• Frulle

Tantvarning6

hahahaha!

Sonja68 skrev 2009-12-02 12:02:47 följande:
    Här hos oss har vi inte ens några pling. Så få som lägger bud, endast nedåt i så fall, så det går med snigelns hastighet. Man skulle faktiskt kunna skicka buden med vanlig post
  • Frulle

Jaaa det är fruktansvärt!!
    Minns ju när vi nyss köpte vår lägga.. HATADE sms den tiden!

Soldemor skrev 2009-12-02 12:00:29 följande:
    Som budgivare är det där plinget lite läskigt. Då vet man att någon annan (troligtvis) lagt högre bud än man själv...
  • Frulle

Tittar in snabbt bara. Har idag sålt lägenheten och skrivit kontrakt!

Puss

• Frulle

Tack.. Njae det kan jag väl inte påstå direkt.. Men det var många faktorer som gjorde att vi valde att sälja nu.. Men visst! Vi har ju nu tjänat drygt 500.000 på att inte göra ett skvatt så visst är vi glada ändå!

• Frulle

Ja visst är det så!! Denna chans får man inte många ggr i livet tyvärr.
    Så nu ska vi betala av en massa jobbiga lån vi har. På det tjänar man ju många tusen varje månad. Självklart vill man shoppa loss, men lite vettig måste man väl vara nu!! Man är ju "vuxen"!

• Frulle

Jaaa skönt att slippa lån!!!!

Men jag ska faktiskt KANSKE köpa mig ett par tuttar..

• Frulle

Joo det har jag faktiskt..

Villemoa skrev 2009-12-04 20:51:40 följande:
    Ja men liiite måste man ju shoppa till sig själv Du har väl funderat på bröstförstoring ett bra tag nu eller hur?
  • Frulle

Ohhh.. Jag klippte mig igår. Så FRUKTANSVÄRT ful blev jag!!
    VARFÖR ska jag envisas med att gå till dom svindyra trendfrisörerna?? Dom skiter ju i att klippningen ska passa ens vardag utan det ska BARA vara mode! Usch. Never again.

Har ju sparat och sparat för att få ut håret. Nu har han klippt en 70-talspotta!!

• Frulle

Jo det finns många bra. Jag känner ju en massa som jag gick frisörskolan med också. Vet inte varför jag ska envisas med att gå till Toni&Guy. 700:- kostar han. Dom är väldigt duktiga tekniskt, men dom lyssnar på kunden som ett gäng rövhålor. Gör BARA det dom själva tycker är snyggt.

Jag håller verkligen tummarna för din pappa!!!

Cantaton skrev 2009-12-05 12:07:57 följande:
    Jag klippte mig i torsdags. Jag brukar bara gå till de frisörer som är klara på en halvtimma o tar 300 för det, men nu gick jag till en annan frisör (hon som företagscoachat mig). Hon höll på i en timma för 540 eller nåt sånt. Men det hon gjorde var just att klippa en frisyr som skulle vara lätt att göra hemma, så det demonstrerade hon med att föna åt alla håll o kanter innan hon borstade ut det. Hon sa: "Så här fönar ni hemma, alltså är det bäst att göra en frisyr som passar det". Så om du orkar åka in till stan för att klippa dig vill jag rekommendera henne. Jag är supernöjd! Jag sa också att jag höll på att spara, men att mitt hår blir rätt trist när det blir långt, så hon sparade grundlängden bak och bara klippte upp det övre håret och klippte till en frisyr som passar scenen framtill.Hon klippte dessutom för att "ta fram" mina lockar. Det roliga är att hon sedan rakfönade håret och den rakföningen (konstigt nog!) fortfarande håller i sig. Så det är fortfarande spännande att se hur lockarna kommer fram. Ska duscha idag, så då lär de ju komma fram.Idag kommer pappa troligtvis att opereras igen. Trycket i hjärnan är bra men han tillgodogör sig inte all hjärnvätska, så den måste dräneras ut. Så nu ska de operera in ett dränage (shunt tror jag att det hette) som han får ha resten av livet. Det skulle leda ner vätskan till buken eller nåt.
  • Frulle

Jo absolut. JAG tycker att frisörer ska vara så!! Jag själv lyssnar verkligen på den jag ska klippa..

Nu får håret växa ut igen så man kan få se lite normal ut!

Ja det går SÄKERT bra för din pappa!! Vore ju verkligen skönt att få den gjord så snart som möjligt så klart!

Cantaton skrev 2009-12-05 12:19:36 följande:
    Justja. Jag frågade min frisör vad hon tyckte var roligast. Om du var när hon fick fria händer... Då sa hon att hon inte behövde den skapande kicken då hon också är sångerska och får den kreativa biten där. Istället tyckte hon att det var roligt att komma fram till bästa för kunden just i samarbete med kunden. Att kunden för önska och att hon sedan med sin kunskap kunde komma med förslag som uppfyllde önskemålet på bästa sätt. Och så tyckte hon att resultatet var det roliga. Ett snyggt resultat och en nöjd kund.Trist att de inte lyssnar... Kanske testa någon annan nästa gång?Ja, min lilla pappa.. Det ska nog gå bra. Den här operationen är rutiningrepp för neurokirurger. Tar bara nån timma att utföra. Sedan är det lite fler faktorer som spelar in när det kommer till att utföra den idag eller inte. Men det vore ju skönt om den blev av idag så att han inte behöver börja fasta flera dagar och så att vi slipper vänta... Han är jättetrött idag, säger de. Men det har han ju varit senaste dagarna också.
Svar på tråden Tantvarning6