Tantvarning6
Oooh.
Oooh.
Pappa hittades medvetslös i sängen... nu är han på sjukhus. Min faster (och bror och syster) ringde precis. Och ingen vet nåt... mer än att han hade huvudvärk idag och jobbade hemifrån. Så läskigt. Han mådde ju så bra igår när vi var där o firade hans födelsedag. Det är läskigt... ska strax till sjukhuset...
Jag sitter på intensiven. Har inte fått träffa pappa än. Han har fått en hjärnblödning... Så det är väldigt allvarligt.
Jag drog åtminstone på munnen åt ditt mumininlägg mitt bland tårarna. Just då satt jag ensam i väntrummet medan min faster o pappas sambo var inne hos pappa... Man fick bara vara inne två åt gången. Min lilla pappa... 34 grader var hans kroppstemp, så han kunde inte andas själv. Sladdar och borrat huvud och sådant hade jag inte svårt för, men respiratorn var otäck... Det är kritiskt i 7-10 dagar nu, de kan inte säga något alls under den tiden...
Du, era liv stannar inte upp för att min pappa ligger på intensiven. Var bara ni och prata om det ni vill prata om.
lillabruden, hur mår du nu såhär när dagen har passerat?
lillabruden, tack fina du. Jag VET att han kan bli helt sig själv igen om han bara får några månader. Jag vet också att minnet ligger sämst till just nu. Och jag vet att eftersvullnaden och återblödning just nu är de potentiella hoten. Men han har tydligen vaknat några gånger i natt och allt har varit lugnt o stabilt. Han tar till sig alla andetag respiratorn ger.
Just nu har jag nog inga frågor, jag fick veta rätt mycket igår... Idag efter lunch skulle läkarna kanske veta något mer om hur de ska behandla honom, efter att ha analyserat röntgenbilderna. De skulle göra en röntgen sent igår kväll när vi åkte hem.
Ja, 26 oktober är nog årets sämsta dag. Möjligtvis att 15 januari var värre, då morfar dog...
Som pappa mår just precis nu är han inte döende. Men de är fortfarande oroliga för att kärlet ska spricka upp igen/mer, att det blir en hemsk svullnad och/eller propp. Så läget är långtifrån stabilt i det avseendet. Men som sagt, just nu är det okej.
Jag är mest trött. Jag har precis sovit. Och nu när jag vaknade kände jag mig helt uttorkad och det värker i tänderna... Alltså har jag hela tiden legat och bitit ihop hårt med tänderna... Det gjorde jag förr när jag var stressad. Sällan längre. Nu har jag halsat i mig en halvliter vatten i ett svep och ska precis dricka lite te (som jag nu tillsatt mjölk i även om dieten är slut först efter idag).
Jag överväger om jag ska äta chokladdraperade cashewnötter eller om jag ska stå ut resten av kvällen. Imorgon ingår jag ju inte längre i programmet...