta, det är klokt att du går igen till läkaren med din dotter. Det är ju skönt att få det utrett ordentligt!
Fjosok, vad många såna kort du får. Jag tycker såna kort är jättegulliga men har aldrig kommit mig för att skicka sådana själv. Nu är ju inte heller mina tjejer små bebisar längre.
Im yours, jag kan nästan se dina tindrande ögon, du låter glad och nykär på nytt! Vilken fin julklapp!
Sonja, vilken snygging du kommer att bli!!!
Kram på er!
Aleta, vilken söting till dotter du har!
Hoppas att det sista nu också gick bra!
Här ska det kokas knäck ikväll. Skulle börja igår men ve och fasa
upptäckte jag att det inte fanns några knäckformar. Nu finns allt hemma, så det är väl bara att sätta igång antar jag...
Cantaton, så skönt att din pappa repar sig steg för steg!
Helosise, lycka till med julstöket!
Alla ni som nu åker bort önskar jag en God Jul och Gott Nytt År redan nu!!!
God Jul!!! och stora kramar till alla! Hoppas ni får en mysig julhelg!
tittar in lite snabbt! Julen har både varit jättemysig och bra men också lite hektisk.
Kram på er!
Cantaton, det är inte ok att låta dig vänta med all information kring tjänsten, så du knappt vet vad det är du ska göra eller när det ens ska börja! Man planerar ju sitt liv ibland som ett pussel. Man blir låst att kunna ta ett stag vidare om inte den ena pusselbiten blir löst.
Hoppas att du snart får vetskap om tjänsten och att det blir som du har tänkt dig!
Passion,du har haft fullt upp men mycket kärlek och värme!
im yours, det där svarta orosmolnet lät inget kul, om jag blåser hårt kanske jag kan puffa bort det åt dig?
Soldemor, hoppas att allt går bra i kyrkan. Att leva med en missbrukare måste vara jättesvårt. Förstår att du inte mådde bra själv, vad skönt att du inte har det så nu!
Vill bara säga till alla trötta att rosenrot eller gingseng kan pigga upp just mental trötthet som stressrelaterade symtom, om det nu inte beror på någon vitamin/mineralbrist förståss.
B12-brist och järnbrist kan visa sig att man känner sig trött och hängig. Även brist på D-vitamin kan påverka oss mer än vad vi tror, och vi går på lågvarv när solen inte når oss under vintermånaderna Det kan sätta sina spår av trötthet.
Det bästa är ju att kolla upp om man är onormalt trött jämt.
Ta dagliga promenader i dagsljus, äta varierat och sova regelbundna tider mår väl kroppen bäst av. Men det räcker ju inte alltid till och då kanske man behöver tillföra något stärkande.
Jag blir väldigt påverkad av hösten speciellt när mörkret infaller sig och blir lätt deppig då och extremt trött, men det brukar vända sådär innan jul. Skulle kunna gå i ide som björnarna. Det är ju så vackert på hösten och jag försöker att njuta av de vackra höstlöven och den klara kalla luften mitt i det där höstdeppet.
Jaha för att prata om något helt annat, hur ska ni fira nyår då? Det blir familjemys här hemma med lite skaldjur, bubbel och smarrig efterrätt!
Bruttan, vad mycket som har hänt! Jag skickar lite kraft och energi och hoppas att maken din bättrar på sig snart och att ditt järnvärde ska gå upp igen. Vad tråkigt att höra om de akuta sakerna som hänt i din närhet.
Heloise, vad roligt att höra att bebben kom ut fulländad, och att kompisen är pigg.
Det låter himla gott med smördegssnurror. Hur gör du då?
Daa, vet inte om jag har gratulerat dig eller inte. Men du får ett extra grattis igen isånt fall! Spännande med barn.
MV85 Det är klart att vi saknat dig!härligt att du är så kär! Det gör en gott med pussar och kramar. Bra att du är medveten om dina rädslor, då kan man också förstå varför man reagerar som gör ibland.
