Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning6

har intagit vår "recliner chair", en sådan fåtölj man fäller bak ryggen så poppar benstöd upp. annars är det mannens "tron" och jag, trots att jag köpte den, har knappt fått sitta i den...så denna morgon vaknade jag kl.3 och var jättetörstig..åt sill och drack julmust till kvällsfika
    har inte kunnat sova sen jag gick upp! tror jag är mentalt stressad över fredagen....jobbar inatt, sen har jag möte med jobb, sen jobbar jag natten igen! mötet är dessutom 3,5timmar...

Men idag måste ju bli en bra dag! Berättade jag om bilen och försäkringsbolagets "dom"? Dem tyckte inte heller att olyckan var mitt fel så hans/deras försäkring täcker mina skador på bilen. Medans den är på verkstan ska jag få en hyrbil kostnadsfritt om jag vill och behöver. JAG ViLL och behöver!! Ska ringa dem idag.
    Sen ska jag se tvättstugan ikväll till lägenheten...funderar på att köpa hem falafel när jag ändå är på vägen älskar falafel!

Jag hoppas att ni också får en mycket bättre dag!!!

• lillabruden

man kan ju inte jobba alltid, och med gårdagen så tycker jag du ska bli hemma!

Hur funkar roomservicen?

Frulle skrev 2009-11-12 07:37:42 följande:
    Va skönt med bilen!! Jag är "hemma" på hotellet idag. Klarar inte av att jobba.
  • lillabruden

Aleta o MV, bra inlägg!

Solde, nu köper vi ju en trea så då har vi ju plats Fast vi klämde in folk i vår lilla 2a också....bara lite synd om dem att sova i vardagsrummet utan att kunna stänga en dörr liksom.
    Jag tycker att en skråma på skärmen är väl inte hela världen!? Vad är det med honom?!!? Förstår verkligen inte..han måste ju må jättedåligt om han blir så arg för så lite! Skicka honom till en kurator! eller ut på puben me sina polare, samma effekt

Canttant...trist att höra men kom ihåg att han finns fortfarande! Hopp kan göra enormt mycket!
    Det är bara så synd att man inte kan lägga sitt liv på paus när sånt här händer, så man kan ligga i sängen hela tiden....KRamar!

måste iväg nu, ska hämta hyrbilen. Jobbar inatt så ska nog komma in då..Mannen min fick fint höra om tantgänget igår, lät så roligt när jag sa alla era smeknamn Passionis sa....Aleta gör praliner...frullemulle har dragit visdomständer...osv Han lyssnade iallafall Och han tyckte också att öppen besiktningsklausul lät bra! Synd bara att det inte står jättemycket om det på nätet! ska prata med mäklaren ikväll.

Stora kramar!

• lillabruden

Sonja, starta en sida på facebook, myspace osv! Det är ändå den lilla makt vi har som privatpersoner. Och idag tror jag att fler tittar på internet än på tv....kanske...

Cantaton, kan bara ge dig en massa cyberkramar och jag tänker på din far och din familj och dig varje dag! Tappa inte förtroendet för vad en människa faktiskt kan klara av, både gällande digsjälv och din far.

• lillabruden

har anmält en tråd nu för första gången...kände jag var tvungen!

• lillabruden

Skön eftermiddag Cantaton!

Och Sonja, skönt att lillen är frisk och allt

Frulle, hoppas ni kan komma hem snart nu när det e klart!!

Passionis, hehehe låter ju för sött.....fast lite elakt att tycka så när man vet att dem är drogade men ändå....

Ni ska alla ha ett stort tack för alla gratulationer om lghten....men det var för tidigt...
    Jag misstänkte lite skumligheter angående badrummet. Och jag föreslog en sådan öppen besiktningsklausul men det var "för sent" för det enligt mäklaren. Så jag ringde föreningen och fick reda på att dem sagt små vita lögner. Dem sa att badrummet fått en läcka i rören och föreningen hade stått för renovering av badrummet. Detta stämde inte. Föreningen gjorde inget utan ägaren renoverade och betalade själv. Det var fackmannamässigt gjort och det fanns dokument på. Renoveringen gjordes 'någon gång mellan 2003-2005'... Så långt tänkte jag 'ok, det låter ju bra ändå'
    Sen kommer informationen om att en statuskontroll gjordes 2007. Där var en 'upplysning' (som en anmärkning eller 'tänk på detta', inget akut fel alltså) det stod att där var fukt vid brunnen.
    Där bestämde vi att 2007 var ändå 3år sedan och var det ofarligt då kanske det är dags att fixa inom nått år. Plus att på visningen öppnade jag duschkabinen och det kom en stank från brunnen.... Så jag ville ha en besiktning gjord med fuktmätning. Att beställa en sådan tar ju inte lång tid precis.

