• Aleta

Tantvarning6

Grattis Didis!!!!!!!!

• Aleta

Im yours, vad starkt av dig. Det är så lätt att skjuta på obehagliga saker, fastän man vet att det inte blir bättre. Många kramar!

Passionsblomman - vad skönt att de klarade resan med posten! Hoppas de ska smaka.
    Jag måste bara säga att din lista över vad du har hunnit med var helt enorm! Wow, jag har beslutat mig för att njuta av den och låtsas att det var jag som gjorde allt det där.
    (Får se om jag lyckas städa färdigt till jul.)

Och min morotsätande hund var verkligen originell. Hon åt gärna havre om hon fick en chans att stjäla den ur hästarnas hinkar också.

Kram igen på er alla, jag ska krypa ner i sängen hos lillan och försöka att inte oroa mig utan faktiskt sova lite.

• Aleta

"The Sonorettes" kanske?
    Om ni har tänkt att få spelningar hos "vanliga" människor som ju kanske betalar er för besväret så kan det vara en fördel att namnet är lite beskrivande, men om ni finns till mest för att tävla så spelar det ju ingen roll.
    Är ni tillräckligt bra så spelar inte namnet så stor roll heller.

Bobou skrev 2009-12-16 02:43:57 följande:
    Solde, tack för ditt förslag också! Grejen är väl (med både ditt och Aletas förslag, om jag får vara kritisk) att det är kul och speciellt för "vanliga" människor att vi sjunger barbershop. Men när man tävlar, inför flera hundra andra barbershopsångare, då är det inte lika unikt längre. Alltså känns det då inte så kul med ett namn som anspelar på att vi sjunger barbershop. Vi vill nog hellre ha ett mer generellt bandnamn, gärna (för min del) med lite motownkänsla, typ "the ...(ette)s", men jag har inte heller kommit på något bra än... Det är svårt!
  • Aleta

Många kramar Fjällbruttan, vilka hemskheter mitt i allt stök och stress!

Själv fick jag åka och hämta lillan på dagis. Hon bara grät och grät och dagispersonalen kunde inte trösta henne. Det har aldrig hänt förut. Diffust ont både här och där. Vad är det för fel på ungen! Barn ska ha rejäla förkylningar med snor och hosta när de är sjuka så att man vet vad det är!

• Aleta

Kan man dö av karies! Det har jag missat helt.
    Ojojoj nu börjar det bli som när ett par kompisar till mig höll på att utbilda sig till läkare. Vilka sjukdomar man fick reda på!

Hon har ingen feber alls, så det utesluter väl de flesta vanliga barnsjukdomar. Läkaren hoppades på en liten inflammation i ryggen (hon ramlade för två månader sedan) om det inte är bättre till åp måndag så vill de undersöka henne igen.

• Aleta

Sonja, det låter underbart med konserten. Grattis till att det blev så lyckat!

• Aleta

Cantaton, vad kul att pappa ringde!

Sonja, det är kul med gäster, men ibland kan det bli för mycket...

• Aleta

Frulle, vad jobbigt! Det går inte att ge Tamiflu eller något sådant? Eller är det biverkningar på det? Det är så svårt det där.

• Aleta

Im yours - vad härligt att du låter så glad! Han förstod vilken pärla han hade, det blir verkligen ett gott nytt år.

Kul att du gillade pralinerna, men nu gör jag inga fler i år. Jag har tagit semester från att täcka min omgivning med choklad. Släkten får mumsa på praliner som inte klarade min skönhetskontroll.

Frulle, ja hur mår Bella?
    Min älskling har fortfarande ont i ryggen, så det blir läkare på måndag igen.

Svar på tråden Tantvarning6