Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning6

godmorgon...

jag är glad att min jul är över nu iallafall! tycker julen är skitjobbig och trots att jag sagt det varje år o aldrig gör det, så SKA jag åka bort nästa år!!! eller jobba. Jag orkar bara inte mer.

Kul att höra att din pappa är så pass bra nu Cantaton!!!

Heloise, min mans morfar har oxå fått lunginflammation...men det är kritiskt med honom....han har något fel i halsen som gör att han inte kan svälja ordentligt o har fått ner vätska i lungorna. Det är alltså något som inte kommer att försvinna o mannen är så jäkla envis att han ska ju äta allt det som han inte kan!!! Dessutom är han alldeles för svag o bor på 3de våning utan hiss, vägrar flytta trots att han trillar VARJE dag. Nu är han iallafall på sjukhus.

Jag ska spendera dagen i sängen.

Kramar!

• lillabruden

jasså ska man sadla indianer o så får man värk av det me nu?

Skönt att höra att ni haft det bra!! Även om julen inte är kul för mig så vill jag ju att andra ska ha det bra!

Jag var i mellandagsrean idag, oförväntat lite armbågar! Och jag hittade 1kappa till fest tillfällen (nyår bland annat), 2tröjor på H&M för 100kr/st, en ny väska på Åhlens för bara 199kr o sen lite smink på rea. Är ganska nöjd! Med tanke på att dagen började som världens skitdag, är jag väldigt glad efter shoppingen med en av mina bästa väninnor! Vad hade man gjort utan familjen man väljer?

Öva mera så ni tillslut blir flera! (bra motto tyckte jag )

• lillabruden

jag vaxade bikinilinjen kl 4 på morgonen när jag kände så....det hjälpte för plötsligt var jag jävlans pigg

Cantaton skrev 2009-12-28 23:17:58 följande:
    För min del är det knappast utbrändhet, jag har ju legat i sängen i två månader typ... Eller ja, en psykisk utbrändhet kanske? Jag blev trots allt sjukskriven för ångest och stress...Kan det funka med avslappningsskivor?Just nu är jag jättetrött, men jag har ingen lust att gå och sova. Vad gör man då?
  • lillabruden

Raketer på nyår...hhhmmmm....bortblåsta pengar tycke jag... Tomtebloss däremot!!! Tomtebloss är ett _måste_!!! Man kan ju skriva med dem o allt

Jag sitter med Alladin asken o julmust och inser en viktig sak i livet; Jag kan banta när jag är död!!!!

Hur definerar ni en 'mor'?

• lillabruden

god fortsättning allihopa!
    o gratulera till lilla Elsa kul!!!

O Välkommen till lilla kusinbarnet Hugo! Mysigt namn

själv blir jag alltid så deppad runt dessa tider o iår är ingen skillnad. Men jag tänker på dem positiva sakerna som hänt och ska hända! Min bröllopsdag var verkligen fylld med lycka o håller den dagen nära i tankarna när det blir svårt.

har ni några löften iår? Mitt är att resa så mycket jag har råd till.

• lillabruden

Daa, alla mina varmaste och starkaste kramar till er!

Panzer, jag baxnar inte...det är så vanligt att jag inte reagerar ens lite! Men titta på Johan Glans klippet som är länkat där sen, den va rolig

Jag kanske ska få en lägenhet, hyres, på 120kvm!!! Håll tummarna..

Nu ska jag samla kraft o vilja för att köra till ica o handla.....tittar jag ut så vill jag bara lägga mig i sängen...igen!

• lillabruden

Jag vet inte vilket som är värst...att jag blivit uppfostrad och trott att rätt ska vara rätt, lagen ska följas och i slutändan så vinner rättvisan eller att verkligheten är precis tvärtom!
    Jag tänker ofta på hur jag ska uppfostra mina barn den dagen när jag får barn...ska man vara optimist och ge dem samma uppfostran som jag? eller säga sanningen från början....?
    Själv har jag mått så dåligt alltför många gånger för att saker och ting _ska_ ju vara rättvist!

Panzerfaust skrev 2010-01-05 15:00:10 följande:
    Det sjuka är att spökplumpen får stå och vräka ur sig hot och vad fasen som helst, det är inte för inte man undrar vart fan vi är på väg.
  • lillabruden

Det roliga är att hon skulle kunna stå där och säga helt andra saker, det vet vi inte... Media har ju förvrängt sanningen många gånger....

Aleta skrev 2010-01-05 19:24:25 följande:
    Ja, är det inte olagligt?Fast å andra sidan så vet man ju inte vem som står därunder och häver ur sig allt. Det är nog lättare att göra sådant där när man kan vara helt anonym. Precis som skidmasker vid demonstrationer.Förresten, om jag plötsligt vinner en massa miljoner, då drar jag iväg på arkeologisk expedition till Nikumaroro för att leta efter Amelia Earhart. (Kostar bara 50000 dollar att få åka med, som hittat. )abcnews.go.com/Technology/story
  • lillabruden

Aleta, tyvärr tar det ju mycket längre tid innan dem i praktiken överger sina gamla traditioner..men det är ett steg i rätt riktning!! Såg ett program på kunskapskanalen en kväll för inte så länge sen...en kvinna någonstans i Afrika som kämpat och hjälpt flickor ifrån omskärelse. Även dem som redan råkat ut för det har hon hjälpt. Hon hade gjort det i 20år och blivit mordhotad m.m i alla år... Jag beundrar såna människor!
    Ska se inslaget!

Heloise, det var ett jättefint täcke! Jag funderade ett tag på att göra lapptäcke men jag kom fram till att jag är bättre på virkning Glöm inte visa oss sen när du är färdig!!

Jag sitter och knaprar på wasabinötter....dem dära helgröna...tårarna har redan kommit ett par gånger o näsan är stickig men det är ju så gott!!!

• lillabruden

jag kan hålla med ganska mycket men manuset var inte så hemskt egentligen. Dem dära "one-liners" förstör alltid en film såvida den inte är en komedi o det liksom 'ska' va en...men one-liners förstörde Avatar för mig...och ibland kändes det som att replikerna liksom var inslängda efter något slags hollywood recept...gillar jag inte! Den var så annorlunda i allt annat, då ska (kan) den också vara annorlunda i manuset! Men jag ger nog 2,5 på manus

Fjosok skrev 2010-01-10 21:54:47 följande:
    Såg Avatar i förra veckan. Mina betyg är som följer om man får sätta betyg 1-5.Tekniska framsteg: 53D-förstärkning: 5 (upplevelsen var helt sjuk)Filmupplevelse : 5 (ja, minst)Skådespeleri: 4Manus: 1 (som ett Star Trek-avsnitt från 70-talet, typ)Så ja, den svängde verkligen, men de tekniska bitarna, 3D-upplevelsen och filmupplevelsen totalt var högsta klass.Vad tyckte du?
  • lillabruden

Nej, du har rätt

Fjosok skrev 2010-01-11 00:06:53 följande:
    Eller tja, jag kan ha fel
  • lillabruden

"bara" efter nästan ett halvår har jag nu lagt ut lite bilder från bröllopet så får vi se hur lång tid ddet tar tills jag lägger ut filmen på youtube (har inte ens fått film materialet än av vännen som filmade..)
    men om ni vill se så är det några bilder nu

Svar på tråden Tantvarning6