Säljarna ansåg att detta var fullständigt onödigt för att det fanns papper på allt. Jo, papper eller ej, det var 3år sedan.
    Sedan menar mäklaren på att dem ville göra en snabb affär och det innebär att dem erbjuder lägenheten till budgivaren under oss. Vi bjöd alltså 920 000kr, dem andra 900 000kr.
    Säljaren ger upp 20 000kr pga några dagars uppehåll av påskrivandet av kontraktet för att jag vill ha en besiktning!!
    Något skumt. Det var inte meningen vi skulle ha den antar jag, men sur o ledsen blir jag
    Hade börjat möblera i huvet ju

• lillabruden

Tack alla!! Vi försöker ju se det så, att det innebär ju säkert att det skulle kosta mer än det smakar!
    Passionis, detta visste jag inte, att dem var tvunga att informera nästa potentiella köpare i ett sådant fall.... Får mig ännu mer att förstå varför mäklaren ansåg det var 'för sent' att skriva in det i kontraktet. Ok, kontraktet var redan skrivet men det är ju bara att göra en bilaga om jag får tycka till....
    Och ännu mer nu förstår jag att det nog är som Tinker sa, att reparationen skulle kosta mer än 20 000!
    Vi letar vidare....

passionsblomman skrev 2009-11-14 14:47:45 följande:
    Lilla Brud, se det som en lärprocess. Nästa gång har du koll redan innan och diskuterar kontraktet med mäklaren i förväg, dvs kollar upp att du får besiktningsklausulen inskriven. Sedan skriver ni på och därefter gör ni besiktning. Då kan inte säljaren backa i första taget medan ni kan om saker inte är till er belåtenhet efter utförd besiktning.Det är dessutom så att visar det sig finnas skador/fel så är säljaren därmed skyldig att upplysa om dem inför nästa köpare. Det innebär lägre pris, vilket i sin tur öppnar stort för den som redan har kontraktet att komma ner i pris, alternativt ska säljaren på sin bekostnad åtgärda felen.Alltså kan kostnaden för besiktningen visa sig vara en ren besparing i slutänden. Vre sig man hoppar av eller köper.
    Didis, så hemskt att höra att du fått uppleva det 2gånger!! bara en gång måste ju vara hemskt!
    Jag tycker det är synd att man i sin depression inte kan inse hur många liv man påverkar när man hoppar framför tåg....stackars dem som satt långt fram såväl som alla andra på tåget...och stackars poliser som fick 'städa'.....
  • lillabruden

Vi hade ju inte skrivit på, kontraktet var skrivet utan klausulen, och vi skrev inte på och menade på att vi gör inte det förrän den blivit besiktigad -utan en sådan klausul. Klart det är att klydda lite när kontraktet är skrivet, men en bilaga är väl inte överdrivet klyddigt...?

passionsblomman skrev 2009-11-14 19:47:37 följande:
    Lillabruden: Nej, mäklaren har nog faktiskt inte alls gjort ngt fel eller varit mot er på ngt sätt. Det är försent för klausuler om ni redan skrivit på. Alla villkor för köpet ska stå i köpekontraktet och de skall gås igenom med samtilga inblandande närvarande så man kan ställa frågor etc.(i vårt fall när det var långväga avstånd så blev detper post istället, men vanligtvis traffas man allihop med mäklaren för att skriva)Ni kan inte komma med villkor efteråt och det är inte så konstigt om säljaren i det läget tyckte ni började krångla i efterhand.Nästa gång ska du alltså se till att alla villkor inför tillträdet står i kontraktet. Du har rätt att kräva en besiktningsklausul, och då ska du se till att den är formulerad som jag sa, alltså helt öppen.Det som diskuterats er emellan den här gången får säkert den andra köparen också veta, nämligen vad som är gjort och utlåtandet som kom -07. Eftersom ingen besiktning ätr genomförd så finns heller inget att redovisa.Skulle ni däremot ha gjort besiktning och då upptäckt värsta vattenskadan, och då valt att hoppa av alltihop, så vore säljarna tvungna att redovisa den skadan vid omförsäljning.Det brukar man vilja undvika för priset sjunker så kt sådana ggr så man brukar istället vilja sänka priset gentemot den första intressenten och så får denne själv renovera istället, altenativt renoverar säljaren på egen bekostnad.
  • lillabruden

Jag vill nog mer påstå att man förstår det i dem flesta fall, men är så sjuk att man inte bryr sig.... Psykvården borde bli bättre!

Aleta skrev 2009-11-14 23:20:07 följande:
    Didis, jättehemskt och tragiskt.Depression är en sjukdom som ofta har dödlig utgång tyvärr. Det är inget rationellt beslut, hjärnan funkar inte som den ska. Tyvärr så kan man inte inse hur det påverkar tågföraren, att det är ohyggligt för dem. Om man fattade det så tror jag att man valde en annan metod.
  • lillabruden

Det var inte så jag menade om du förstod mig så..! Jag tycker att det gör saken allvarligare när man är så sjuk att man inte kan bry sig om andra. Jag skulle aldrig säga att det bara är att 'rycka upp sig'. Har själv haft problem i 13år!

Aleta skrev 2009-11-15 11:00:52 följande:
    Ja, är de friska så skulle de aldrig göra så. Det är en kemisk obalans i hjärnan och det är inte så enkelt som att säga att man inte bryr sig, eller att man måste rycka upp sig. Depression är en riktig sjukdom.
Svar på tråden Tantvarning6