• Sonja68

Tantvarning6

Panzerfaust skrev 2009-11-05 20:28:31 följande:
    20:30 på Svt 2Omskärelse av gossebarn i Existens
    Tack för tipset. Går och kollar med ett öga medan Lillan bygger färdigt dagens femtioelfte pussel.

Och tack för musiklänken tidigare idag En höjdare!

Lillan 4 år sjunger "Heal the world" just nu... Ett tecken på att hon håller på att bli frisk?!

BTW: hur vet ni att det var DiLeva, där jag läste fanns det varken namn eller bild, eller har jag missat nåt
  • Sonja68

Morning!

Cantaton: Underbara nyheter ang din pappa!! Ååååh så glad jag blir. Hoppas du själv snart känner dig bättre nu när liiiite av stressen kanske släpper. Kram!

Solde: Håller med resten av tanterna. Låter som något desperat, dåligt, ja jag vet inte vad, argument från din man och uttrycker någon sorts självömkan eller missnöje över sig själv och avundsjuka mot att du har framtidsvisioner och tar tag i dig och ditt liv, medan han står kvar på samma ställe. Det handlar DEFINITIVT inte om nån katt men det kanske är den handlingen som får honom att bli rädd och desperat och han känner sig ännu "mindre". Att du går emot honom där och gör det du vill. Han blir rädd att du inte behöver honom överhuvudtaget.
    Känner igen vissa drag hos din man i min egen måste jag säga.
    Ju mer "oberoende" och opåverkad man blir av deras grinighet och ju starkare man själv blir, desto surare och grinigare blir männen.

Fjällis: Ditt ärkeas beter sig verkligen LÅGT
    Vad har ni bestämt ang resan nu då?

Behöver ni en bandytränare i "riktig" bandy i Utopiabyn?
    Min man är en grym tränare till killar i slyngelåldern. Men jag höjer ett varningens finger. Han är j-igt krävande! Tolererar inget tjafs eller oseriös satsning...

Lillan är feberfri fortfarande Men min feber har kommit tillbaka. Ont i skallen, kroppen och ögonen.
    Men det går väl över under helgen hoppas jag.

• Sonja68

Ursäkta, men jag måste skratta mitt i allt elände. Min fyraåring sitter vid köksbordet och sjunger "Ajm BÄÄÄÄD, ajm bäääääd, jo nåw it, ajm bääääääd" sedan så härmar hon gitarrerna och basgången som är i början av låten "tow,tow,tow,tow,tow"
    Ja, det låter så fränt så jag bara bryter ihop av skratt. Fan, att videokameran ligger undanstoppad såna gånger!

• Sonja68
    Soldemor skrev 2009-11-06 09:26:46 följande:
    Tack, Sonja! Du har fångat honom på pricken och du stärker mig med dina ord, jättekram!
    KRAAAAAAAM gumman! ♥
  • Sonja68

MIn sexåriga dotter, som har varit feberfri flera dagar men fortfarande är blek och hostar lite, har vi hållt hemma från sexårs eftersom vi inte fått svar ännu på om det är svininfluensa vi haft eller ej.
    Hon är hos mormor o morfar (som är vaccinerade redan) på "hälsohem". De promenerar i friska luften, bakar, löser korsord, läser och myser. Hon ringde igår och sa att hon kommer inte hem förrän på söndag !
    Morfar sa att hon skrivit ett brev till oss på skrivmaskin och postat igår Väntar med spänning. Tänk om det står att hon vill flytta hemifrån

• Sonja68

Cantaton: Premiär? På barnoperan?! Wow! Break a leg, eller vad man nu säger istf lycka till

Fick telefonsamtal från läkaren. Provsvaren har kommit. Katja hade en bakterie, som hon blivid vaccinerad mot som bebis (Hib) och därmed har hennes egna antikroppar tagit hand om den.
    Dessutom var influensaprovet positivt. Dvs. det är svininfluensan som hon haft. Men nu har hon varit feberfri i två dygn och läkarna (de har haft upp hennes "case" på nåt läkarmöte) menar att hon visar på ett spontant förlopp av influensan hos ett helt friskt barn och att hennes immunförsvar fungerar utmärkt och har gjort sitt jobb. Så mest troligt har vi andra i familjen också haft baconsjukan.
    Känns ju rätt meningslöst att gå och vaccinera sig nu.

Ni är förmodligen spyless på mina sjukdomsrapporter så nu ska jag inte skriva mer om detta.

• Sonja68

Trevlig helg Didis *vinkar och skickar slängpuss (ej smittsam)*

• Sonja68

Åhhh, hit me CHOKLAD om jag får be... *slickar mig om munnen*

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-11-07 12:04:24 följande:
    Jag tror faktiskt på riktigt, att det inte handlar om den perfekta festen utan om någon slags totalstressad känsla inom en massa tjejer där man bär med sig en bild av den där b-r-u-d-e-n man en dag ska få vara. Den dagen då man ska vra som klippt ur en sagobok och då småfåglar och fjärilar ska flyga runt en och blåsten inte är blåst utan len vind, då solen inte får en att svettas utan ger en gyllene gloria omkring ens gestalt och ett skimmer av honung och guld i ens hy.Den dagen gnistrar daggen utan att väta ens brudskor och hela världen har softad lins. Och själv strålar bruden klarare än solen och stjärnor tindrar i hennes ögon.Hon är brudhon är vackerDet är Hennes Dag.
    F*n va tragist om allt hänger på en enda dag i ens liv...
    Visst är det synd om det är så?! Själv hade jag mens och lindrig migrän på bröllopsdagen, glömde silikonkuddarna som skulle funka som inlägg i bh:n och jag och maken hade värsta grälet EVER kl. 03:00 samma dag som vigseln. Solisten började böla halvvägs i andra låten, maken tappade ena ringen vid ringväxlingen och maten var en halvtimme försenad och ÄNDÅ så är jag relativt nöjd och inser att ALLT kretsar inte kring mig, inte ens på min bröllopsdag. OCH jag och mitt äktenskap överlevde detta. Det är ju de andra 364 dagarna på året som räknas. Som utgör helheten. När ska alla Bridezillas fatta det?!
    Ursäkta utbrottet, men jag har druckit lite konjak en pava rödvin och en öl och känner mig härlig frispråkig för en gångs skull
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-11-07 22:08:35 följande:
    fan va vi har bråkat idag,, PÅ RIKTIT har jag separationstankar..
    JAG OCKSÅ !
Svar på tråden Tantvarning6