• Villemoa

Tantvarning6

Heloise: hurra för H och hennes familj! Vilket litet pyre de fått, Moa var ju lika liten - 2.4 och 47 lång

Bruttan: fy vad jobbigt ni haft det!

Önskar alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

• Villemoa

Ja Cantaton och Heloise; grattis till nyårsbebisarna!

Skulle fylle-Jan betala för era löner?? hahahahaha...det var det roligaste jag hört i år, hittills!

• Villemoa

I´m Yours: jag har varit på Kreta flertalet gånger och jag kan verkligen rekommendera Chaniakusten (har bott i Agia Marina och Kato Stalos men gillar AM bättre) och Rethymnon. Har vänner som också varit Agios Nikolaos (stora nivåskillnader dock), Georgioupolis och Agii Apostoli. Allt beror ju på vad man är ute efter.
    Rethymnon till exempel har 10 km lång strand med massor av hotell att välja mellan. Stadskärnan är mysig med många restauranger och shopping. Hamnområdet med dess restauranger är särskilt mysigt.
    Väljer man att åka till Chaniakusten så finns mycket att välja mellan. Vi bodde i Agia Marina, ungefär 8km utanför Chania stad och 1,5km till Platanias en lite större by med restauranger och shopping. Vill man ta sig till Chania stad tar man bara bussen in. Till Platanias gick vi för det finns mycket att titta på utmed vägen.
    Apollo är ju störst på Kreta (och Grekland överhuvudtaget) men även andra resebolag åker ju dit. Vi gillar Apollo och Fritidsresor bäst men det är ju en smaksak. Vart ni än väljer att åka så kommer ni få en underbar semester!
    Hoppas jag kunde vara till nån hjälp!

• Villemoa

Jodå Solde, visst finns Hersonissos kvar som turistresemål!

Soldemor skrev 2010-01-03 17:30:07 följande:
    Im yours skrev 2010-01-02 06:24:20 följande:
    För ungefär 100 år sedan (dvs 1987) var jag i Hersonissos, var mycket trevligt! Fast det kanske inte finns kvar som turistresemål?
  • Villemoa

Naaaaaaw!

Heloise skrev 2010-01-04 21:01:18 följande:
    Elsa ska få ett i rött och blått med grå kanter. Vi ska åka dit på torsdag och jag längtar så efter henne och hennes mamma. Pratade länge och väl med bästa H igår. Sen grät jag en skvätt över att Elsa har haft sådan tur att få en sån underbar mamma, sen grät jag en skvätt till. Mina vänner kallar mig för Hihi Kleenex, smickrande smeknamn
  • Villemoa

Fan vad trött jag blir på folk som tror att man INTE vill jobba bara för att man är arbetslös!!

• Villemoa

K-märkt...hahaha

Har skrattat så jag fått ont i magen när jag läst era inlägg om att trimma busken/pungen eller ej

• Villemoa

Naaaaw! Vilken ära att få bli gudmor!! :-P

Heloise skrev 2010-01-07 22:48:52 följande:
    Kramar till dig blomman som haft en usel födelsedag, men vilken underbar unge du verkar ha Jag har snusat bebis i flera timmar och är alldeles kär, vilken otroligt underbar bebis. Och hon är lite min oxå eftersom hennes mamma och pappa frågade om jag ville bli hennes gudmor, vilket så klart fick mig att gråta en skvätt. Dessutom vart jag så lycklig av att träffa H, hon är så lycklig att det är som att vara nära en sol. Man blir alldeles varm. Ät det inte fantastiskt, hur livet bara skiftar focus, när det där lilla knyttet kommer. Jag menar hon är ju fortfarande H men oxå mamma H, med en sol inne i själen En sån vill jag också ha!Det är som att allt fallit på plats, för henne.Bebissuget är def väckt
  • Villemoa

Sötskrutt! Men nu blir jag ju nyfiken på vad du egentligen heter, vill ju höra hur roligt det låter med Monster till!

passionsblomman skrev 2010-01-07 23:02:00 följande:
    Heloise, precis sådär är det! Solar i själen.Du träffade aldrig honom va i somras? Förresten så har det ringt en liten systerson idag. Han är två år gammal och har varit helt uppspelt inför att nu i jul åka till oss och hälsa på. Det som är extra roligt med det hela är att han inte riktigt fått ordet moster rätt, uatn ahan kallar mig det numera vedertagna Monster Passion istället. Ni som vet vad jag egentligen heter hör ju hur roligt det låter när man säger det riktiga namnet ihop med Monster... Så när jag hörde honom i andra änden idag var jag ju tvungen att bli lite gladare.
Svar på tråden Tantvarning6