• Heloise

Tantvarning6

Hoppas pappa blir bättre snart Cantaton!

Hmm jag funderar på om jag ska våga mig in i bebistråden, har ägnat mig åt att läsa och förundras över min okunnighet haha.

Bebisverkstaden är officiellt påbörjad i Casa Heloise och Panzer... Spännande, skrämmande, skitkul och har jag sagt skrämmande?
    Natt natt tanter och farbröder

• Heloise

Åh vad fina ni var Sonja, du såg/ser ut som en filmstjärna ifrån 40 talet så snyggt!

Och vad skönt att pappa blivit opererad Cantaton.

Bröstoperation har jag själv funderat på fast en reduktion, nu är jag ju fet som en julgris men jag var väldigt bystig även som smal.
    Just nu har jag 85F och det är jättejobbigt, med gropar i axlarna efter bh banden, även om bh banden är modell breda. De är jämt i vägen och det kostar en förmögenhet för bra underkläder, den sista bh'n jag köpte kostade nästa 1000kr

Iaf så tror jag att jag ska göra en efter att jag fått barn( om jag nu har sådan tur att jag kan få barn).

Nu ska jag ut och gå en timme med min fulladdade Ipod, håller på och lyssnar på en jättebra ljudbok.
    Idag hade jag två möten i skolan( dvs en i chatten och en i marratech) det gick bra och jag gillar verkligen alla i mina grupper, utom en haha.

Jag har precis renskrivit en intervju och läst massa uppsatsinledningar. En produktiv dag.
    Nu ska jag slinka in i bebistråden och säga hej...

• Heloise

Blomman mitt bästa julgodis som går snabt är mandelmassa/ nougat trianglar doppade i mörk choklad.

Man kavlar ut mandelmassa tunt och så hyvlar man nougat ovanpå, så forsätter man så tills man har en fyrkant( eller rektangel eller vad det nu blir) som är ca 1-2 cm hög. sen skär man trekanter och så doppar man dem i choklad. Easy peasy

• Heloise

Nu har Panzer och jag kommit hem ifrån affären och just nu kollar Panzer efter en ny bil, för kanske bebbe= ny större bil haha, fast vår håller på och faller i bitar så vi behöver verkligen en.

Vi ska snart gå och kika på Transformers 2 och äta en macka med sylt och rödbetssallad mmm

• Heloise

Tack!
    Fast det beror ju helt och hållet på vissa kanske skulle gå igång på sylt och rödbetssallad

Panzerfaust skrev 2009-12-08 22:07:38 följande:
    Med sylt och rödbetssallad menar hon naturligtvis; Sylta.Sylt och rödbetssallad känns inte alls särskilt "mmm".
  • Heloise

Sitter och nickar trött på ett online möte med min basgrupp, iofs gulliga och roliga tjejer i gruppen men ack så träligt.
    Infobehov, infobeteende, infokällor, gränssnitt, barriärer och annat socio-kulturella aspekter *suck*

• Heloise

Vad skönt att pappa kan gå Cantaton!
    Blomman jag instämmer med föregående talare, det har varit mkt för dig och din kropp reagerar säkert. Jag tappar alltid massor med hår men eftersom jag har ungefär lika mkt hår som 4 vanliga människor så märks det inte ens.

Pratade med bästa vännen H igår, hon har exakt en månad kvar tills bebbe är beräknad att komma, och hon är har så fin fin mage. Dessutom är hon smal som en vidja, har inte lagt på sig nå vatten eller ens vikt.

Men så har hon mått dåligt under hela graviditeten och nu har hon "lite" havandeskapsförgiftning samt att bebben ligger i sätesbjudning. De skall prova att göra en vändning imorgon, jag hoppas verkligen att det lyckas för hon vill inte göra kejsarsnitt och vill prova föda naturligt även om den inte vänder på sig.

Idag har vi varit och kollat på bilar, blev kär i en gul svart mustang, den har vi kanske råd med om vi säljer huset ett par njurar och tältar för resten av livet
    Annars hittade vi en jättefin Renault Laguna( kombi) den blir det nog om vi blir beviljade lån. En svart metallic liten snygging.

Nu tänkte jag lyssna på loveline intervjuen med mitt favvoband som de gjorde igår. Dessutom Blomman kan jag informera dig om att du närt en liten tjuv vid din barm, jag lämnade ett skinkpaket öppet på diskbänken i ungefär 30 sek och Tirza hann sätta i sig 2 skivor .-D

• Heloise

Mmm jag menar Panzer behöver ju inte båda sina njurar eller hur och dessutom heter det ju i lust och NÖD dags att han får uppleva lite nöd haha

Men det var lite taskigt med bagageutrymme, kanske man kan ha barnvagn på taket?

• Heloise

Mmm men jag tänker praktiskt, tänk på frissan Cantis, cab messar med frillan. Tak är bättre

Cantaton skrev 2009-12-09 23:05:10 följande:
    Haha. Barnvagn på taket? Menar du att det är TAK på Mustangen?!??!? Det kan det ju inte vara! Då är den inget att ha
  • Heloise

iofs men vår budget tillåter inte riktigt de riktigt snygga, vi får nöja oss med praktiska haha

Svar på tråden Tantvarning6