Cantaton, jag vill också se Avatar!
Alla mina gummor och gubbar härinne.
Gott Nytt År!!!
Hello!
Jag håller också tummarna för dig passion på att det ska bli fullträff!
Tack Heloise för receptet! Det ska jag faktiskt prova att göra, det lät så gott.
Daa, jag är så ledsen för att ni har förlorat barnet. Kramar i massor till dig!
Heloise, dolda talanger!
Underbart med en ledig dag imorgon..kvitter...
Känner att jag verkligen behöver det. Men som vanligt blir nog den lediga dagen till att städa eller något annat "skoj".
Vad kul att det är många som broderar och syr. Jag syr inte så mycket mer än att fålla gardiner men broderar och stickar gör jag. Det är avkopplande att sitta med något framför teven.
Har märkt att jag håller mig bättre från godissug när jag är sysselsatt.
Nu är det nya tag att besegra sockersuget! Och jag ska börja på ett gym... Hjälp!
Hoppas att jag vågar det. Kommer känna mig urfånig, är inte så hemma där med alla redskap. Maken styrketränar ju och han blev minst sagt väldigt paff när jag berättade om mina träningsplaner.
Jag ska iallafall försöka. Skulle vara skönt att stärka upp rygg och magmuskler lite.
Stackars dig passion! Måste vara hemskt att få migrän. Är förskonad från det, men har en mamma som ofta fick migrän när hon var yngre. Hon fick så ont att det blev smärtsamt med dagsljus och kräktes. Vet inte om du har provat med vit tigerbalsam som man kan massera in en liten putt vid tinningarna.
Helosise, täcket var superfint! Jag skulle bli jättetacksam och glad om någon gjort något så fint till en. Du är en fin vän Heloise, det ligger många timmar bakom täcket!
Grattis skruttan på födelsedagen passion! Vad jobbigt att du ska känna dig deppig. Hoppas att du kommer få en mysig kväll ändå med många kramar och pussar.
Här finns en till som tänker på dig!
Svischar in lite mellan varven. Nu har vi köpt bil! Efter tre år utan egen bil kändes det väldigt härligt att kunna välja ut en.
Vi har åkt runt i fallfärdiga bilar eller lånat bil av min snälla mamma. No more!
Såg ni på Let´s dance igår? Missade första halvan tyvärr. Då såg vi på beatrix potters film med dansande råttor och igelkottar, som yngsta dottern valt ut.
Känner mig så gooodissugen.... Men vi hade godiskväll igår och ingen vill ut i kylan och handla, så jag får väl bli utan.
Aleta och Mittiprick, det låter häftigt med opera!
Fjosok, rosa bakelser låter fint!
Daa, hoppas att du snart mår lite bättre!
Fjällbruttan, vad fint att ni finns där och hjälper och stöttar. Jag skulle också bli väldigt glad över att få en sådan förfrågan.
Hon litar på dig!
Cantaton, roligt att få höra hur det går för din pappa.
Hoppas det är bra med er alla. Slänger ut lite kramar!
Liz, önskar dig lycka till på redovisningen!
Du kanske behövde det där breaket från traumamottagningen,kan tänka mig att sådant tar på krafterna!
Snart snart ska jag gå och jobba. Sitter in i det längsta så jag får hänga här lite.
Passion, kramar dig hårt! Jag hade en fördjävlig kris under år 2009 i mitt äktenskap och över mig själv, mitt liv..... Jag har visst kommit ur den nu men jag tror att jag vet hur du kan må!
Önskar att jag kunde göra nåt för dig.
Cantaton, hur gick det med det där jobbet? Har du fått besked?
Sonja, heeeeej! Välkommen tillbaka gumsan!
Fjällbruttan, Det är tur att din man har en sån fin fru som du!
Det betyder så mycket att få allt stöd man kan få när någon nära går bort.
Solde, spännande!
Det låter nästan som en dröm!
lillabruden, så vackra!!